Nekromanti warhammer (chaos)

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Nej

Jag tycker att orcerna har fått för lite i år, som jag har sett har de bara fått 0 saker.
Nästa år måste det komma fler.
Och det nya laget Necrons verkar coola och så mycket de har fått.
Äntligen ettt lag som kan spöa skiten ur space marines.
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Nej

jo det är alltid kul med nya figurer men de får så bra figurer.. kollar man på mig som spelar med dwarfs hur länge senn kom det något bra till dem??

men ok chaos nya gubbar har väldigt höga points men det är ändå bara kul att veta att man kan ha dem!... så jag tycker de ska ta det lite lungt med chaos!
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Nej

nej lord orcerna har väll fått lite saker.... men necrons är ganska häfftiga lite plåt över dem.... men nej de tar nog inte space marines så lätt.... men det är sant att marines behöver lite nya pang pang vapen men de har ju varit bilden av warhammer för många så det kan de inte sabba

space marines will neaver die!!
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Nej

Om det håller på såhära med de nya sakerna som necrons får så överlever nog bara Space Wolfs, jag tror nog att plåt inte går ihop med snö och kyla.
Orcerna måste bli bättre!!!!!!
Till och med de sämsta i warhammer 40k slår ju dem!
Det måste bli en ändring!
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Nej

ja space wolfs är ju starka men... ja vi får se..

nej orcerna ska vara dåliga mycket dåliga de ska vara kul att gå till en slag där man ska möta orcer och veta att man ska vinna :gremgrin:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
GW-syndromet

När jag spelade Warhammer (2500poängsarme med endast Night Goblins i tenn, det ni!) så var den största anledningen till att jag slutade att man omöjligt kunde spöa en som hade en nyare army book. Skogsalferna och Högalverna spöade russinen ur det mesta, en stackare som hade en äldre bok hade ingen nytta av sina grejjor då författaren ansträngt sig för att göra sin amrybook till den överjävligaste saken sedan rostat bröd.

Jag tror trubblet låg i att den som skrev till exempel alverböckerna älskade alver och ville att de skulle kunna spöa alla med ena handen bakom ryggen och en blöt pappkasse över huvudet. Därav überjäflischen bok efter bok.

Jag har ett förslag på hurman kan lösa alla sådarna problem. Man låter folk som hatar ett lag skriva boken om det laget. Istället för armér som gör paradsegrar så blir det en hoper folk som självdör i runda ett... ^_^


Storuggla, spelar hellre sunk än prunk... eh... det där låter fel.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: GW-syndromet

Jo
Det där känns igen - den senaste arméboken har alltid de bästa trupperna - så de böcker som kommer först brukar bli rätt så underlägsna efter ett tag. Och då måste man införskaffa White Dwarf för att komma ikapp med alla nya regler för att "boosta upp" de arméerna och sen är allt en sabla röra - och så ska de revidera om allt och komma ut med nya arméböcker...
Bättre att göra ett eget spel med små enkla billiga plastsoldater istället :gremgrin:
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Nej

Det var bara ett förslag alltså, men det våre coolt ifall flygplanen kunde göra mera skada på Space marines än förut.
Men jag undrar varför är orcerna bättre i fantasy än i 40k?
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Nej

Men ni glömmer en sak pojkar
Alla dessa fantastiska saker och krigare är värdelösa....



Om man inte har en general som vet vad han gör och har en plan att besegra motståndarna
 
Top