Nekromanti Vilken svensk rollspelsvärld skulle ni helst leva i?

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
DeBracy;n267294 said:
Ävenyrarprofil? Men... det skulle ju vara jag. ^^



Jag skulle välja att leva på ön från mitt rollspel Ön. Låna socker från grannen, reparera vindkraftverket, spela grammofon, kliva ombord på en båt när ön till slut håller på att sjunka.
Ännu ingen pdf till detta? Vore kul att kolla in. Förstår inspiration från Until we sink och att det inte ska hända så mycket. Har du det tillgängligt?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
P.eLL.e;n267301 said:
Ännu ingen pdf till detta? Vore kul att kolla in. Förstår inspiration från Until we sink och att det inte ska hända så mycket. Har du det tillgängligt?
Nånstans djupt ner ligger nog Until We Sink med ja, men det var ett par rutor ur Battle Angel Alita som tände gnistan.

Den första speltestvarianten har jag, men det finns ett par ändringar jag tänkt lägga in. Jag kanske ska ta mig i kragen och göra det nu medan jag snörvlar mig igenom mellandagarna.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
DeBracy;n267302 said:
Nånstans djupt ner ligger nog Until We Sink med ja, men det var ett par rutor ur Battle Angel Alita som tände gnistan.

Den första speltestvarianten har jag, men det finns ett par ändringar jag tänkt lägga in. Jag kanske ska ta mig i kragen och göra det nu medan jag snörvlar mig igenom mellandagarna.
Låter bra! Kollar gärna in det senare/nu och kan säkert komma med input om sådan önskas.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
EDIT: Ojrå, missade "svensk" :p


FreeMarket såklart! Odödlighet där jag belönas för att sprida glädje på kreativa sätt? Skapa fantastiska upplevelser, hacka mitt medvetande, gräva i FreeMarkets historia och bara ha det awesome? Ja tack!!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,302
Location
Kullavik
Evokee;n267310 said:
I kult är du gudomlig. Men visst, allt annat är rätt piss
Avstår gärna att mingla med nefariter :)

Helst inte Cthulhu Dark heller... purist-Cthulhu som alltid slutar på värsta tänkbara sätt passar så mycket bättre som spel än som verklighet.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
I Imperiets hjärta Sandukar, i spelet Noir. Fart, fläkt, vapen, damer och herrar, modet och Ödet.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Big Marco;n267368 said:
I Imperiets hjärta Sandukar, i spelet Noir. Fart, fläkt, vapen, damer och herrar, modet och Ödet.
Verkligen? Ett intressant ställe att spela på, visst, men min uppfattning om Noir när jag läste det var att det var ett rätt hemskt ställe att bo på. Det enda positiva jag kan komma på så här på rak arm är underjordiska bostäder, men det misstänker jag inte är tänkt att vara ett plus, utan bara min egen troglofili som gör sig påmind...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Staffan;n267377 said:
Verkligen? Ett intressant ställe att spela på, visst, men min uppfattning om Noir när jag läste det var att det var ett rätt hemskt ställe att bo på. Det enda positiva jag kan komma på så här på rak arm är underjordiska bostäder, men det misstänker jag inte är tänkt att vara ett plus, utan bara min egen troglofili som gör sig påmind...

Då Noir är rätt narrativistiskt så utgår jag från att jag är en av berättelsernas huvudpersoner. Då får jag tillgång till Öde och kan göra balla saker. Dessutom skulle jag se till att jag hade en hög levnadsstandard så mitt liv är några steg bättre än de övrigas. Det gäller att gejma systemet, precis som i Sandukar, så man får fördelarna. Kanske till och med att jag hade knutit mig nära någon av ätterna Guiskard eller Zovrin, för att få ta del av deras dödssynder.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Värmedöd, Mitt liv skulle kunna fortsätta som vanligt, fram tills mina vänner försvinner en efter en, men när de gör det kommer jag ändå inte ha något minne av att de någonsin existerat. Känns ganska bekvämt kan jag tycka. Att äventyra låter mest jobbigt, riskera att gå i farliga fällor och bli uppsprättad av ben Kobold ligger lite utanför min bekvämlighetszon
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag tänkte svara Ur Varselklotet, men där kan man ju inte spela en 25-åring, så jag vet inte om det räknas.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Lukas;n267458 said:
Värmedöd, Mitt liv skulle kunna fortsätta som vanligt, fram tills mina vänner försvinner en efter en, men när de gör det kommer jag ändå inte ha något minne av att de någonsin existerat. Känns ganska bekvämt kan jag tycka. Att äventyra låter mest jobbigt, riskera att gå i farliga fällor och bli uppsprättad av ben Kobold ligger lite utanför min bekvämlighetszon
Ja, man vill ju veta vem SL är och hur många fate points man får.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Skulle nog säga antingen Western eller Skymningshem: Andra imperiet. Lemuria skulle funka rätt bra med..

/Ulfgeir
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
Räknas Chock?
Vår värld, plus lite klassiska monster som varulvar och vampyrer. Såna är det ju ingen som tror på så dem kan man strunta i. En jättehemlig förening som bekämpar monstren finns också, det känns ju tryggt. Den är hemlig så den kan man också strunta i
Där kunde jag leva gott känner jag.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lätt. Skymningshem: Andra Imperiet.

Medborgarlön, fri sjukvård, bra infrastruktur, och ändå ligger gränsen bara ett portalhopp bort om man skulle vara suicidal eller äventyrlig. Och samurajsvärd är vanligare än skjutvapen.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Fjodor Pollett;n267518 said:
Räknas Chock?
Vår värld, plus lite klassiska monster som varulvar och vampyrer. Såna är det ju ingen som tror på så dem kan man strunta i. En jättehemlig förening som bekämpar monstren finns också, det känns ju tryggt. Den är hemlig så den kan man också strunta i
Där kunde jag leva gott känner jag.
Jag med! Chock, i spelets nutid (dvs 1980-tal)!

Hälsar

Christian
 
Top