Vilket äventyr har du spelledit flest gånger?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Svavelvinter tre ggr. Spökgeneralen från Sinkan (moddat) minst 2 ggr. Ett moddat Sylverian Job till Troubleshooters 2 ggr. Sedan ett underbart WFRP-scenario från Uppcon flera ggr (A Sylvanian Rhapsody).
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
90
Location
Stockholm
Svavelvinter tre ggr. Spökgeneralen från Sinkan (moddat) minst 2 ggr. Ett moddat Sylverian Job till Troubleshooters 2 ggr. Sedan ett underbart WFRP-scenario från Uppcon flera ggr (A Sylvanian Rhapsody).
Om du vill dela med dig av hur du moddat Sylverian Job så får du gärna skicka ett meddelande. Har planerat att spelleda det snart, och tar gärna del av dina tankar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Lady Blackbird 10+ gånger. Mer än hälften av dem med (helt eller delvis) folk som aldrig spelat rollspel för. Kanonscenario när man vill visa folk ens hobby och samtidigt göra en poäng av att det jag gör är inte ”det där som de håller på med i stranger things”.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,266
Varför det?
För att jag spelat Chronopia så ohyggligt många gånger. Äventyr är inte världens bästa direkt, men i ungdomens år var du liksom en självklarhet att man börjar med det med nya grupper. Det fanns i grundboken av en anledning, liksom.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
För att jag spelat Chronopia så ohyggligt många gånger. Äventyr är inte världens bästa direkt, men i ungdomens år var du liksom en självklarhet att man börjar med det med nya grupper. Det fanns i grundboken av en anledning, liksom.
Introducerar det inte också till själva krigargille-tänket? Nu var det kanske förvisso mest bara en "gå från X till Y" med lite gäng inslängda.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Vilket äventyr har du spelledit flest gånger? Och varför?

Två regler:

1: Det måste vara ett äventyr som finns tillgängligt för allmänheten på något sätt. Alla sätt är okej, det är ok om man måste köpa en fysisk bok publicerad av ett stort företag och det är ok om det bara är upplagt på en blog.

2: Det får inte vara skrivet av dig själv. Man spelleder ju sina egna grejer en massa gånger av olika anledningar. Det är dock okej att skryta om sina egna i förbifarten. Typ, som när jag i den här meningen säger att jag kört Hail Satan! typ 20 gånger och det har aldrig varit tråkigt.


Jag har kört Food Fight till Shadowrun varje gång jag kört Shadowrun. För det är bara ett perfekt start scenario! Men det är också bara 30 minuter långt typ. Men det riktiga äventyret jag kört mest är Ravenloft! Originalet då, men ibland med bitar stulna från senare versioner av äventyret eller settingen. Det är great, det är lätt att spelleda och det får folk att rollspela som inget annat. Blandningen fantasy äventyr och gotisk skräck borde absolut inte fungera! Men just att det är så konstigt men att folk ändå kan alla tropesen gör att folk bara kan köra igång och rollspela även om de är helt nya rollspelare.
Genom åren....
Tatterdamalion till CoC.... någonstans 4-5 ggr
Draculas Hämnd till chock (dockkörd med olika regler genom åren= 4-5 ggr
Christmas at Kullebo farmtill Väsen. Finns publicerad via sweden rolls patron... 3ggr... 1 på engelska för Britter (finns på you tube) en gång på Munccon I och en gång privat
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
417
Location
Linköping, Sverige
Bröloppsgåvan, 3 ggr på konvent (plus en träningsomgång innan). Finns att hitta på Alexandria. Jag var med och skrev RP:na, så lite inblandad. Däremot kan jag inte ta kred för själva scenariot i övrigt.

Skrivet för att passa till Altoria (om någon minns det gamla projektet). DoD-91 regler i original, men jag körde med Savage Worlds nu senast. Jag tror RP för båda varianterna finns på Alexandria.
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Last Things Last, till Delta Green, om så att you need to know fyra-fem gånger (ett par av dem i något remixat skick).
 
Top