Cassius said:
Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det...
Det är ju enligt det antagandet vi röstar ut !paxen. Hans spelande ger ju vibbar av en pressad ulv också.
Cassius said:
... då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor...
Spännande. Spontant ger det ju att Stövlis är ulv också, och prickat fel i sitt ljugande. En annan, måhända lite långsökt men inte helt otrolig, variant är att du är ulvkompis med !paxen och försöker etablera att det visst kan vara så att förekomsten av klanvinst inte behöver vara konsekventa inom en klan. Och på så sätt fria !paxen från sin lögn.
Cassius said:
...Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?
Jag pressar gärna Katten baserat på det här. Men du först: varför är det så viktigt att Stövelkatten outar generation. Och tror du att kan det vara så att både du och Stövelkatten är bybor, samtidigt som era roller skiljer sig med avseende på klanvinstvillkoren? Vad vore förklaringen till det i så fall?
Röst: Cassius