Vilken är er ”comfort tv”?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Världen/samtiden är så jäkla deppig nu för tiden, men kultur kan vara en god tröst när man behöver lindra bekymren. Vad tittar ni på som ger er lite moralisk smärtlindring?

För min del är det 90-talets Star Trek, alltså The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager och Enterprise. Nyare Star Trek slår inte alls an hos mig, men nittiotalets serier är så jäkla mysiga - och alla finns på Netflix för enkelhetens skull.

How I met your Mother. - Ja, alla hatade slutet men serien är ändå bra.

Dr. Quinn Medicin Woman.

Och gamla Star Trek som du nämnt.

…Taskmaster?

Det finns jätte-jättemånga avsnitt jag ännu inte sett och det är väldigt bra distraktion från livets vedermödor. Också väldigt bra att ha på som skval när man gör något annat, för till skillnad från story-tv så känns det inte som att jag bryr mig jättemycket ifall jag missar något.

Ska jag välja något inom story-TV så antar jag att det blir Buffy? Kanske Doctor Who, jag skulle kunna dra igång Eccleston när som helst och bara mysa.

The Orville ligger på Disney+, Lower Decks på Prime.

För de som undrade var man hittar dem.
Verkar som man måste ha Sky Show Time, och det finns bara två säsonger i så fall (av fem, som är släppta). Screenshot från Prime:

IMG_6478.jpeg

Videostreaming är verkligen ett elände med alla olika leverantörer och rättighetsbegränsningar.

Jag återvänder till Brooklyn 9-9 om och om igen.

Men även Justified och Burn Notice (fast jag hoppar sista säsongerna).
B99 kan eventuellt vara den teveserie jag sett om flest gånger. Håller med om att det är otrolig komfortteve. Parks and Rec tycker jag lika mycket om.

Back