Vilket verks avslutning i förtid hade gjort dig ledsnats

Mindhunter, ja…

Alltså jag vet inte. Jag tror att två saker liksom arbetade för att bota mig från den här specifika sortens ledsenhet:

1) Inget kommer göra mig mer besviken än jag blev över att Carnévale inte fick fortsätta.
2) I och med Heroes fick jag se hur dåligt det kan bli när något riktigt bra får fortsätta längre än vad de egentligen hade idéer till från början.

Mindhunter, ja…

Alltså jag vet inte. Jag tror att två saker liksom arbetade för att bota mig från den här specifika sortens ledsenhet:

1) Inget kommer göra mig mer besviken än jag blev över att Carnévale inte fick fortsätta.
2) I och med Heroes fick jag se hur dåligt det kan bli när något riktigt bra får fortsätta längre än vad de egentligen hade idéer till från början.

Det här är 2 jättestarka poänger. På någon nivå ser jag hellre att något bara slutar mitt i än att det blir dåligt.

Last edited:
Att Louis Masterson (Kjell Hallbing) avbröt sin Clay Allison-pocketserie p.g.a. en konflikt med sitt förlag gjorde mig frustrerad i min ungdom...
Minns att handlingen hade något western teama som utspelade sig i Mexico innehållande tjurfäktning m.m.

Att Louis Masterson (Kjell Hallbing) avbröt sin Clay Allison-pocketserie p.g.a. en konflikt med sitt förlag gjorde mig frustrerad i min ungdom...
Minns att handlingen hade något western teama som utspelade sig i Mexico innehållande tjurfäktning m.m.
Nu har det blandats ihop lite här. Clay Allison-serien (mer känd som Sexy Western) skrevs av Bengt-Åke Cras under pseudonymen William Marvin Jr. medan Kjell Hallbing (Louis Masterson) är mer (o)känd för Morgan Kane-serien.

Mvh Skräpkulturskonnässören. 😉

Jericho sved lite väl mycket.
Relationsdrama och relevant geopolitisk diskurs inramat i apokalyps och överlevnad som borde fått ett värdigare avslut än typ 2 avsnitt av fort-som-fan-nu-innan-filmrullen-tar-slut i stil med Firefly´s Serenity.
Det är väl typ serien som fick mig att sluta hajpas kring film och serier, precis som Age of Conan tog död på mitt fanboiande vad gäller mmo-genren.

Därför kommer jag inte på nått annat än att det vore jäkligt surt om en del YT-kreatörers kanaler skulle försvinna genom att Google eller skaparen själv tar bort dom. Jag är väl uppe på typ 3 kanaler vars videos är helt borta numera, det är supertrist.
Numera samlar jag mina favoriter på disk här hemma för att undvika mediadöden som kan komma när som helst.

Deadwood. Kom ju nån film men den lyckades ju inte sy ihop serien. Den var mer som ett vandött lik av en kär vän som stapplade runt...

Men ffa

Quarry. Att den lades ner kan fortfarande hålla mig vaken vissa nätter, då jag gråter tyst i kudden...

Nu har det blandats ihop lite här. Clay Allison-serien (mer känd som Sexy Western) skrevs av Bengt-Åke Cras under pseudonymen William Marvin Jr. medan Kjell Hallbing (Louis Masterson) är mer (o)känd för Morgan Kane-serien.

Mvh Skräpkulturskonnässören. 😉
Fast det var flera författare som skrev för den bokserien i olika perioder. Cras skrev de flesta böckerna men Hallbing inledde serien. Hallbind första bok om Clay Allison heter Bortom all ära och kom på svenska i westernpocketserien Prärie.

Deadwood. Kom ju nån film men den lyckades ju inte sy ihop serien. Den var mer som ett vandött lik av en kär vän som stapplade runt...

Men ffa

Quarry. Att den lades ner kan fortfarande hålla mig vaken vissa nätter, då jag gråter tyst i kudden...
Deadwood är en sån där serie jag har sagt att jag ska se ända sen den släpptes, men det blev liksom aldrig av - trots att jag verkligen gillar western! Så för några månader sedan tänkte jag att "nä nu jävlar".

Och så bra den är. Så otroligt jävla fantastisk.

Jag är ofta ledsen för att Matt Fractions Casanova verkar ha dött. Och lite för Warren Ellis Injection. Båda författarna är ju aktiva och inget har officiellt sagts om att verken är nedlagda såvitt jag vet, men det verkar otroligt att de skulle väckas till liv igen.

En som inte är formellt nedlagd, men som är praktiskt nedlagd, vilket gör mig ledsen är Halo Jones.

Fast det var flera författare som skrev för den bokserien i olika perioder. Cras skrev de flesta böckerna men Hallbing inledde serien. Hallbind första bok om Clay Allison heter Bortom all ära och kom på svenska i westernpocketserien Prärie.
Ja, det var ju inte ovanligt att sådana här pocket serier hade fler än en författare och att det i detta fall var Kjell Hallbing som hade någon form av inflyttande över rättigheter samt utformning och den som blev osams med förlaget.

Jag tror att min är Order of the Stick. Jag har läst den serien i 22 år nu och om den inte får ett riktigt slut kommer jag skrika och kasta saker.
Jag följde OotS religiöst, länge, länge. Men tempot på uppdateringarna nu är så segt, och det har blivit mycket mer dialoger där folk pratar en massa, men absolut skulle jag också bli ledsen om jag inte får veta vad monstret under paraplyet är, eller hur det där med garnnystanet ska avslutas!

En serialiserad berättelse som liksom avslutades i förtid fast den egentligen är avslutad, är Stand Still, Stay Silent. Den världen har så mycket mer att ge, men skaparen blev frälst och lämnade den bakom sig. :(

En serialiserad berättelse som liksom avslutades i förtid fast den egentligen är avslutad, är Stand Still, Stay Silent. Den världen har så mycket mer att ge, men skaparen blev frälst och lämnade den bakom sig. :(

Vi kan alltid hoppas på en Anne Rice eller Cat Stevens där de lugnar ner sig lite med det nyfrälsta efter något år och kommer tillbaka till det som alla gillar.

Back