Nekromanti warhammer (chaos)

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
WWWWWAAGGHHHH!!!

This means war!!! Min 40k arme på typ 1500 orker under ledning av groten Gomfibul (jag konvertade fast en liten grot på rygen på en megaarmor warboss) är kanske inte det grymmaste laget men dom e fan i mej ballast att spela!
WWWWAAAAAAGGGHHHH!!!!!!!!!!!!!
 

Ugglan

Veteran
Joined
18 Feb 2002
Messages
27
Location
Stockholm
Spelarsyndrom

Är det inte alltid så att när ett nytt codex komemr ut blir det ett hiskeligt rabalder, och alla klagar högljutt över att de inte går att besegra osv osv men ge det en tid och alla arméer går att besegra. Behöver bara trixa och pilla lite med strategin och sammansättningen av armén så går det mesta vägen tycker jag, inte alltid dock men i alla falla :gremlaugh:

Hur som, ville bara kommentera att jag fick stor-smörj av en orc-spelare för inte så länge sedan och skulle nog vilja säga att den armén i en kompetent generals händer är nog så tuff. Man skall inte klaga, då man tänker på hur de stackars Elder-spelarna fick det i 3:ed.....burrr


/Glad Space Wolves-spelare
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Spelarsyndrom

va fick du stryka av en orc arme lite..... :gremshocked:
själv har jag aldrig looosat mot en orc arme så det var lite små roliga nyheter!
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Inte GW-syndrom

Fast det där är det inte bara GW som har sysslat med...
koiemmer ihåg Mutant Chronicles, där var varje nu korporation mer överdådig än den förra, och vart enda en av dem sa att detta var den mest överlägsna av dem all...

kort sagt, alla var bästm, iaf när de kom :gremwink:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Necrons äger...

japp, det är bara att konstatera...
det kom en och skulle spöa skiten ur mina warriors med sina khorne berzerkers, men se det var lättare sagt än gjort med en 3+ sv (okej, den blir väl reducerad till 4+ men ändå) och lite we'll be back så löser sig det mesta
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Nej

Inte? tja, betänk att de har ungefär samma värden som en sm (en warrior då) och dessutom wbb (we'll be back). Har man inte som jag otur med sina slag (slår väl i snitt en 2.5 eller så skulle jag tro, :gremcrazy:) så bör man ju kunna stå nog länge att mala ner det mesta tycker jag...
bara man aktar sig för läskiga power weapons, nullify save och dubbel strengh så ska man nog klara sig...
om iunte så finns ju resurection orb :gremgrin:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
När sjutton spelar man så stora matcher? [nt]

Japp, här finns inget att läsa, inget att läsa allt... ja men så sluta läs då, har du problem med det eller? Skaffa ett liv istället för att läsa mitt nt, det betyder no text... SLUTA!!!
:gremgrin:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Pojkar..

så om generalen på bordet dör så gör inte jag det? peh...
jag tänkte ju komma undan genom att välja en C'tan, för dom kan ju inte dö så...

dessutom är det ju alltid kul att vara en gud :gremwink:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Välkommen tillbaka Klon. [OT]

Förresten, hur var det.. Är du en klon eller en klo?
Jag har tänkt mig dig som en klon, eventuellt bara "namnet" Klon, men att heta Klon som klo, bestämd artikel, är ju faktiskt coolare.. :gremsmile:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Välkommen tillbaka Klon. [OT]

Tackar så mycket för välkommnandet, har slutligen fått lite tid för forumet igen :gremlaugh:
Namnet då... jo, det är klon, alltså inte klo i bestämd form utom en klon(eller jag kolnen :gremsmirk:).
har faktiskt en ganska enkel anledning till det namnet också, jag är lik så många andra, inge tydlig urskiljning, likadan, alltså, en klon.

Ta det med en nypa salt såklart...
 
Top