Nekromanti Vilken är er dröm-TV-serie?

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Naturligtvis skulle vilja att Lupin III gjordes som en schysst tv-serie med gentlemannatjuvar, vågade kupper och en najs trettio till sjuttiotalsblandning. Det vore kul. Tycker jag.

Ingen aning ifall den är schysst, men det går en sån på TV just nu... i Filippinerna.
(Här kan man se en liten trailer.)

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
inte någon underlig mischmaschvariant med... skolflickor som flyger?

Litet förtydligande - trailern är alltså för tre TV-serier som började ungefär samtidigt, 'Lupin', 'Super Twins' och 'Asian Treasures'; skolflickorna är från ST.

--
Åke
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Hmm...

* Serietidningen The walking dead skulle passa perfekt som tv-serie. Åtminstone om någon som är lika duktig på zombies som Romero som står för serien.

* Med rätt människor så skulle en serie baserad på Lovecrafts böcker kunna bli jäkligt coolt. Helt nya historier som utspelar sig i samma universum skulle funka likaså Lovecrafts egna berättelser. Varje avsnitt skulle vara en berättelse/novell (med vissa undantag).
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag kan inte komma på något vettigt svar - jag går egentligen inte runt och längtar över att något särskilt ska BLI en TV-serie. Så jag svarar med en TV-serie jag faktiskt drömt om som jag skulle kunna tänka mig att se bara för att den skulle bli så bisarr: här är inlägget.

Erik, my dreams are better than prime-time TV
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,893
Location
Port Kad, The Rim
Jag skulle vilja se en seriös iscensättning av LeGuins Earthsea-pentalogi. Och då ska det inte vara något sentimentalt amerikanskt crap, utan en bister version som inte värjer för fasorna i Tombs of Atuan (den späda flickprästinnan dömer två män att tösta ihjäl i fängelsehålan) eller Tehanu (Aspens förnedring av Tenar eller Therrus stympade ansikte). (Dessutom ska huvudpersoner utom Tenar se ut som högresta latinos.)

Den här TV-serien får inte göras i USA, för där blaskar man så gärna till hemskheterna. Av någon obegriplig anledning tror jag att karlen som gjorde kultrullen La Dernière Combat skulle kunna göra något bra. (Människorna i Earthsea är tystlåtna.)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,893
Location
Port Kad, The Rim
Jag har alltid uppfattat det som att den hardiska folkgruppen ser ut som puebloindianer/mexikaner, med kargerna ser ut som "nordbor". Men jag kan ha fel.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Egentligen så vet jag inte - och jag fruktar att det skulle bli rätt mäkigt, men Röde Orm hade vart nåt...

Eller kanske de däringa av.... Wilhelm moberg...Utvandrarna och resten av serie....Eller vänta lite nu... det kanske redan är jgjort?? Hmm....
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,495
Location
Stockholm
ursula [ot]

För mig tog det väldigt lång tid innan jag fattade att övärldarna var färgade. Tredje eller fjärde omläsningen, tror jag. Snacka om att man är färgblind. (Samma sak hände f.ö. med Isaac i Mievielles "Perdido Street Station".)

Ursula säger i alla fall så här:
"[...] everybody is brown or copper-red or black, except the Kargish people in the East and their descendants in the Archipelago, who are white, with fair or dark hair. The central character Tenar, a Karg, is a white brunette. Ged, an Archipelagan, is red-brown. His friend, Vetch, is black."
(Från A Whitewashed Earthsa - How the Sci Fi Channel wrecked my books.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj, vad skulle jag vilja göra....
Tror att jjag skulle göra nått som liknade band of Brothers, fast om Vietma,mkriget.
Nån form av fakta/dokumentärserie/tv-serie. det skulle jag tycka vara skoj & framförallt intressant.
Producent skulle jag vilja se Mickel Moore.
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Hmm, Luc Besson som han var när han gjorde La Derniere Combat i så fall... Femte Elementet innehåller ju inte så lite blaskig sentimentalitet t ex...

hälsar
Örnie
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Fan, det skulle vara super. Kelly Osbourne är en väldigt bra casting, i alla fall om hon kan skådespela. Alternativt Thora Birch, så som hon såg ut i Ghost World. Då skulle det dessutom bli samma cast som i Ghost World, hehe. Fast i och för sig är hon kanske lite för mesig.

Jonas
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Ja.... herregud

Ja. *håller sig hör pannan*... Herregud.

Om man ser på min släkt så ta Populärmusik från Vittula, lägg till dynamit som universallösning på de flesta problem (min faster hittade häromåret ett par år gamla svettiga dynamitgubbar i hennes troslåda i sovrummet... Som hade blivit kvar dör för att de var bra och ha...), massor av sprängda saker, skumma uppfinningar, folk som extrakäckte med att böja hästskor på nöjesinrättningar, en djävla massa båtmotorer, gruvfinska (består mest av svordommar), de väldigt speciella sociala strukturerna i gruvorna, tjuvfiske, en galen pekines, tjuvjakt och familjematriark som i 80 års åldern var den första i Kiruna att bära rosa platåskor och som var grov bingomissbrukare och spelade bort släktens pengar.

Norra sverige är så där sjukt på riktigt.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Ja.... herregud

min faster hittade häromåret ett par år gamla svettiga dynamitgubbar i hennes troslåda i sovrummet... Som hade blivit kvar dör för att de var bra och ha...
Menar du dynamitgubbar i betydelsen "sprängämnestekniker" eller "dynamitpatroner"?
 
Top