Nekromanti Vinterskogens hemlighet

Kirim

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
43
Location
Gislaved
Jag har precis läst igenom Vinterskogens hemlighet och tycker att det är ett av dom bästa äventyr jag har läst hittills!
 

Kaoin

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
106
Location
Lund
Beröm till folk är ju alltid trevligt, men var det inte bättre att skicka det direkt till Magnus Seter? =)



--
[color:red]"Everyone else reeked of agitation. The Asha'man only smelled...ready."</font color=red>
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Höhö...

...jo det har du rätt i, men mit ego växer mer och mer ju mer offentliga lovsånger jag får... ;-)

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Sanningen ...

»Magnus Seter är bäst, snyggast, störst, starkast och intelligentast.»

Magnus är OK, skulle se bättre ut i Lemmy-skägg, liten, tanig och rätt smart.

/Dante
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Re: vinterskogens hemlighet

Har jag fel eller är det så också att det är det enda äventyret till dod6 och därför det bästa som kommit ut. eller?

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
En kul detalj...

...ställ Åke och mig bredvid varandra och vi är inte så där hemskt lika varandra...

...men ändå har jag vid flera tillfällen blivit förväxlad med Åke...

Konstigt, men sant.

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
OT.

Salir, vet du att ditt namn betyder "gå ut" på spanska?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Men fatta ...

... att jag menar ett sådant skägg som Lemmy hade på den gamla onda tiden (ni vet helskägg med rakad haka, typ)!

/Dante
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Det var riktigt kul att vara SL till det. Älskar lite friare äventyr där det finns plats för mycket fria tilltag från RP´s sida och från speleldaren. Vi tyckte att det var lite väl puttinuttigt men det är väl så saker går till i Trudvang:) Annars brukar vi säga att fantasy ska vara skitig blodig och lukta illa:)


"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Men fatta ...

<I>... att jag menar ett sådant skägg som Lemmy hade på den gamla onda tiden (ni vet helskägg med rakad haka, typ)!</I>

Det var inget skägg, det var polisonger. (-:

--
Åke, som fick en autograf av Lemmy i Överkalix '85.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: vinterskogens hemlighet

Det har konstuerats fyra äventyr till DoD6(Förmodligen mer). De är: Fantasimagoria:Ungdomligt ansvar(Kommer att spelas på Gothcon)av Sleepwalk, Draktårar(eller nått sånt) av Vitulv, Vinterskogens hemligheter av Magnus Seter och ett till som jag inte kommer ihåg vad det heter. Vinterskogens hemligheter är faktiskt bättre än många gamla DoD äventyr.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
otrooligt OT =)

Undrar egentligen hur rollspelsmakare ser ut...
Jag och min SL sitter ibland och fantiserar och diskuterar hur olika personer inom hobbyn ser ut. Jag är t.ex. helt säker på att Michael Petersén ser ut som en överårig hårdråckare med tynande hårsvall, Gunilla Jonsson använder 70-tals Tv-brillor och Johan Sjöberg är en liten blek skinhead med djupt inskjunkna ögon. Rosenius har militärbyxor (har ingen aning varför jag föreställer mig honom såsom sådan...). Dessutom borde de flesta av Sveriges mer meriterande rollspelsskapare vara rejält till åren nu...
:)

Finns det kanske några bilder från firmafester eller något så jag kan se om våra spekulationer är riktiga?

NB: Med detta inlägg har jag inte haft någon avsikt att vara elak eller något sådant (kan tilläggas att jag själv inte är särskilt läcker...). Jag beundrar samtliga nämndas arbete enormt.

/weatherman - en fin kille, egentligen
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: vinterskogens hemlighet

Ja, det finns några på sveroks scenariobank (www.sverok.se/bank). Det ena (skogstrollets hemlighet?) är ett rippoff av ett annat av Magnus S scenarion. "Orginalet" finns på rävspels sida (www.rollspel.com), se under andra rollspel och dod.

//Edgar - som numera är civilist och inte flottist...
 
Top