Vilka rollspelsprodukter ser du fram emot 2022?

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Cy_BORG och Death in space, sen är jag rätt pepp på att få se när Skymningens fasor till Chock kommer ut. Men det är nog mest för att jag är egenkär.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Torchbearer 2nd ed är nu det enda som jag riktigt ser fram mot som kommer komma, annars tänker jag på 2022 som året då jag ska spela och rensa, inte köpa speciellt mycket mer spel utan istället fullt fokus på att spela de jag har och själv skriver på och rensa bort sådant som aldrig kommer komma till spelbordet.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
1. Bladerunner
2. Mutant Ad Astra (Kickstarter 22?)
3. The One Ring (Moria!)
4. The Old Ones (Kickstarter 22?)
5. Mythic Britain Vaesen
6. Alien Heart of Darkness
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Det jag ser mest fram mot är Bladerunner och Orbital Blues.

Dessutom hoppas jag på att mitt eget rollspel ska bli klart i år (tionde året i rad jag hoppas på det).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Alltså, det verkar som att de förstört allt jag gillar med settingen och designen ser för jävlig ut och systemet verkar kass… Men Hunter the motherfucking Reckoning är tillbaka och jag vill ha det!

Också 2nd Inquisition boken!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
  • Den nya kampanjen till CoCS som @gabrielledebourg, Michael Petersen och Gunilla Jonsson skriver på, om den kommer 2022
Kickstarter blir iaf garanterat nästa år, release vet vi dock inte, beror lite på hur det går för oss med att skriva.

Mardrömmar från Amerika till Kutulu.
Den kommer innan dess till och med! Vi har fått provtryck och allt, så den kommer väldigt snart!

Och under 2022 ser jag väl mest fram emot projekt att skriva på (utöver kampanjen ovan har jag ett TOKCOOLT projekt jag jobbar med). Utöver det är det jag längtar efter att träffa folk och vara på konvent igen. Har saknat det och er massor!
 
Last edited:

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Vet inte om de satt något årtal på det än, men alla har väl väntat på regler för heroquesting till RQ ska komma sen första utgåvan släptes, så hivar väl in det som en glad förhoppning om att RuneQuest Gamemaster’s Guide som sägs skall innehålla precis det skall dyka upp under nästa år.
 
Last edited:

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Jag ser fram emot att spela mer rollspel 2022! 2020 var ett rekordår, men 2021 har varit lite fullt upp med annat. 2022 ser ut att bli nytt rekordår! Och GothCon igen!
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
De enda "nya" spel jag följer är Symbaroum och Bortom. Så om det kommer grejor till dem så antar jag att det är de jag ser fram emot.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
The One Ring 2nd Edition, tror inte den hinner komma ut i år dessvärre.
Hoppas även på att Moria kickstartas eller läggs upp för förbeställning under våren 2022 och att de utannonserar vad nästa modul till spelet blir.
Ser fram emot att få Symbaroum 5E versionen, den lär väl inte heller komma förens nästa år skulle jag tro.
Heart of Darkness till ALIEN, självfallet!
Det är i stort de spel jag köper på mig moduler och äventyr till, så om det inte dyker upp något helt fantastiskt så stannar det nog där.
 
Last edited:

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Alltså, det verkar som att de förstört allt jag gillar med settingen och designen ser för jävlig ut och systemet verkar kass… Men Hunter the motherfucking Reckoning är tillbaka och jag vill ha det!

Också 2nd Inquisition boken!
Jag är hundra procent med dig här!
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
172
Framförallt Bladerunner och Cy_Borg. Ska bli spännande att se nya Drakar och Demoner också...

Ja, och så allt som Goodman Games släpper till DCC och MCC.
 
Top