Nekromanti Warriors 2

Ångmark

Veteran
Joined
31 May 2005
Messages
10
Location
Kalmar
Någon som spelar detta svenskskapade sitebaserade rollspel? Annars borde ni testa det, har spelat runt ett år och fastnat hårt. Tar inte upp mycket tid men är underhållande och har en bra balans mellan enkelhet och livslängd.

Warriors2
 

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Vampiri

ah, verkar rätt nice.

själv brukar jag vara inne på den svenska sidan Vampiri .
Spelet är helt på svenska och utspelar sig i world of darkness. Känner man för att spela nått inckemänskligt (vampyr, varulv, hunter etc) så måste man skriva en bakgrundshistoria, längden på den beror på din karaktär. Är han en ny embracad vampyr så krävs nog inte fullt så lång historia.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Click 'n click - Nätspel

Vad går spelet ut på? Jag har suttit och klickat på samma länk om och om igen och få lite XP så att man kan höja lite stats och ibland kan man få bautabatong som ger +12 till offence och -5 på Charisma efter man "lootat" en kropp? Ja, vad går det ut på förutom att att man kan få lite fler turns om någon joinar via sin egen referenslänk och ditt referensnummer ser ut att vara nummer 132930.. På vilket sätt blir det roligare efter hand än för personen som precis har börjat? Hur utvecklas spelet till det bättre?

Själv spelade jag på www.darkthrone.com (jag hatar att jag älskar menlösa spel) och kallade mig Father_Hopeless (en goblin cleric).. Spelet utvecklades aldrig, utan det som var roligt var communityn som man kunde bygga upp i form av klaner (Jag var med i Goblins INC. och var ledare för spionavdelningen).. Jag övergav spelet när jag kände att det inte utvecklades något och den med minst liv och sömn (man fick turns varje halvtimme och spelade mot varandra) var den som ledde.. Jag var rankad 50 av 10 000 eller något och då kände jag att jag eller mina skolstudier inte orkade med längre..

I det här spelet verkar man i alla fall inte spela mot varandra, utan kan ta det piano och logga in någon gång i veckan och spela.... eller har jag fel? Spelar man verkligen mot varandra? Kan man spela med varandra? Och vad spelar det för roll om jag dör eller sover någonstans ute i det fria efter att jag vill ta en paus från spelet jämfört med att jag sover i ett svindyrt värdshusrum?

/Han som hade två följeslagare men dog av en bondehord så han får vänta till midnatt för att spela lite mer
 

Ångmark

Veteran
Joined
31 May 2005
Messages
10
Location
Kalmar
Re: Click 'n click - Nätspel

Ang. Darkthrone så lade jag massor med tid på det under en begränsad period, dock är det ett click 'n click och helt obalanserat, de som sitter och klickar mest och hel enkelt letar targets mest vinner. Inte speciellt mycket taktik i det, ingen story.

Efter att jag fördummats av detta spel upptäckte jag Warriors 2. Det är som du ser ett hyfsat simpelt spel när det gäller upplägget, man slås mot monster, ävemntyrar för att hitta olika platser, personer, dungeons etc. Det finns några hundra Quests att utföra som man kan stöta på lite här och var.
Spelet har ganska många olika element i och med Quests och massor med dungeons/platser att utforska. Det finns en hel del sk. "Gamesecrets", alltså saker som är svåra att uppnå. Att klara det första spelmålet är relativt enkelt, levla upp till 30 och ta dig till rätt plats. Därefter blir det mer komplicerat och blir precis vad du gör det till. Man kan leta quests, runor. Det har element som The riddleman som kommer med gåtor och problemställningar som ger dig en liten bonus om du klarar dem.

Zakarias som skapat spelet jobbar konstant på spelet och det uppdateras väldigt ofta, nyligen kom en helt ny del av världen till att utforska, nya quests, hemligheter, funktioner tillkommer med ganska god fart. Jag har bara spelat ett år och har nder detta år sett bra mycket med förändringar och funnit mycket i spelet som hålli mig kvar.

