Vilka rollspelsprodukter ser du fram emot 2022?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
1. Bladerunner RPG
2. Mutant Ad Astra
3. The One Ring
4. Ikonernas nåd del 3 (Coriolis)
5. Davokar vaknar (Symbaroum)
6. Bloodland (Forbidden Lands)
7. The Old Ones (Fria Ligans Cthulhu rollspel)
8. Vaesen på Brittiska öarna
9. Drakar och Demoner 2022
10. Cy_Borg

…inte helt otippat är allt från ( eller i samarbete med) Fria Ligan…
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Känner mig lite mätt faktiskt, men andra kampanjdelen till Lancer kan bli intressant. Om den släpps nästa år. Och Ikonernas nåd 3 kanske?

Inget som gör mig superhype dock.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Känner mig lite mätt faktiskt, men andra kampanjdelen till Lancer kan bli intressant. Om den släpps nästa år. Och Ikonernas nåd 3 kanske?

Inget som gör mig superhype dock.
Jag trodde nog aldrig att ett cyberpunk-spel skulle göra mig speciellt pepp, men Bladerunner RPG är verkligen undantaget som bekräftar regeln.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Jag trodde nog aldrig att ett cyberpunk-spel skulle göra mig speciellt pepp, men Bladerunner RPG är verkligen undantaget som bekräftar regeln.
Cyberpunk RED! It’s the good stuff. Men kanske för lite MYZ för din del? :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Cy_Borg ser jag otroligt mycket fram emot! Blade Runner RPG ska bli intressant att ta sig en titt på. Kaparen från Krilloan om den hinner komma ut. Mardrömmar från Amerika till Kutulu.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Jag försökte googla, men utan framgång. Finns det någonstans jag kan se vad som är annonserat för 2022, utan att själv besöka samtliga speltillverkares sidor?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Cyberpunk RED! It’s the good stuff. Men kanske för lite MYZ för din del? :)
Haha ja förmodligen, men också det att Cyberpunk generellt aldrig varit min kopp te.

EDIT: Men visst, jag är nyfiken på CY_BORG också :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Du förväntas förstås ha det memorerat redan.
Det skulle iofs antyda att jag inte ser fram emot något alls.
Sur gubbe jag hade blivit helt plötsligt. Men jag ser fram emot att spela saker, de har dock redan funnit sin plats i min bokhylla. Kanske kan bli en separat tråd lite längre fram?

...

ORBITAL BLUES!
Jag ser fram emot ORBITAL BLUES!

Håller tummarna för att det klarar pappersbrist och coronaförseningar.

 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
7. The Old Ones (Fria Ligans Cthulhu rollspel)
8. Vaesen på Brittiska öarna
Dessa hade jag missat. Jag gick inte igång på Vaesen (Sverige) men brittiska öarna lockar betydligt mer! Och ett till Cthuluspel gör bara världen gott!

Ser även fram emot Mothership och Death in Space.

Men mest av allt DoD 22. Och Bladerunner. Och säkert en massa som jag har glömt bort eller inte ens känner till.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,181
  • Death in space (helt ogrundat eftersom jag nästan inte vet vad det kommer att vara)
  • Heart of Darkness till Alien
  • Drakar och Demoner 2022
  • Davokar vaknar till Symbaroum
  • Kopparhavskrönikan (minns inte namnet del 1)
  • Blade runner och Cyborg (nyfiken i alla fall, ser fram emot är kanske lite starkt)
The one ring hoppas jag är ett spel för 2021.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Jag vet faktiskt inte. Dels ligger jag så himla efter i läsandet av de spel jag har. Jag behöver inte fler spel nu, liksom. Dels har jag så dålig koll på vad som faktiskt kommer 2022.

Men Blade Runner verkar coolt. Jag gillar ju TIME Stories så det här med att fokusera på färdiga scenarier är jag inte emot. Det blir säkert schysst. Eller åtminstone snyggt, och tillräckligt bra för att jag ska kunna styra upp nåt med det.

Mothership kommer väl? Kompletta lådan? Det vore najs.

Death in Space och CY_BORG verkar båda himla fina, så de blir trevliga att kolla på.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Dessa hade jag missat. Jag gick inte igång på Vaesen (Sverige) men brittiska öarna lockar betydligt mer! Och ett till Cthuluspel gör bara världen gott!

Ser även fram emot Mothership och Death in Space.

Men mest av allt DoD 22. Och Bladerunner. Och säkert en massa som jag har glömt bort eller inte ens känner till.
Bör nog tilläggas att jag HOPPAS att The Old Ones (det är väl ett arbetsnamn) är på gång till 2022. Det har varit lite tyst om det på senare tid, eller det har väl snarare varit större fokus på annat när Ligan pratar kommande releaser. Vi får väl se :)

Vaesen på brittiska öarna har man dock pratat om ganska nyligen och det är Graham Davis som skriver.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Ser fram emot saker jag kickstartat, som Death in Space och nya moduler till Svärdets sång. Sedan ser jag fram emot Drakar och Demoner och Cy_borg. Förhoppningsvis dyker det även upp något annat, som jag ännu inte vet att jag ser fram emot.
 
Top