Warhammer: the Old World RPG

Här är en rätt bra genomgång av Warhammer: the Old World (WtOW? eller WUTOW?). Ja, alltså det är bättre att lyssna än att titta på den kalejdoskopiska bakgrunden. :)

Jag skulle jättegärna testa detta, och det är Old World, men det är för mycket nu. Det finns för mycket som jag vill testa eller köpa eller bara ha, så jag måste välja bort det här.

Här är en video av Jordan Sorcery som är ännu bättre:

Blev riktigt sugen på att köpa av denna videon, som förvisso kändes mycket som en säljvideo. Från början har mitt intresse mest varit att kunna använda det som system för att någon gång köra Enemy Within. Men nu blev jag sugen på själva old world settingen också faktiskt.

1tBlev riktigt sugen på att köpa av denna videon, som förvisso kändes mycket som en säljvideo. Från början har mitt intresse mest varit att kunna använda det som system för att någon gång köra Enemy Within. Men nu blev jag sugen på själva old world settingen också faktiskt.
Ja, som jag skrivit för tycker jag settingen och gruppkoncepten är det som lockar. (Medan C7s take på regler generellt och ansatsen att trycka ut 10 produkter* på ett bräde gör mig lite osugen.)

* Förr om åren hade C7 ofta lågt tempo i sin utgivning. Men till WFRP 4 har det väl kommit i alla fall 40 st? Jag blir alltid lite fundersam när man har "för hög takt". Kanske värt en egen tråd.

Fast de har väl i hög grad kunnat luta sig tillbaka på allt gammalt material som finns och bara "putsa upp och restata" allt.
Du tänker för Old World specifikt? Jo, så kan det vara. Men jag funderade mer i allmänhet. Men ämne för en egen tråd.

Gilllar warhammer men både reglerna och världen har känts lite tungt att ta mig in i. Såg att det ska komma ut ett starter set så jag hoppas att det är bra.

Aha. Jag har tolkat det mesta de gett ut förutom EW faktiskt är nyskrivet. Men så är det kanske inte?
Jag har inte kollat så noga eftersom jag är spelare där, men det har dykt upp flera äventyr från 1st och 2nd edition så jag förutsatte att de släpper om det mesta som de tycker var tillräckligt bra. Möjligen lite ompaketerat.

Back