Vrållådan på Discord

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Hej!

Testar att ha en vrållåda på Discord.

Invite-länk:
DELETED

Ett gäng forumiter har redan hittat dit. Välkommen du också!

EDIT 2024-03-06: Discord-servern är nu helt bortkopplad från rollspel.nu och drivs helt oberoende från den här plattformen av dess medlemmar.

/Magnus
 
Last edited:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Beror på hur lätt det ska vara att hitta till discord kanalen.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,867
Location
Ludvika
Vi hade det på gam-gamla forumet. Ett litet chatfönster som satt i högermarginalen av sidan, som alla inloggade kunde skriva i. Inget fancy. Men grejen var att den fanns där även när man klickade runt i olika trådar eller höll på att skriva ett inlägg.

Så var man än var på forumet såg man det där chattfönstret (har för mig att det gick att dölja om man inte ville se det) vilket gjorde att det blev rätt levande diskussioner där. Och diskussioner höll liksom folk kvar på sidan, och man blev tipsad om olika trådar och sånt.

Vi hade ju något liknande på förra forumet, men som låg på en helt separat sida. Det vill säga folk var tvungna att ta ett aktivt beslut att de skulle hänga i vrållådan, istället för att spontant se en pågående diskussion och bara hoppa in. Så resultatet blev att den blev helt död.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
I riktigt gamla forumet var vrållådan undangömd på en infosida som nästan ingen gick in på. Högermarginalen kom senare. Tror jag.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Är det en bra idé att ha en "hitta spelgrupp"-kanal i discorden?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Mycket av min onlinenärvaro är på discord så det här är väldigt trevligt för mig.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Ett tag var det på IRC men det var dött som disco. + det går inte att ha bara siffror i namnet på IRC så jag var tvungen att heta nåt annat. När vrållådan låg i sidebaren och det även gick på något hackigt sätt att flytta ut den till ett helfönster, ja, då tillbringade jag dagar och nätter där en period.
Discord kommer jag aldrig använda pga ofritt protokoll så där kan ni få ro och lisa utan mig♥
Ingen RFC → ingen mig♥
 
Top