Åh andra sidan är man nog kanske less redan efter ett kex. De smakar inget vidare. I alla fall inte de jag prövat.Ha, jag hittade dem (eller något som ser precis ut som dem) under märket seven oceans. Kan konstatera att den som påstod att en om dagen räckte nog menade ett paket - de är bara 270 kcal/kex.
Är det inte helt bedrövligt att majs är corn på engelska?!
Jag blir förbannad när jag tänker på det.
Skitspråk.
Känns mer som cram?Det kanske är Succarierbröd som är mest likt lembas.
Låter spännande. Såna fancy saker hade inte vi.De där näringskakorna man fick i lumpen! Tror det var från ngt mob-förråd.

Kallades nödproviant. Var på trängtrupperna så vi hade tillgång till konstiga grejer ibland. Var som kompakta kex. Kan vara nedanstående. @OldtimerLåter spännande. Såna fancy saker hade inte vi.
Vi fick bara torrfodersoppor, likfingrar och pansarkex.
Tror inte nåt av det innehöll nån näring alls. Och det var väldigt ont om alvglans.
![]()
//EvilSpook

Åt man mer än vad som föreskrevs fick man förstoppning i flera dagar...De där näringskakorna man fick i lumpen! Tror det var från ngt mob-förråd.
Tur att Frodo och Sam portionerar så förståndigt av sitt lembas!Åt man mer än vad som föreskrevs fick man förstoppning i flera dagar...
Tur att Frodo och Sam portionerar så förståndigt av sitt lembas!
Det var det som Frodo egentligen menade när han grymtade saker som: "Bördan har blivit så tung! Jag vet inte om jag orkar fortsätta!"Gjorde de? Eller har vi hittat anledningen till att inga toalettbesök nämns i böckerna?
Gjorde de? Eller har vi hittat anledningen till att inga toalettbesök nämns i böckerna?
Deras anatomi rörande kiss och bajs kanske liknar Gandalfs som @Rymdhamster beskrev en gång förut:Vem vi äns om hobber går på toaletten vanligtvis?
Av allt som Tolkien skrev om dem tror jag aldrig han nämnde toalettvanor.