Nekromanti Vilket monster skulle du ALDRIG använda i ett spel

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
chrull. Ärligt talat, jag vet inte vad som är grejen. Ska det vara en humanoid aberration eller? Och alla dessa tatueringar? Som inte ens ger någon magisk förmåga? Vad är poängen med dem? Visst, jag fattar att det handlar om kombinationen "evil-mad-bad". Men det blir så... Over the top på något sätt. Ingen tror ju på att chrull finns på riktigt.

Jag menar, en brinnande mindflayer-demilich-(vampire template)-halfdragon-barbar/druid, är ju way more balanserat och realistiskt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Sapient;n145172 said:
Som inte ens ger någon magisk förmåga?
Det här är ju ditt första misstag. De ger ju massor av magiska förmågor! Du måste nog lära dig mer av källmaterialet!

Och bra monster ska ju VARA obalanserade!
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
chrull;n145183 said:
Det här är ju ditt första misstag. De ger ju massor av magiska förmågor! Du måste nog lära dig mer av källmaterialet!

Och bra monster ska ju VARA obalanserade!
Åh-nä! En "+1 tolerance towards pain" är ingalunda en magisk förmåga. Det står uttryckligen att det är en "extraordinary ability, (Ex)"

Men visst, det är ett gränsfall:
"When naked, chrull will have a +3 CHA-bonus (as a supernatural ability) against all creatures who posses color vision."
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Chon-Chon, ett avhugget huvud som flyger runt med hjälp av sina stora öron som den använder som vingar.
Som om inte den beskrivningen var illa nog så tycker jag att Dragon Warriors varianten av dem är ännu värre:

Det är bara idiottrollkarlar som blir Chon-Chons eftersom Chon-Chons uppstår när en trollkarl använder en Transform spell på sig själv för att specifikt ta formen av en Chon-Chon, och när förvandlingen genomförts så glömmer trollkarlen automatiskt bort hur Transform besvärjelsen fungerade och kan aldrig förvandla sig tillbaka. Så det är inte vilka huvuden som helst som flyger runt, det är dementa stolpskottsmagikers huvuden med Dumboöron.
Karaktärer upp till level 4 kan inte ens se dem (level 4 är en hög level i DW, har för mig att level 12 är "sista" nivån. Det var ett tag sen jag spelade det), så det går knappt att slåss mot dem
Personer som blir bitna av dem får malaria.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,040
Location
Sthlm
Typ 60% av den där huvudfotingsmonsterboken till Eon.
Men man ska aldrig säga aldrig, de är ju rätt gonzo...
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,818
Jättestora drakar, typ Smaug (jo jag vet det finns mycke större)
Stora drakar är trist. Mindre drakar som används som ridjur, visst. Men hela grejen med nåt som tål asmycket och kan spruta eld, nej tack
 
Top