Vrållådan på Discord

2097

bort
Och det gäller RFC 1149 också; vi har redan en bättre lösning så det jag letar efter är att fylla den nischen som gör att folk känner sig manade att köra Discord.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Kronologin var väl mer typ
1) corona,
2) massor av folk testar Discord,
3) wrnu-kanal på kul,
4) hackerattack,
5) nytt shiny forum

... så någon plan för att avfolka forumet verkar inte vara i verket.

krank

Rödvinsvänster. Fast nykterist, då.
För min del är det enkelt: Jag har Discord av samma skäl som jag har Facebook – jag har för många bekanta som använder Discord men inte mer öppna system, och som inte kommer att byta, och som jag inte är villig att bryta kontakten med. Jag har discordkanal för några rollspelsvänner, för elever som vill ha hjälp, och en del annat. Så Discord kommer jag att fortsätta ha igång. Så då kan vrållådan för min del gärna ligga där. Om den flyttar till typ IRC eller något så flyttar jag inte med, för jag har inte haft en IRC-klient på över tio år och kommer inte att orka köra igång en eller hålla koll på den bara för vrållådan. I vrålan hänger jag för att det är bekvämt att den ändå finns på ett ställe där jag finns.

Det är alltid problemet – det som behövs för att en plattform ska bli norm är kritisk massa, och det är inte alldeles lätt att skapa kritisk massa kring nya plattformar med vilje. Eller ja, många vill men allmänheten är bångstyrig och dras dit den dras. Det går liksom inte att styra.

Last edited:

2097

bort
kritisk massa kring nya plattformar med vilje
Det är tvärt om alldeles för lätt. Säger jag som ser Discord och Facebook som "nya plattformar" som det blivit alldeles för mycket kritisk massa kring alldeles för fort. #luddit2097
+ jag vill kunna vara med men avskyr Discord. Om dom skvallrar om mig där får ni hemskt gärna screencappa och skicka

krank

Rödvinsvänster. Fast nykterist, då.
Jag redigerade, och fetstilade och kursiverade för att förtydliga vilken del jag menade inte var lätt. Det händer lätt, men det är svårt att dirigera. Många skapar nya plattformar som misslyckas kapitalt. Även sådana som har mycket kompetens och pengar och reklam bakom sig fallerar. Allmänheten går dit allmänheten går, och det är svårt att få allmänheten att gå någon annanstans.

Last edited: