Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 4)

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Unfair!

unfair said:
Detta låter nog jätte dumt men jag vill nog försvara Möller. Möller känns det som har spelat stabilt och hans förvirring i de tidigaste rundorna känns helt naturlig nu när jag börjat läsa ikapp det. Jag menar alltså inte att du ska rösta ut mig nästa runda för jag vet själv att det vore dumt, men jag tror inte häller att det vore rätt att rösta ut Möller. Jag kan inte helt gå i borgen för honom men jag skulle bli ordentligt förvånad om Möller var ulv. I mina ögon är han åtminstone helt grön.
Unfair, hur ställer du dig till Möllers siande och min åsikt att en av er med största sannolikhet måste vara ulv?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Måns riktiga röst

Vimes said:
Måns said:
Jag har tyvärr inte full koll på hur läget är just nu, men jag håller som sagt på att gå igenom runda 1 och utofrån hur ulvarna där drevar känns det minst sagt orimligt att Möller är ulv. Bla så tippar Stövelkatten över drevet så att Möller ligger illa till när det står mellan Paxen och Möller, sedan hoppa även KK på det drevet.
Det är väl inget argument för att Möller inte är ulv? Hade Paxen varit bybo hade det varit det, men inte när han var ulv.
Thats what he said.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Måns riktiga röst

Äh, jag läste dig fel och trodde att du läst fel, glöm att jag skrev något.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Måns riktiga röst

Elmrig, jag vill se dina fina tabeller igen!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Unfair!

Vimes said:
unfair said:
Detta låter nog jätte dumt men jag vill nog försvara Möller. Möller känns det som har spelat stabilt och hans förvirring i de tidigaste rundorna känns helt naturlig nu när jag börjat läsa ikapp det. Jag menar alltså inte att du ska rösta ut mig nästa runda för jag vet själv att det vore dumt, men jag tror inte häller att det vore rätt att rösta ut Möller. Jag kan inte helt gå i borgen för honom men jag skulle bli ordentligt förvånad om Möller var ulv. I mina ögon är han åtminstone helt grön.
Unfair, hur ställer du dig till Möllers siande och min åsikt att en av er med största sannolikhet måste vara ulv?
Möller får gärna svara på det här också. Jag har hävdat, baserat på ditt siande Möller, att du eller unfair rimligtvis borde vara ulven. Varför har du inte kommenterat på det?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Re: Måns riktiga röst

Vimes said:
Det är väl inget argument för att Möller inte är ulv? Hade Paxen varit bybo hade det varit det, men inte när han var ulv.
Klart det är en indikation på att Möller inte är ulv. När både Paxen och Möller har 5 röster på sig lägger Stövelkatten sin på Möller, och snart hakar KK på. Visst, de kanske var tvugna att välja mellan pest och kolera, men deras spel i övrigt tyder inte på det. Det fanns andra misstänkta att ge sig på, men de är på Möller oavbrutet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Måns riktiga röst

Vilka andra reella alternativ menar du fanns runda 1? På vilket sätt tyder deras spel på att de inte var tvungna att välja mellan pest eller kolera? Kom igen nu Måns, kan man få se lite genomskinliga resonemang från din sida för första gången sedan runda 2?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Re: Måns riktiga röst

Vimes said:
Vilka andra reella alternativ menar du fanns runda 1? På vilket sätt tyder deras spel på att de inte var tvungna att välja mellan pest eller kolera? Kom igen nu Måns, kan man få se lite genomskinliga resonemang från din sida för första gången sedan runda 2?
xyas hade flera röster på sig under runda 1, bla din och min. Basse var i blåsväder, och mycket riktigt är ulvarna på honom tidigt, men det blir inget av det.

Poängen här är att jag och Lukas tar Paxen med byxorna nere och ändå väljer ulvarna att rösta på Möller. Jag kan inte se det som något annat än ett försvar av Paxen. När det är helt kört för Paxen släntrar ulvarna över till det drevet, med sina svansar mellan benen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Re: Måns riktiga röst

Måns said:
Vimes said:
Vilka andra reella alternativ menar du fanns runda 1? På vilket sätt tyder deras spel på att de inte var tvungna att välja mellan pest eller kolera? Kom igen nu Måns, kan man få se lite genomskinliga resonemang från din sida för första gången sedan runda 2?
xyas hade flera röster på sig under runda 1, bla din och min. Basse var i blåsväder, och mycket riktigt är ulvarna på honom tidigt, men det blir inget av det.

