Bifur
Veteran
Ymir;n262395 said:Eoooooooooooooon
Just det, det kom också 2014. Hur som, känns inte som att det förtar min poäng, konkurrensen (inom fantasy och i allmänhet) var mindre då för tre år sedan än idag.
Ymir;n262395 said:Eoooooooooooooon
Björn Wärmedal;n262365 said:Fast säljer inte Forbidden Lands till stor del för Nils Gullikssons bilder? Det är förvisso inte ett franchise, men ändå tätt sammanknutet med gamla DoD. Hade det sålt lika bra med helt ny konst?
Eksem;n262097 said:Att bilderna var tecknade av någon med faktiskt konstärlig vision och att layouten var gjord av någon åtminstone normalbegåvad människa.
Och säkert en massa ruiner, smygskelett och kulter och sånt där som man alltid går igång på, även tusende gången man ser det.
Rangertheman;n262490 said:Eftersom Forbidden Lands inte har någon USP, lockar det inte mig.
luddwig;n262493 said:På temat "oj så olika man kan tänka": Jag ser kombinationen av Ligans känsla för moderna och lätta regler samt Granströms världsskapande, kombinerade med klassiskt fantasy-hexcrawl, som en uppenbar anledning att kasta pengar på projektet.
Rangertheman;n262502 said:Tryggt, hög spelbarhet, välbeprövat, utmärkt kvalitet, men knappast unikt.
luddwig;n262506 said:Det beror på vad du lägger in i ordet unikt. Å ena sidan är nästan ingenting unikt, å andra sidan kan jag inte komma på något annat rollspel på svenska som har eller har haft ett så tydligt fokus på hexcrawl som jag ser hos Forbidden Lands.
Rangertheman;n262508 said:Zonfärder i Mutant År Noll känns tämligen hex-kräliga.
luddwig;n262493 said:På temat "oj så olika man kan tänka": Jag ser kombinationen av Ligans känsla för moderna och lätta regler samt Granströms världsskapande, kombinerade med klassiskt fantasy-hexcrawl, som en uppenbar anledning att kasta pengar på projektet.
zonk;n262548 said:Det enda jag hakar upp mig på är regelmotorn.
Björn Wärmedal;n262567 said:Under pågående diskussion känner jag att jag stärks i min första reflektion!
1) Med tanke på hur olika folk tycker är det lite av ett under att något fantasyspel alls säljer i mer än några få ex (fast i generella termer kanske mer eller mindre alla bara säljer i "några få ex" egentligen -- till och med Symbaroum och Eon)
Björn Wärmedal;n262567 said:Under pågående diskussion känner jag att jag stärks i min första reflektion!
1) Med tanke på hur olika folk tycker är det lite av ett under att något fantasyspel alls säljer i mer än några få ex (fast i generella termer kanske mer eller mindre alla bara säljer i "några få ex" egentligen -- till och med Symbaroum och Eon)
luddwig;n262565 said:Samma för mig, samtidigt som jag inte gett den en ordentligt chans i kampanjspel. En tanke jag haft är i alla fall att omarbeta BRP-hacket från År 0 till Forbidden Lands.
zonk;n262578 said:Har funderat på att köra det med Genesys-motorn, om FFG tar o släpper den nån j-a gång.. Hur är BRP-hacket?
ceruleanfive;n262573 said:I många fall inte behöver man inte vara helsåld på något för att köpa det. Ibland kan det nästan räcka med att man blir smånyfiken, eller helt enkelt känner för lite omväxling. Sen är Sverige är fullt av gamla rävar som håller liv i rollspelandet genom att konsumera snarare än att spela – nu när de har mer pengar än tid.
Björn Wärmedal;n262588 said:Även om de faller på flera kriterier som satts upp här i tråden (alla faller väl på några, iofs - speciellt eftersom många kriterier som tagits upp är ömsesidigt uteslutande).