Du har helt rätt att det i grunden är single-player. Dock kan man på flera sätt interagera med varandra. Man kan hjälpa varandra på olika sätt, bilda klane i det klansystem som finns där klaner kan gå i krig. I dessa krig används statsen från din karaktär men din karaktär förlorar aldrig något i det "vanliga" spelet bara för att du är med i klaner, det är bara en ytterligare funktion i spelet. Så man spelar både med och mot andra. Om du dör kan du inte spela mer idag utan får vänta till nästa dag, man får nya turns runt midnatt. De turns man har är så mycket man kan göra på en dag, på högre level får man oftast mer turs, plus att olika equipment och andra saker som att lösa quests kan ge mer turns.

Om du sover i ett värdshus så boostas någon av dina stats under natten, pengar får man ganska mycket avs enare i spelet men i början är det inte alls nödvändigt att sova på värdshus.

Vill du veta mer eller o jag inte svarade tillräckligt utförligt/för flummigt så får du gärna fråga igen. Du kan om du vill skcika pm till mig inne i warriors 2 så kan jag svara där. Mitt id är som sagt 132930.

Att man får lite extra turns för att någon joinat är så marginellt, 5turns/10 levlar är ca 10turns per vecka. Den som joinar genom en länk från någon som spelat länge får massa bonusturns i början som du säkert märkte så hade du bra mycket mer än dom kanske 50-60 du lär få per dag i fortsättningen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Specifika spelfrågor

"Vill du veta mer eller o jag inte svarade tillräckligt utförligt/för flummigt så får du gärna fråga igen."
Det var ett utförligt svar jag fick.. Jag får tacka för det..

"Att man får lite extra turns för att någon joinat är så marginellt, 5turns/10 levlar är ca 10turns per vecka. Den som joinar genom en länk från någon som spelat länge får massa bonusturns i början som du säkert märkte så hade du bra mycket mer än dom kanske 50-60 du lär få per dag i fortsättningen."
Mmm.. Jag såg det.. Jag får även tacka för de 13 bonuspoängen jag fick utav dig..

Jag såg nu att man var tvungen att betala för att få spela och att kontot jag skapade bara är tillgängligt i en månad.. Nåja.. 1 krona per dag är inte så farligt, men jag tänker ändå inte spendera pengar på det.. Såg också att du fick lite spelbonus om jag satte in pengar, eftersom jag är din "referal".. :gremsmile:

När jag ändå skriver ett inlägg och har dig på tråden..

Vad är egentligen "bra" värden i spelet? Jag har fått en "Great Medallion of Greed (cha +30, find +25, gold +25%)" och en "Great Spiked Shield (cha -4, att +16, def +22)".. För någon med en startcharisma på 6 så verkar +30 oerhört mycket.. Vad har du för stats på en level 50-gybe?

Jag försöker satsa på "findingskill", även om jag inte är helt säker på vad den gör.. Det stod i tipsen att det var bra att ha mycket i den i början, så jag har 55 just nu på level 5.. Det och hitpoints verkar vettiga och satsa på..

Pengar för att köpa utrustning verkar vettigt, eftersom de höjer statsen så otroligt mycket mer än levlandet..

Är det rätt tankar? För de andra statsen verkar inte göra så mycket nytta och kan höjas så mycket per level att jag behöver spendera Pointpool på dem..

När är en karaktär "färdigspelad"? Är det när denne har nått level 50? Måste man överge den då eller gör man det för att karaktären inte utvecklas i samma möjliga mån?

/Han som älskar sådana här spel, för han tycker det är roligt att försöka bli så bäst som möjligt med minsta möjliga kraftansträngning
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Man bör nog inte börja som troll; svårt att köpa några saker när alla vägrar har att göra med onda varelser. Å så typ dog jag hela tiden ett tag för att jag var ute i solskenet.

Jag fattar typ ingenting av sådana här spel. Det känns som om man bara klickar och blir bättre hela tiden på olika vis. Det finns några olika valmöjligheter, men ganska snabbt tycker jag att det framstår vilka val som är bäst. "aha, döda bönder är dåligt, eftersom det kommer en stor bondemilis och fukkar en duktigt som straff när man gör så." osv.

Men det var rätt roligt. Min trollflicka Bogdila Blotriska skall bli världens charmigaste troll. Juppz, den strategin kommer säkert föra mig till världsherravälde.
 

Ångmark

Veteran
Joined
31 May 2005
Messages
10
Location
Kalmar
Re: Specifika spelfrågor

Jag tycker inte en krona per dag är mycket så jag betalar, dock går det helt utmärkt att spela utan att betala efter en månad. Dock får man bara 30 turns per dag då så om man bara loggar in var tredje dag när en månad gått har man ändå 90 turns att lira för. Vet en hel del som lirar så och det fungerar helt klart.