Poängen här är att jag och Lukas tar Paxen med byxorna nere och ändå väljer ulvarna att rösta på Möller. Jag kan inte se det som något annat än ett försvar av Paxen. När det är helt kört för Paxen släntrar ulvarna över till det drevet, med sina svansar mellan benen.
Edit: Det är när vi drar ner byxorna på ulven Paxen som även ulvarna inser att det är kört och överger Möller.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Måns riktiga röst

Okej då. Tankar kring att KK (som faktiskt gick in i runda 2 med den uppenbara intentionen att överleva) försökte pinna Möller som rödsiad och ulvig? Jag menar, uppenbart var KKs avsikt att få Möller utröstad baserat på hans "info" om en ond nosse och "siarförmågan" (really, KK om du läser det här, det var en kass lögn :gremsmile: ). Du tycker inte man kan tolka det som att KK ville gröna sig själv och de märkliga claims han gjort genom att hitta en ulv åt byn?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Re: Måns riktiga röst

Vimes said:
Okej då. Tankar kring att KK (som faktiskt gick in i runda 2 med den uppenbara intentionen att överleva) försökte pinna Möller som rödsiad och ulvig? Jag menar, uppenbart var KKs avsikt att få Möller utröstad baserat på hans "info" om en ond nosse och "siarförmågan" (really, KK om du läser det här, det var en kass lögn :gremsmile: ). Du tycker inte man kan tolka det som att KK ville gröna sig själv och de märkliga claims han gjort genom att hitta en ulv åt byn?
Som du vet har jag inte varit så aktiv och det beror på att jag inte har haft tid att läsa och sätta mig in i allt. Jag ogillar att slänga ut mig lösa tankar så jag måste säga att jag inte riktigt har koll på det du snackar om. Tyvärr. Men nej, jag köper inte det. Tvärtom tycker jag att det grönar Möller ännu mer. Men som sagt, jag försöker ta igen allt nu.

Jag är ganska säker på att Möller är grön, och jag är ganska säker på att OBD är ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Möller och Unfair!

Hey!

Skriv gärna varsitt (eller flera) inlägg om det här:

Möller har som enda deltagare siat olika, han har siat Cassius (antagligen bybo) röd, Stövelkatten (ulv) grön, och nu unfair grön.

Det borde innebära att Möllers siande antingen reagerar på den siades fraktion (till skillnad från alla andras) eller att han har ljugit.

Detta borde innebära att en av er är ulv.

Unfair och Möller!

Ni måste resonera kring och ta ställning till det här.


Om det är så att ni inte röstar på varandra måste ni också på ett rimligt sätt resonera er fram till varför det inte borde vara så att en av er är ulv.

Så, go get it. Det är er viktigaste uppgift den här rundan.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Möller och Unfair!

Vimes said:
Hey!

Skriv gärna varsitt (eller flera) inlägg om det här:

Möller har som enda deltagare siat olika, han har siat Cassius (antagligen bybo) röd, Stövelkatten (ulv) grön, och nu unfair grön.

Det borde innebära att Möllers siande antingen reagerar på den siades fraktion (till skillnad från alla andras) eller att han har ljugit.

Detta borde innebära att en av er är ulv.

Unfair och Möller!

Ni måste resonera kring och ta ställning till det här.


Om det är så att ni inte röstar på varandra måste ni också på ett rimligt sätt resonera er fram till varför det inte borde vara så att en av er är ulv.

Så, go get it. Det är er viktigaste uppgift den här rundan.
När jag har skaffat mig en åsikt om folk denna rundan och förra så har jag inte gått så mycket på folks sianden. Jag har sett att de varit hel galna och inget att lita på vilket fått mig att tro mycket, men till slut gav jag upp det. Bland annat så var jag inne på samma spår som flera av er andra tidigare med att ulvarna bör ha något sett att kunna manipulera resultaten av sianderna. Det kändes som att det skulle vara alldeles för svårt för dem om de både skulle behöva ljuga om ett KVV och en diciplin och allt annat som medföljer, och även ha bybor som kan analysera ett 10-tal sianden varje runda utan att frukta att ulvarna skulle rycka den riktiga siaren. Jag tror inte att Möller själv är ulv, vist, jag förväntar mig nästan ett vågat drag från ulvarna/ulven nu men att gå ut som den enda person som siar underligt vore lite väl vågat tror jag. Jag vet ju själv att jag inte är ulv men detta spelet har inte vidare mycket variation i förmågor eller personlig information så jag känner inte att jag kan visa det på något sett, och detta bör väll gälla flera av oss bybor. En annan sak jag tänkt på är att ulvarna/ulven borde antingen vara en/flera av de väldigt aktiva för att hoppas kunna lura alla eller en/flera av de väldigt inaktiva om de hoppas vinna på att gå under folks radar. Jag känner inte att nu såhär i efterhand varken Möller eller jag tillhör dessa grupper.
Cassius som siades röd av Möller har jag haft svårt att skaffa mig en uppfattning om. Den generella åsikten folk har är att Cassius är grön och jag lutar också åt det hållet av vad jag sett. Däremot så vill jag inte att det blir som sist jag spelade med Cassius och Cassius lyckas leva till slutet och bara precis falla som ulv efter att ha varit ensam kvar som ulv länge. Möllers sianden skulle även kunna ha något att göra med fluffet i vapire världen förmodar jag men jag kan som sagt inget om det. Det skulle kunna vara så att Möller är ulv och har valt att medvetet sia orlika för att skapa förvirring runt sianderna och runt Animalism, men jag vet inte. Jag är samtidigt rädd för att Mukwa hade tänkt att allt skulle gå helt annorlunda och att vi skulle sett andra mönster i sianderna än vi gjort. Det är svårt. Jag är glad över alla er som orkar gå tillbaka och läsa tidigare rundor och jag tror att ni är den största anledningen till att vi kommer vinna det här.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Möller och Unfair!

