Vilken IP borde Fria Ligan göra rollspel på härnäst?

Bifur

Veteran
Jag önskade mig exakt detta i en annan tråd. Så stort JA! på det. Hade gärna sett fokus på utforskande på samma sätt som MÅ0, i typ Arizona eller annan glest befolkad del av Old West-USA.
De fördömda kanske? Det har ju många av de inslagen fast ett annat system och inte alla verktygen för utforskning.

zonk

muterad
Nu är det kanske inte det troligaste och kanske inte exakt uppfyller kriterierna för ett IP, men...

Gorkamorka! en helt annan take på mutant år noll där man är strandsatta Orks som fräser runt på en ökenplanet och lever Mad Max-liv, komplett med postapoc-bilar byggda av skrot, strid mot andra ork-klaner o även skumma mänskliga factions, osv. Metaplotten är såklart att få det stora rymdskeppet redo så man kan ge sig ut på WAAAGH i rymden igen. Många klasser funkar ju direkt, sen har man en del mindre förändringar som Slav = Grot (goblin), Boss = Grot Herder, Mutant med hund = Ork med Squig, osv. Regler för fordonsstrid blir säkert lätt med MYZ-motorn, klanen kan adapteras från arken, osv. Det skriver sig självt!

Inte för att GW lär släppa det till FL eller för att det är rimligt på något sätt alls, men vill ha!!

EvilSpook

Hero
Inte för att GW lär släppa det till FL eller för att det är rimligt på något sätt alls, men vill ha!!
Har nån nämnt Leif G.W.s böcker? Vore ascoolt att spela Grisfesten, Profitörerna och Palmemordet.
Att få jobba med legender som Lars-Martin Johansson, Bo Jarnebring, Anna Holt, Lisa Mattei och Evert Bäckström.
:)

//EvilSpook

abe

Veteran
Gamla Mutan. Fast först före och sedan efter katastrofen. Före katastrofen finns klasserna: Icke-muterad människa, husdjur, telefonsvarare och Uri Geller. Som sedan lägger grunden för fortsatt spelande efter katastrofen.

McKatla

Utan titel
Kom till sist på en IP jag gärna hade spelat (och som FL därför gärna får göra spel av!): Camerons Avatar (inte den tecknade Avatar alltså, som redan har ett rollspel). Pandora är en plats som gjord för rollspel, och spelet skulle kunna bli en härlig blandning av SF och western (precis som Firefly fast på ett helt annat sätt) med betoning på såväl drama som action som det mystiska. Och inte minst: inte så förbannat dystopiskt (det är jag trött på nu efter en lång rad spel målade med den mörka färgskalan). Kan det bli bättre?