Warhammer: the Old World RPG

Det är möjligt att de jag tänker på är från 1st edition ursprungligen om ompublicerades för 2nd edition.

Inte riktigt det som var poängen, utan att C7 haft mycket material att plocka från vilekt torde möjliggöra en högre publiceringstakt.

Nej, för all del. Det var ett onödigt nitpickande, ber om ursäkt.

Har noll relation till WFRPG men snubblade på en konvertering av the Old World-settingen med Shadowdarks regler som verkar kul. Undrar om nån vet vilka äventyr från tidigare utgåvor -om några- som finns och är bra till Old World?

Har noll relation till WFRPG men snubblade på en konvertering av the Old World-settingen med Shadowdarks regler som verkar kul. Undrar om nån vet vilka äventyr från tidigare utgåvor -om några- som finns och är bra till Old World?
Finns massor och det finns massor som är bra. Men man måste nog ta sig tid att skapa sig just en relation till Old World. Rekommenderar Shadows over Bögenhafen till att börja med. Det är del 1 på en av de mest klassiska rollspelskampanjerna som finns; The Enemy Within.

Jag har ingen långtgående relation med WFRP men har kört Rough Night at Three Feathers och det var riktigt förvirrat och skoj.

Jag har ingen långtgående relation med WFRP men har kört Rough Night at Three Feathers och det var riktigt förvirrat och skoj.
Just det, hade glömt att det var WFRP men just det har jag kört en gång, konverterat till The One Ring. Riktigt kul!

Back