Vimes said:
Hey!

Skriv gärna varsitt (eller flera) inlägg om det här:

Möller har som enda deltagare siat olika, han har siat Cassius (antagligen bybo) röd, Stövelkatten (ulv) grön, och nu unfair grön.

Det borde innebära att Möllers siande antingen reagerar på den siades fraktion (till skillnad från alla andras) eller att han har ljugit.

Detta borde innebära att en av er är ulv.
Jag tror inte jag kan bidra med mer resonemang kring min siar-förmåga, det gör andra bättre.

Men, varför måste unfair vara ulv om jag inte är det? Sorry, jag har säkert missat något. Jag förstår inte varför vi står i motsatsförhållande till varandra.

Att min röst just nu vilar på xyas är ett resultat av ett misslyckat försök att dreva lite denhär rundan. Jag har nog tre alternativ till folk jag hellre röstar ut (unfair, Basenanji och Vildkatt).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Möller och Unfair!

Möller said:
Men, varför måste unfair vara ulv om jag inte är det? Sorry, jag har säkert missat något. Jag förstår inte varför vi står i motsatsförhållande till varandra.
Äh, det kanske är jag som har missat något, eftersom det bara är jag som verkar vara så säker på att det är du eller Unfair. Men resonemanget är såhär:

Möllers siande är det enda som uppvisat variation i resultatet, alla andras har visat enbart rött eller grönt. Detta kan att Möllers siande faktiskt reagerar på den siades fraktion, eller att Möller har ljugit och inte har någon siarkraft.

Möller har siat Cassius (bybo) på ett sätt, och Stövelkatten (ulv) på ett annat sätt. Nu har han siat Unfair på samma sätt som han siade Stövelkatten.

Om det inte är så att Möller ljuger om sin siarkraft borde unfair vara ulv.

Är det fortfarande bara jag som tycker dethär är glasklart?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Möller och Unfair!

Vimes said:
Möller har siat Cassius (bybo) på ett sätt, och Stövelkatten (ulv) på ett annat sätt. Nu har han siat Unfair på samma sätt som han siade Stövelkatten.

Om det inte är så att Möller ljuger om sin siarkraft borde unfair vara ulv.

Är det fortfarande bara jag som tycker dethär är glasklart?
Ah, okej. Jag är ju helt otroligt trög. Men när jag får det utskrivet såhär så är det ju vettigt.

Röst: Unfair
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Famous last words

Måste bara dela med mig av det här guldkornet:

“Dock ser jag [klanvinstvillor] som det som är minst "farligt" att outa överhuvudtaget.”
- Paxen, död varulv.

:gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Famous last words

Nå, jag kommer inte vara så värst aktiv resten av rundan. Eventuellt tittar jag in under söndagen, men så mycket mer blir det nog inte.

Jag är ganska klar på att unfair är ulv, och jag är helt säker på att han är det bästa valet för utröstning.

Angående siandet så vetefasen hur vi ska göra. Jag kommer lämna ett siande, och om någon presenterar en smart siarplan innan deadline är jag villig att följa den.

Röst: unfair
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: Famous last words

Även jag kommer ha liten närvaro. Jag ska på fest och sedan ska vi ha kalas för min yngste son.

Och jag tycker nog att jag kan hitta flera kandidater till att ha ljugit om sin ev. siarförmåga. Jag stör mig rätt mycket på att VildKatt så oreflekterat accepterar KK:s siarclaim (KK påstod att det bestämt skulle finnas en ulv bland Nossarna).

Men behåller rösten på Unfair/OBD även om jag gärna hade sett att vi röstade ut Möller.
 
Top