Nekromanti Vilket är det mest effektiva vapent? [NT]

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Ett fungerande...

För att förinta en stad: Kärnvapen
FÖr att förinta innevånare i en stad: VX
För att generell jakt: Gatling 30 mm ( på överlevare efter VX och Nuke )
Stridsvagn för allmän kaos ohc förintelse av allt..
Attack helikoptrar..


DU måste nog vara mer precis varje vapen har sin plats coh sitt användings område.. Hade jag varit inblandad i en eld strid på Mirr så hade jag valt en slangbella...
 

JorreDeMojjaS

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
47
Location
Inne I Bouchen
Farligaste vapen

Ett vapen kan vara mycket farligt om man vet hur man ska använda det, okay det kan vara viss skillnad i skada mellan en FWD Plastic och en H&K Automatkarbin, om vi snackar gevär och pistoler.
Men jag hade en spelare som använde en liten fjutt pistol
och sköt någon väl armerad snubbe i halsen ... sedan fanns där ingen strupe att andas med.
Så visst finns det kraftiga kulor att skjuta med, men det gäller att vara skicklig med vapnet också, huvudsaker är ju ändå att träffa.

// JorreDeMojjaS -- JISSES VAD JAG SNACKAR...!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Taktik och goda underrättelser

...och om det rör sig om en större operation, logistik. Sen kan motståndaren ha en Übergrosspistole BFG 567 med dubbla överliggande kamaxlar om han vill medan man själv är begränsad till en rostig tesked - vet han inte vad man sysslar med eller hur han ska kontra det så är han körd.

Skulle man lägga till något så är det väl dumhet. Ingenting är så förödande som ren och skär idioti.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
Ett vapen som jag tycker är bra är nog glock 73. Den är lätt, men använder den mycket intressanta ammonutionen 5,7mmFN. Den bästa skadesett är nog Colt Manhanter. Bland kpistarna så är min stora favorit IMI MicroUZI-43; 45 kulor i ett mag, eldh på 18 och använder också den underbara ammonutionen 5,7mmFN. Automatkarbinerna är mer kompliserade. Jag har alltid haftt en förkärlek till 5,56mm vapen men jag vet inte. Favoriten för mig är nog CWS MXS-900 DLP. Främst för dess coola design.

Hagelgevären orkar jag inte ens ta upp. Men kal. 10 är bäst (tycker jag).

Många tycker nog att Steyr AMR är ett j-kligt bra vapen. Men vem orkar bära ett 20kg tungt gevär.... Mina favoriter är ändå Walter WA2000-B och Dragunov SVD-16.Bland kulsprutorna tycker jag om FN/BR M230 Minimi. Stor magasin kapacitet, hög eldh. osv. Men Kalashnikov PKM är ju billig och bra. Väldigt bra.... dessutom har den också en häftig design (se N1).

det här borde väl räcka ett tag. hoppas du kommer till nytta av dem. Men, jag är bara spelledare, jag har aldrig själv prövat dessa vapen. Men det är väldigt bra teoretiskt sett.
Maila mig om det är nåt fel nånstans. Jag hade inte boken tillgänglig när jag skrev detta. Så jag kan mycket väl tänka mig att det finns en massa fel....

MVH
 
Last edited by a moderator:

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Vilket är det mest effektiva vapent?

denhär frågan får mig att tänka på en av codex serier...

en gubbe har tryckt upp en annan liten unge mot en vägg och hotar honom med ett superdupermegablaffavapen för att han har förolämpat honom. nästa serieruta exploderar allt och sedan finns det bara lite benstumpar och en liten tegelhög kvar. "skjut aldrig med blablabla-vapnet i atmosfären."

den serien var nog riktad mot kobolder som vill ha de absolut bäääästa vapnen som gör übermycket i skada... det är inte vapnet som gör mannen. det är personligheten!!

Smaffy är jag. blä.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Vilket är det mest effektiva vapent?

Ur mitt ex av: "The Handbok Anthology" - samlade serier av Åke Rosenis

Spelledaren: Folk som spelar science fictionspel har en tendens att vilja skaffa sig de största, värsta och kraftigaste vapnen de kan hitta i utrustningslistorna.
Ofta utan att ta reda på hur de egentligen är tänkta att användas!
Begrunda följande exempel. Baserat på en verklig händelse...

Rollperson till alien punk: INGEN muckar bråk med mej ostraffat när jag har min MZP-15. Kiss yer ass goodbye.

ZÅNK (allt exploderar)

Snut1 i snutskepp: Besynnerligt! Fyra kvarter jämnade med marken... ungefär som efter ett meteoritnedslag!
Snut2 i samma skepp: Ungefär som om man skulle ha avfyrat en MZP-15 inne i atmosfären!

(Det är en av mina favoritstrippar i boken och jag ville bara citera rätt)

Snow
Dead, but still walking around
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
En spelare med en skarp hjärna. [NT]

.

Snow
Dead, but still walking around
 
G

Guest

Guest
Varför VX? personligen tycker jag bättre om biologiska stridsmedel... Typ, en modifierad version av ebola...

Mvh Ezzy
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
För mot vx kan den egna sidan skydda sig mot lättare, bäst är väl ändå vätebomber tar kål på allt levande men lämnar byggnader o.dyl. kvar.

Dougald
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Nackdelen med B stridsmedel är

Nackdelen med B stridsmedel är att det lätt sprider sig och kan otroligt lätt smitta ens egna soldater och förflytta sig över gränserna ditt man inte vill att det ska komma..
Själv är jag faktist mer rädd för B stridsmedel än jag är för atombomber..

Sist kan jag på peka att det finns olika former av B stridsmedel..
Allt från a pest ebola med mera.. Bland de dödliga som vi hör mest från till
De som försämrar prestandan och bryter ner vilje styrkan hos fienden bland dom hittar vi förklylingar vi hittar feber och annat som är EJ dödligt men besvärligt att ha och sänker stridskapaciteten hos offrena..
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Men en Steyr AMR 74 lägger sig så bra i handen...
OCH GÅR IGENOM EN HALV METER BETONG!

/Horus - RIP Blümchen
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Som många andra redan sagt, det specifika vapnet spelar inte så stor roll. De flesta vapen kan döda folk. Det är taktiken som är den allra viktigaste, vilket många spelare tenderar att glömma. Och nu snackar jag inte om regelrätta krig, utan om typiska Neotechuppdrag, som drive-by shooting, kidnappningar, lönnmord etc. Man måste veta så mycket som möjligt om fienden, man måste ha 18,5 reservplaner, man bör ha folk på flera olika ställen (inte springa in med alla i en klunga) etc. Med lysande taktik och lite tur är några beväpnade män (eller kvinnor) nästan oslagbara.

Iaf tills Interpol kommer *hehe*

När det gäller favorithandeldvapen så finns det _ganska_ många fler i Offensiv. Plus en hel del bilder på vapnen också, vilket jag tror många kommer uppskatta. Vem bryr sig om siffror och tjafs när man har ett skönt handgrepp på vapnet.

/RipperDoc



<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
En CWS Enforcer. Fixa ljuddämpare och användaren skulle kunna slå ut vem som helst. Alltså inte tanks och befästningar.

Douggie
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Göttmos

Helt riktigt, vapnets utseende är det viktigaste för mig.
Vem vill ha det bästa vapnet om det är fult som stryk???
 
Top