Har själv funtat lite, och om jag ska vara SL faller nästan alla system och settings typ på att jag börjat bli mätt på dem efter sådär 15 spelmöten, ungefär. Har haft spelare som velat fortsätta, men jag har varit alldeles för sugen på Nästa Grej.
Som spelare är det ungefär samma för mig, efter 5-15 spelmöten är jag redo att börja med nåt nytt. Enda undantaget jag kommer ihåg är våran UVG-kampanj, som tuffat på sen 2022. Jag är osäker på hur mkt som beror på grupp och system, där.
Jag har däremot råkat på spel där jag känt att systemet i sig inte riktigt varit redo längre kampanjer, eller snarare att systemet hamnade i vägen för den där sortens kul som jag personligen letar efter.
Mutant 1984: det är kul med förbättringsslagen, men efter 15 spelmöten vill jag ha fler eller utvecklade mutationer, och det kändes som man aldrig hann ifatt de som börjat som ex-soldat och stridsrobot. De var för evigt bäst på strid, och strid var ofta en flaskhals där jag ville bli lite bättre.
D&D 5e: RPna har kul förbättring, om man undviker splatbooks och minmaxing, men efter sådär 15-20 spelmöten (lvl 7-8 typ?) börjar de bli hiskeligt kraftfulla och få ruskigt många besvärjelser och abilities att hålla reda på. Det börjar bli lite segare liksom.
DoD23: RPna har kul förbättring, men efter sådär 15 spelmöten känns de som de tagit de flesta specialare de vill ha, och har färdigheter på max eller nära.
Jag undrar om inte Mutant År Noll hade kunnat funka bortom 20 spelmöten om jag SLade, har inte sprungit på att RP kändes "färdiga". Samma med Svärdets Sång och Kopparhavets Hjältar, även om jag inte kört dem bortom 15-20 spelmöten.