Nekromanti Vilken är Mundanas farligaste varelse??

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Slibbigt!

Kan tyckas något oförnuftigt att föredra den farligare av två faror...men jag är säker på att herr Ivian är böjd att hålla med dig
Ja, men hellre dö på land än i vattnet.....
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Japanska skolflickor och Hentai-tentakler

Jag menade snarare rent mentalt, en drake vet man var den är och man kan springa och ta skydd. När man befinner sig till havs och det sträcks upp slemmiga tentakler kan man liksom inte gömma sig.
Men å andra sidan, har man bara en japansk skolflicka (möjligtvis duger Henea- och Learamälvor) till hands är det lätt att distrahera tentaklerna....
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Ymir

Mjo... han är faktiskt en skapande kraft i Mundana numera... vete fanken om det gör honom gudomlig på nåt sätt...
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Lischen för tusan.

Den fullständigt trasiga och söndrade lischen är tveklöst Mundanas mäktigaste varelse. Nu räknar jag inte med inte skugglandsvarelser, gudar och demoner för dom bor inte i mundana.

Eller ska vi verkligen spetsa till det lite så får det väl bli en vältränad schwein-gammal Sanarialv (minst 3000 år) som Lischar sig själv, som dessutom har dödshögt i PSY så att förbannelsen inte har något vettigt grepp om honom.


Faktiskt, om man bara läser V&N-reglerna så är det ämlans märkligt att inte typ 1 (och endast 1) lisch inte tagit över stora delar av Mundana. Typ Jargien eller liknande.


/Naug, som fullständigt ignorerar lischen i V&N och gör en egen variant istället när behovet uppstår.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: Japanska skolflickor och Hentai-tentakler

Detta täcker i stort sett min syn på positivt tänkande. När store Cthulhu slukar dig och förgör din mentala hälsa, var glad att du inte är en japansk skolflicka. Denna sentens har gett mig ett gott liv, man får applicera den så mycket i verkligheten.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Japanska skolflickor

Menar du Sailer Moon? .Hon kan nog spöa den elaka tentakel saken med sin måntiara eller månläkning.....
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Men elemtenten...

Jo, lischen var faktiskt det första jag tänkte mig - men tänk på att även drakar kan alstra rättså stridskraftiga aspekter direkt ur sin egen kropp.

Dessutom är jag inte riktigt säker på att en Lisch skulle besegra en Helmgast...?

Frågan är om lischen får räkna med sina zombier - hade drakarna fått räkna med sig de colonska legionerna när de fanns?
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Japanska skolflickor

Inte jag heller men ett gäng tjejer i min förra klass kunde massor och prata om det nästan jämt. Men jag tycker vi kickar ut Sailer Moon 120 min i snön.... :gremgrin:
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Misslelönnmördare! Vem skulle ana?

Alla!!! Misslor är små misstänkta varelser. Bara deras oskyldiga och gulliga ytre är ju skumt........
Man borde fängsla alla misslor........
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Re: Misslelönnmördare! Vem skulle ana?

Joo, något misstänkt är de allt med dem, särskilt eftersom de inte kan uppfatta Ironi. Bara det är misstänkt!
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Misslelönnmördare! Vem skulle ana?

Ironi ,det måste därför min rp är lätt hatad, han förstår inte heller ironi! Jag tror inte att det är för han slet ut en annans persons tarmar men sina bara händer på en stor gata mitt på dagen, eller slog ihjäl tre personer på ett värdshus på samma kväll. Och absolut inte för han har ett pris på sitt huvud i consaber ( Han har bara dödat och stulit saker).
 

Fred

Veteran
Joined
17 Sep 2002
Messages
50
Location
Kunsbacka
Re: Men elemtenten...

En i min rollspelsgrupp gjorde en lisch som skulle besegra en helmgast på några sekunder så har man tärningarna på sin sida går det ganska lätt att göra en lish som slår en helmgast.. Den här lishen skulle kunna besegra helmgasten utan att använda en ända besvärjelse..
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Re: Bakterier finns visst på Mundana!

I mitt Mundana kryllar det av bakterier. Den thalamurska filmjölken skulle inte vara densamma utan sina nyttiga bakteriehärdar.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Golem också ligger bra till.

Dom kan ju orsaka jordbävningar, det är ju farligt, tänk er än riktigt stor jordbävning i Daval. I närstrid är dom ju inte heller kul att möta (om man är rädd om livet).
 
Top