Nekromanti Walium läser Sf-bokhandelns senaste katalog

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Slipsar (OT)

"Sex slipsar då. Tyvärr äger jag ännu inga med tapirer på."

Finns det överhuvudtaget tapirslipsar? Sådana måste jag köpa, trots att jag aldrig bär slips. För övrigt anser jag att vi tapiromhuldande forumiter borde organisera oss. Dante har stött på dem i Ecuador, så han kan också vara med. :gremcool:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Slipsar (OT)

"Storuggla, som faktiskt haft planer på att smuggla in en myrslok i landet och ha den som husdjur "

En uggla med en myrslok som husdjur, kan det sluta annat än illa? :gremsmile:
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Choloepus hofmanii



Ni har fel allihopa SENGÅNGARE ska det vara, om det är däggdjur vi prater om annars är det Korpen som gäller!

 
Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Re: ... [OT]

Liten kul grej..gå in på Google, välj språkverktyg och testa Hacker. Det blir en kul effekt.

Andra favoriter är även Pig Latin och Klingon :gremwink:

/Lars,31337 h4xx0r.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: ... [OT]

Liten kul grej..gå in på Google, välj språkverktyg och testa Hacker. Det blir en kul effekt.

Andra favoriter är även Pig Latin och Klingon
Elmer Fudd var också kul. Dessutom tycker jag att det är kul att de har esparanto som alternativ. Jag har länge förordat det som standardspråk på internet, men som vanligt är det ingen som lyssnar på mig...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: ... [OT]

"Dessutom tycker jag att det är kul att de har esparanto som alternativ. Jag har länge förordat det som standardspråk på internet, men som vanligt är det ingen som lyssnar på mig..."

Du menar att (nästan) alla är lika handikappade på det, och ingen därför får något språkligt övertag? Hur är det förresten med interlingua?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: ... [OT]

Du menar att (nästan) alla är lika handikappade på det, och ingen därför får något språkligt övertag?
Nej, jag menar att konceptet är en bra ide.

Hur är det förresten med interlingua?
Finns också som alternativ på Google, men är inte lika ballt som esperanto.
 
Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Är man så generös så borde man ju också klassa Jan Guillous böcker om Arn som fantasy. Maken till endimensionella huvudpersoner får man leta efter.
Och att han är übermensch.


/Lars, som snart slutar för dagen.
 
Top