Nekromanti VSH = Kalle Anka?

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Re: Ta det lungt...

JAG ÄR LUGN!!!

närå....det var inte meningen att hetsa någon till att svara...så om du bara går tillbaks till grottan och lägger dig, klarar jag mig nog här ute...


//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Hände mig...

...med Shadowrun faktiskt. Jag satt och byggde ett d6-baserat system som jag inte tyckte funkade och som jag aldrig visade för nån för det var så omständligt.

Exakt samma system som Shadowrun använder 2 år senare...

Tja, vad kan man säga... livet går vidare.

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Coolt...

Jag har varit med i en Ars Magica-grupp där vi råkade ut för såväl Snövit (i dvärgarnas roll) och Törnrosa (i de goda feernas roll; "Kan jag trolla bort förbannelsen, eller måst jag bara dra ned den i magnitude så hon bara sover i hundra år? <wink wink nudge nudge>").

Och i Werewolf har jag spelat ett solo där karaktären blev "testad" genom att hamna i twistade folksagor ("Memo to self: Ge fan i att äta upp eventuella killingar, grisar och flickor i röda mössor du träffar på.")

Så sagor kan vara kul - fast det är väl knappast det de menar med "sagor" i nya DoD?

Nightowl, som vill påpeka en sak till: I ovanstående fall var _poängen_ att vi kände igen storyn.

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Coolt...

Jag spelledde en gång ett gäng Umebor i en systemlös tingest där de bland annat hamnade i Rödluvans skog. De lyckades lura av henne hennes korg, och satte sig sedan i skogen och halsade upp vinet.

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Coolt...

Du gillar Twistade Folksagor = Kolla datorspelet Alice.
Läs gärna några analyser av boken också. Groooovy! Charles Dodgeson är numera min idol!


/Arvid, tycker om att propagandera för Alice. Och annat också. (Som ni nog märkt. BLIND GUARDIAN!)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Coolt...

Tja, de mest twistade är nog de URSPRUNGLIGA folksagorna, innan Perrault, Grimm et al fick tag i dem och skrev om dem.

I den ursprungliga versionen av Rödluvan så finns det ingen jägare; där lurar vargen Rödluvan att äta mormors kött och dricka hennes blod (han säger att det är biff och vin), sedan äter han Rödluvan... och sedan är historien slut. Bwahahah!

Nightowl, plötsligt påmind om Z-tvs antisvartspritreklam...


"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Gissa vem som har nr. 158 och 160? (NT)

...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
True ma brotha

Ja, det är sant.
Sant sant.. ALICE!

Vårt förra (eon)äventyr var också rätt tvistat. Och härligt!

[Kort sammanfattning: I första äventyret lämnade dom liket av en RP att ruttna på en hemsökt kulle. Smart? Nej.. Han kommer för att hämnas, skickar in dom i en spöklig och LÄSKIG värld, allt är svartvitt, andar, mörkt, en läskig skylt, (typ Vandra I Skugglandet För Alltid. Bibliotek rakt framåt.) stöter på ett trevligt bibliotikarie-spöke, genomsöker labyrinter av böcker, attackeras av råttor och får en liten ny uppfattning om naturlagar, får veta att dom inte kan komma hem, sugs ut ur världen, vaknar i halvruttna zombiekroppar (en på 2 meter med tygliknande hud, en gammal gubbe med torr och sprucken hud, en person på 1 å 50, svampig hud, obestämbart kön, och en kvinna på 1. 90 med sjukligt gul hud) och en gubbe som säger åt dom "Res er, odöda slavar! Muahahahaa! Va pratar ni? Så ska det ju inte va.."]


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top