Vilket rollspelsäventyr hör till bilden?

nu har jag fuskat och vet svaret - den var fan inte lätt Basse!
Alltså det är en skräck-klassiker måste man säga så jag…tycker nog att det är ok svårighetsgrad.

Spåren/stigarna leder nog rätt till slut!

Sedan är det kul att Clark Ashton Smith stavade monstret som spelar huvudrollen i äventyret på lite olika sätt, t ex Zothaqquah.

Behöver ni mer hjälp får ni be @Oldtimer eller @Magnus Seter om hjälp. @krank s vidareutveckling av spelet är nog för modernt?

Alltså det är en skräck-klassiker måste man säga så jag…tycker nog att det är ok svårighetsgrad.

Sedan är det kul att Clark Ashton Smith stavade monstret som spelar huvudrollen i äventyret på lite olika sätt, t ex Zothaqquah.

Behöver ni mer hjälp får ni be @Oldtimer eller @Magnus Seter om hjälp. @krank s vidareutveckling av spelet är nog för modernt?
The Trail of Tsathoggua?

nu blev det ju å andra sidan väldigt lätt Basse!
Va fan finns det liksom inget mellanting? 😉

Last edited:
eftersom du säger nära så drar jag till med Tatterdemalion....?
HELT KORREKT!!
Och jag fullkomligt ÄLSKAR det. Jag måste någon gång leta upp det ursprungliga konventsäventyret så jag kan jämföra med et Chaosium publicerade. Jag ser INTE hur i helvete man kan spela det som ett konventsäventyr i tävligsform. Bar att förbereda sig för och maskeradbalen innan "Shit goes down" är minst 8-16 timmars speltid (iaf för mig som SL)

Hm, tänker högt, bilden är från filmen ”Gökboet” där Jack Nicholson spelar en karaktär som ljuger sig in i ett mentalsjukhus.

Något med Kult?

Tarotikum

Skärmavbild 2026-07-15 kl. 08.21.14.png

Ni får bild 2 som också är från en film, den här gången från en filmaffisch.
Samma äventyr!

Äh va fan ni får bild 3 också
Skärmavbild 2026-07-15 kl. 15.03.14.png

Back