Nekromanti Vilken är Mundanas farligaste varelse??

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Vilken är mundanas farligaste varelse enligt er? Räkna bort gudar, andar, demoner och skuggfolk. Jag tror på drakar.
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Sjöodjur

Jag kan tänka mig något stort och farligt sjöodjur längst ner i de djupaste djupen i Stormarnas hav som knäcker till och med en drake. Finns ju dock inget mer än möjligtvis vaga hintar om det i böckerna.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Sjöodjur

Jättebläckfisk har ju mest i STY enligt M&V. Men de har inte samma förmågor som drakarna, men vi får väl vänta till Drakar kommer.
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Re: Sjöodjur

Hmm, mjo kan ju vara så att det finns sjömonster med hiskeliga värden som kan ta en frigatte i ett enda bett. men saken med drakar är ju magin. De kan uppväga de mesta varelser med magin.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: Sjöodjur

Sjöodjur är kanske inte rent egenskapsmässigt farliga, däremot har de flera fördelar gentemot en genomsnittlig rollperson.Till att börja med har de möjlighet att anfalla underifrån och hålla sig dolda nere i vattnet. Nog så irriterande när man inte kan andas vatten. För det andra befinner sig den anfallne på en båt, och blir ett lätt byte i vattnet. En drake är liksom lättare att få grepp om.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Då är väl bakterier farligare? Lite onödig fakta jag kan: En "vanlig" husfluga bär på 20 dödliga sjukdomar och 10 icke dödliga*.



* Beror på fysik och hälsa, min kompis morfar dog i lunginflamation men han var ca 90 år (morfarn), men en fullt frisk ung människa skulle ju överleva.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Ymir

Räknas han som en mundana varelse? Coolt, har det på neogames plockat honom ur eon med magi...vilken svårighet och hur många filament? Kanske ett slag mot övertala annars slagsmål....
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Nej, för bakterier svävar sällan runt i luften utan behäver en smittobärare.
Gräshoppor och liknande insekter förstör skördar på åkern, råttor äter upp och skiter ner säd i magasin (och mat i förråd och skåp).
Det är inte nyttigt att äta rått-bajs...
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Ashariska barnhemsbarn

Den fullständigt livsfarliga gruppen ungdomsbrottslingar som går under namnet Eon-Teens visar på ett tydligt sätt att storlek och ålder inte har något med ren farlighet att göra. En grupp av galna och föräldralösa fjortonåringar som utan tvekan står ansvariga för hundratals döda individer. Ser ni en grupp ungar i typiskt ashariska kläder och åtföljda av Ashabaswa-hästar så SPRING FÖR LIVET!!!

/Duddmannen
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: Sjöodjur

Jag menade snarare rent mentalt, en drake vet man var den är och man kan springa och ta skydd. När man befinner sig till havs och det sträcks upp slemmiga tentakler kan man liksom inte gömma sig.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Va!!!!! Onyttigt med råttbajs, först cigg och nu råttbajs.....får väll sluta med det också.....*snyft*
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Sjöodjur

Jo bakom masten :gremwink: Eller i vattnet.....

Jag håller med, hellre en drake, än slibbiga tentakler USH!!!

Men håller fast vid att drakar är farligast
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Slibbigt!

... hellre en drake, än slibbiga tentakler USH!!!

Men håller fast vid att drakar är farligast
Kan tyckas något oförnuftigt att föredra den farligare av två faror...men jag är säker på att herr Ivian är böjd att hålla med dig. :gremgrin:
 
Top