Bra värden är svårt att defininera eftersom riktigt bra saker är svåra att hitta, vissa saker är bra i början sen är det bara att byta ut dem när man hittar bättre, det är den bästa riktlinjen att gå eftre. Finns det något bättre att köpa och man har råd så kan det vara bra att göra det.

Findingskill gör att du hittar saker lättare helt enkelt, allt rån items till personer, specifika platser, städer och annat på kartan. Liv är också hyfsat viktigt i början, runt 200 vill man komma upp till iaf mellan lvl 10-15.

Stats som man själv spenderar poäng höjer mer än de du får från items. 5 Str är bättre än en item som ger +5str i de sammanhang de används i beräkningar ex. i strider eller i fråga om ex. att undvika fällor med Int.

Man kan "klara" spelets första mål när man är lv 30 och då börjar man med en ny karaktär med en ny ras, när man klarat med alla fyra grundraserna får man fram titan som är betydligt starkare och inte kan klara det på det "normala" sättet utan har en mycket mer invecklad "Quest" än målet att bli en soldat i kungens arme som de vanliga dödliga har.

Man spelar som man själv vill, vissa spelar för att hitta massa olika quests och klara dem, anda för att spela igenom så många karaktärer så snabbt som möjligt, vissa för att hitta alal monster i spelet, somliga för att klara alla dungeons och de enormt svåra "superbossar" som finns.

Testa dig fram och lek runt lite, det var det sättet jag utforskade spelet på.

Ang. referrals så är det såklart en uppfinning från skaparna av spelet för att få dit fler spelare och kunna konstant arbeta med spelet. Det kostar att ha det igång och även att lägga massor av tid på det, jag har varken tid eller pengar till stora mmorpgs som WoW, Guild Wars etc så detta är för mig ett underhållande alternativ som varken kräver speciellt mycket tid eller pengar och som man inte förlorar något på att inte spela på npgra dagar då turnsen per dag sparas till nästa inlogg.
 

Ångmark

Veteran
Joined
31 May 2005
Messages
10
Location
Kalmar
Haha näe det är den svåraste av grundraserna, sök dig norrut till Gorgon Hills där dina trollvänner bor så kanske du kan få någon som kan plåstra om såren i deras skjul.
Att spela som troll under dagtid har du märkt att dte inte är lätt, spela efter åtta på kvällen så regenererar du HP istället för att bränna dig i det förskräckligt varma solskenet.

Du kommer nog märka ganska snart hur det fungerar, lite speltips kan du få off-game om du sätter på den funktionen. Även Old Man i byn kan berätta nyttiga saker för dig, men testa dig fram så förstår du nog mer av spelet.
 

Ångmark

Veteran
Joined
31 May 2005
Messages
10
Location
Kalmar
Re: Vampiri

Ska se till att testa det, låter trevligt med WoD dock säger ditt inlägg inte så mycket om hur det fungerar (ok det gjorde inte mitt första inlägg heller men om man läser mina svar kanske man får en bättre bild.)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Spelet Warrior 2 är ett lagom tidsfördriv som gör att du kan slå ihjäl 30-40 minuter varje dag på något relativt hjärnlöst.. Sitt och klicka lite och bestäm var dina poäng ska ta vägen någonstans.. Helt klart kan det vara beroendeframkallande och det finns säkert en massa saker att göra i communityn som finns.. Jag orkade inte bry mig faktiskt.. Inte heller orkade jag läsa alla äventyrstexter som fanns.. Kanske för att det fanns rätt många stavfel i dem? Nåja.. Jag rapporterade i alla fall de jag hittade.. Jag tänker fortsätta spela spelet, men nu har tiden gått ut för kontot så jag får inte lika många turns.. Lika bra det, för som jag sade så kan spelet vara beroendeframkallande.. :gremsmile:

/Han som klarade spelet med sin förste krigare alldeles nyss
 

Gôran

Veteran
Joined
21 Nov 2004
Messages
52
Location
Karlstad
Re: Vampiri

jag var inne på vampiri igår kväll och det var riktigt bra :gremlaugh:! synnd bara att det inte var så många inne på sidan hoppas att fler blir medlemar och rollspelar där.
 
Top