Specifika spelfrågor
"
Vill du veta mer eller o jag inte svarade tillräckligt utförligt/för flummigt så får du gärna fråga igen."
Det var ett utförligt svar jag fick.. Jag får tacka för det..
"
Att man får lite extra turns för att någon joinat är så marginellt, 5turns/10 levlar är ca 10turns per vecka. Den som joinar genom en länk från någon som spelat länge får massa bonusturns i början som du säkert märkte så hade du bra mycket mer än dom kanske 50-60 du lär få per dag i fortsättningen."
Mmm.. Jag såg det.. Jag får även tacka för de 13 bonuspoängen jag fick utav dig..
Jag såg nu att man var tvungen att betala för att få spela och att kontot jag skapade bara är tillgängligt i en månad.. Nåja.. 1 krona per dag är inte så farligt, men jag tänker ändå inte spendera pengar på det.. Såg också att du fick lite spelbonus om jag satte in pengar, eftersom jag är din "referal"..
När jag ändå skriver ett inlägg och har dig på tråden..
Vad är egentligen "bra" värden i spelet? Jag har fått en "Great Medallion of Greed (cha +30, find +25, gold +25%)" och en "Great Spiked Shield (cha -4, att +16, def +22)".. För någon med en startcharisma på 6 så verkar +30 oerhört mycket.. Vad har du för stats på en level 50-gybe?
Jag försöker satsa på "findingskill", även om jag inte är helt säker på vad den gör.. Det stod i tipsen att det var bra att ha mycket i den i början, så jag har 55 just nu på level 5.. Det och hitpoints verkar vettiga och satsa på..
Pengar för att köpa utrustning verkar vettigt, eftersom de höjer statsen så otroligt mycket mer än levlandet..
Är det rätt tankar? För de andra statsen verkar inte göra så mycket nytta och kan höjas så mycket per level att jag behöver spendera Pointpool på dem..
När är en karaktär "färdigspelad"? Är det när denne har nått level 50? Måste man överge den då eller gör man det för att karaktären inte utvecklas i samma möjliga mån?
/
Han som älskar sådana här spel, för han tycker det är roligt att försöka bli så bäst som möjligt med minsta möjliga kraftansträngning