Nekromanti Vilket är det mest effektiva vapent? [NT]

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Det finns så många effektiva trevliga vapen, CWS M50 är nog en personlig favorit. eller varför inte en McMillan 15mm eller en Steyer 20mm (finns båda på riktigt) Har även sett en mkt cool PDW (pesonal defense weapon), en rejält pipkapad Barret .50 med skjutbar kolv. :gremsmile: Säkert ett rent helvete att avfyra men jävligt effektivt i närstrid. Annars kan man ha en HK G36 med granattillsatts och hundraskottstrumma istället för ynka 30, 4x sikte och vapenlampa. Eller en Ultimax lätt kusputa som är lättare smidigare och allmänt bättre än tex FN Minimi (Ksp90) I pistolväg är nog 11mm/c generellt bäst. ta tex Glock 60. För att avrunda detta ganska ointresannta inlägg så kan man nog säga att...

"Använd kniven pojk!" (citat från närstridsutb i lumpen, K1)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag skulle nog vilja säga att på lite längre håll så skulle ett prickskyttegevär vara klart bra. Sen på lite närmare håll så skule jag föredra en lite kraftigare pistol eller ett pumphagel.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
Beror på

Vilket vapen som bör användas beror helt på situationen. Visst, ett superprickskyttegevärmedjättestorkaliber kan man döda allt men vill man verkligen släpa med sig ett 20kg åbäke på en 12 mila marsch? Passar inte heller så bra om man vill vara diskret och så. Å andra sidan går man inte ut i krig beväpnad med enbart en stilett... Situationen bestämmer valet.

Joham -Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad
 

Yaqobo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Re: Göttmos

Det viktigaste måste väl för f-n ändå vara vapnets duglighet att göra sin uppgift.

H&K mk23 används inte av specialstyrkor som SAS för att den är snygg precis(det är den ju inte), utan för att den är en av de bästa pistolerna idag (den bästa, enligt dem)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Göttmos

Inte när jag gör rollpersoner... Då är vapnets utseende viktigare.. och hur många bokstäver det finns på tillbehör sektionen...

chrull
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Re: Göttmos

Inte när jag gör rollpersoner... Då är vapnets utseende viktigare.. och hur många bokstäver det finns på tillbehör sektionen...

Det beror väl ganska mycket på rollpersonen. Cyberpunkaren SNoozy vill ha något stort kromigt med magnumpatroner, medan legoknekten Ole med förflutet inom specialstyrkorna tar en H&K kpist med 5,7mm och rekyldämpning.


/Jon
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Tsk, knappast

Nej, jag väljer vapnet efter dess utseende. Som exempel kan nämnas att jag aldrig använder Steyr AUG,en i Counter-Strike av den enkla anledningen att den ser fjantig ut.
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Offensiv...

Offensiv...har jag inte hört det innan..............
vänta lite.........jag har för mig att jag har hört det någonstans......jag kan bara inte komma på var det var............Offensiv.......jag kommmer nog på det om en stund..................ähh, va fan.

Anywhere i roam
Where i lay my head is home
Carved upon my stone, my body lie but still i roam
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
våga säga nej till cyborgen

näe det funkar inte.

för det bästa som finns är en urdum spelare med alla cybertillbehör (granatkastaröga, dolda utrymmen i huvet, exosklett gånger trettiosex, sattelitlänk etc) och ett hyggligt rivigt vapen med dubbla granatkastare och ceribralmoj...

varför det är det bästa som finns är för att ingen spelledare i världen vågar säga "du är död, slaffa en ny rollperson" till en urblåst typ med ett irl-baseballträ.

- jag vet, det har hänt mig när jag spelledde (ett par gånger..)

Smaffy är jag. blä.
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Mitt förslag.

För det första, måste man definiera effektivt. Effektivt är det som dödar flest människor i en given situation utan att tskada det man itne vill skada. Alltså olika vapen i olika situationer.
I närstrid: En pistol, en revolver har för få skott och är för opålitlig. Sen kommer frågorna, vill man vara diskret? och kan man hantera grovkalibriga grejer? ÄR svaret ja på båda frågorna så välj en .45 eller 357magnum, en Desert Eagle.
Skall man vara diskret så ta nåt med mindre kaliber och ljuddärmpare, en H&K USP eller en Baretta
Lite mer eldkraft ger en K-Pist och där rekommenderas H&K MP5 i alla lägen, det finns olika varianter för olika situationer. Nått att tänka på är FN P90 som har en otrolig eldhastighet och är nått för folk med god ekonomi.
På längre avstånd finns det nåra fler val. Colt M4 är ett riktigt bra vapen (baserat på M16 men enormt förbättrad)eller varför inte den svenska AK5.
På långa avstånd väljer man gärna H&K PS1 ett bra vapen som inte väger så väldigt mycket heller.

Som slutord vill jag säga att H&K MP5 måste vara det mest mångsidiga vapnensystemet, det finns allt ifrån rena automakarbiner till mini k-pistar och alla tillbehör som går att tänka sig. Välj alltid tyskt och Heckler & Kock framför allt.


<A HREF="http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm" target="_new">http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm</A>
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Steyr AUG

Är det snyggaste vapnet någonsin gjort, vackert och förödande
och i CS finns det bara ett bättre 4:6:an inget slår den i rolighet och kulighet att spela med =)

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Steyr AUG

Nej nu har du allt fel, AUG:en är vacker och bra

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Yaqobo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Också Steyr AUG

Steyr AUG är ju ett bullpup-vapen, det är därför det ser ut så, dessutom är det jävligt snyggt.
Eftersom det är av bullpup-konstruktion kan vapnet vara betydligt kortare, och fortfarande träffa bra.

Kort sagt, en Steyr är både bra, lätt, liten och snygg.
 

Yaqobo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Re: våga säga nej till cyborgen

Man skickar ett diskret litet brev på posten dagen efter man har spelat där det står:

"Din rollperson är död -Taskigt grabben"
 

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Re: Steyr AUG

Jäklar du e som mina kompisar tycker att den underbara häftiga snygga AUGEN är ful bar för att den ser lite annorlunda ut än farfars hagelgevär....
Nej DÖD åt bakåtsträvarna åtminstone i CS =)

Adrian
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Steyr AUG

Blah! Det finns ingen KRAFT i den! Den lilla fjoll-mes pipan som sticker fram misslyckas totalt med att posa som min egen privata penisförlängare! Därför tar jag hellre Commandon, den har KRAFT!

'Nuff said, som Krille säger.
 

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Re: Steyr AUG

Kraft.... äh vill ja ha kraft tar ja AK:n eller autoshotgunen (den dä MXA14100gd21 whatever)
o förestn man spelar ju inte som terrorist...
nog för att Commandon e ok men Augen e mycket Effektivare träffsäkrare och COOLARE......
Adrian
 
Top