Vilket äventyr har du spelledit flest gånger?

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
Har spellett några äventyr några gånger. Typ 2-3 gånger av följande: Ravenloft (originalet), Lichway, Thizun Thane, Search for The Golden Spire. Räknar inte med diverse konventsäventyr som kan bli upp emot 5-6 gånger vardera.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Ridders rös (DoD23) och Woodland Temple (Heroes of Cerulea) har jag använt för prova-på-spel 2-3 gånger vardera. Stora delar av Väktarens vrede (Symbaroum) har jag spellett två gånger (och spelat två gånger).
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Jag har ju sedan tidigare skrivit en tråd om mins återfall i spelledande av Mos Mosel.
6-7 ggr med lite olika regelsystem
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Våra vänner maskinerna (eller Maskinerna är våra vänner som det hette först) av @krank till Ur Varselklotet som jag spellett 5 gånger. Först i prepp inför, sedan på GothCon (mitt första!) och sedan två gånger med olika grupper.

Det jag spelett mest överlag (men egenskrivet) är I skräckfilmens skugga till Ur Varselklotet som jag spellett 16 gånger. Började tillslut skoja och kalla det för ”återfall” när jag spelmedde det igen. Som tur är så har jag varit nykter i snart fem år nu!
 

Fnord

Veteran
Joined
14 Sep 2010
Messages
136
Jag har SLat Brainscan till Shadowrun 3e 2ggr.

Mos Mosel har jag också SLat 2ggr, kanske blir en tredje snart. Det är kanske inte världens bästa äventyr, men det är en klassiker och rätt kort.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,014
Location
Ereb Altor
Antagligen något av konventsscenariona till Mutant: Undergångens arvtagare. Midnattsvatten tror jag.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
"We Be Goblins" till Pathfinder.

Det är en bra intro till DnD-liknande spel och bryter mallarna så mycket att folk är mer benägna att spela som de vill och inte som de förväntar sig att spelklasserna ska spelas.
 
Last edited:

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,207
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Tänkte entusiastisk att jag spellett så mycket (vilket i och för sig är sant, spelleder nästan alltid) men inser att jag aldrig har spelett ett köpesäventyr (som skrivet). Däremot har jag läst många och inspirerats. Vilket jag antar inte räknas den här gången.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Det är få äventyr jag spellett mer än en gång. Och inga vad jag kommer på som jag gjort de mer än två gånger. Men de jag kommer på är Edge of Darkness till Call of Cthulhu och Trolletinn till DoD23.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Jag har spellett Night of Blood ett par gånger, och det lär bli fler. Det är ett utmärkt äventyr för ett konventspass eller ett par kvällar. Äventyret är skrivet för Warhammer Fantasy Roleplay men jag har använt Warlock! som regelsystem. Det är smidigare.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,845
Location
Off grid
Mos Mosel, Spindelskonungens pyramid och Skelettbyns Hemlighet tror jag. I den ordningen förmodligen.
Det finns flera anledningar. Vi hade inte så många skrivna äventyr på den tiden. Vi bytte spelgrupp oftare. Vi var sämre på att skapa egna saker.
Ett par av dem lämpade sig för nya rollpersoner som behövde grinda lite och få bättre prylar innan man gick vidare till svårare äventyr.

:t6b: :t6b-2:
//EvilSpook
 

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
270
Det är "Bill in Three Persons", ett litet introäventyr till Unknown Armies 1st ed. Rälsat som tusan men jag tycker ändå det är en perfekt introduktion till Unknown Armies världen. Äventyret greppar tag i rollpersonerna och kastar rollpersonerna som en trasdocka igenom äventyret. Sedan har man satt ribban för vad som väntar spelarna :)
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
93
Location
Stockholm
I mitt fall är det märkligt nog Svavelvinter. Min spelgrupp har precis spelat klart det, och det var andra gången jag spelledde (har också spelat det en gång i forntiden). Nu väntar de andra tre delarna av Konflux-kampanjen; vi kör vidare med Oraklets fyra ögon under våren. Annars har jag nog akdrig spellett någon annans äventyr mer än en gång.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
519
Grejer jag dragit igenom flest gånger är nog liksom för många andra egenskrivna men annars är det nog SILVERRINGEN, introt till viking även om jag nog inte kört det på 15 år.
Annars är det många mutant UA grejer jag kört många gånger. Hela undergångenges arvtagare kampanjen har jag kört från början till slut 3 gånger, det känns lite som en bedrift
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Inget riktigt äventyr kanske, men jag tror att jag som spelledare besökt Sista värdshuset och utforskat trollens hålor, i försök att finna skatter eller se om de kan vara de som håller Leddon Grumm fången och om så rädda honom, fler gånger än jag vågar gissa. Under mellanstadiet spelade vi det på matematiklektionerna frekvent då vår mattelärare tyckte det var så mycket räkning i rollspel, så att ut och äventyra blev en godtagbar flykt från matteböckerna.
 
Top