Nekromanti Vilka moduler till Eon IV är pågång?

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Well as far as I know.

De böcker som är mer eller mindre på G är:
Eon IV :gremgrin:
Jargien
Västländerna
Demoner
vilddjur och bruksdjur
Sylfens vrede del nästa
Damarien

Såvitt jag vet alltså. Men när vi kan få se dem i handeln och när de är klara, det har jag ingen aning om alls.


/Poseur :kaffe:
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Finns det planer på att släppa nyversioner på tex Vapenmästaren, Mystik o Magi och andra moduler som inte bara beskriver en del av Mundan utan har mer regelpåverkan?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Det kan jag inte svara på. Har ingen aning om hur det ligger till där faktiskt. Men jag skulle gissa på det. Men jag personligen skulle inte räkna med det den närmaste tiden efter att EonIV släppts.




/Poseur börjar tycka att EonIV känns lite som DiabloIII. Soon.Soon.Soon.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Aah just ja Absalon-boken också ja, den hade jag glömt ja.







/Poseur
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Finns det planer på att släppa nyversioner på tex Vapenmästaren, Mystik o Magi och andra moduler som inte bara beskriver en del av Mundan utan har mer regelpåverkan?
En ny magibok ska det bli! Oklart när, men med nya magiregler så behöver Mystik & magi ersättas.
 

bozar_UBBT

Warrior
Joined
21 Mar 2009
Messages
226
Location
Norrköping
avatarex said:
Finns det planer på att släppa nyversioner på tex Vapenmästaren, Mystik o Magi och andra moduler som inte bara beskriver en del av Mundan utan har mer regelpåverkan?
En ny magibok ska det bli! Oklart när, men med nya magiregler så behöver Mystik & magi ersättas.
Glädjer mig att höra! Gillar Mystik och Magi och anser inte man klarar sig utan den (liksom krigarens väg för att spelet ska flyta) men den behöver rejäl uppfräschning, många fler effekter tack! Personligen tycker jag vissa besvärjelser tar lite lång tid att lägga och blir motiverat svåra.

Väntat alldeles för länge på dessa moduler, ändå vill man se många fler i framtiden och ni har ju knappast lite att göra redan! Vill gärna se att det finns böcker om alla länder i mundana och gärna en handbok för undre världen/kombinerat med handelsmän?
 

AnthroLizard

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
19
Har inte Demoner varit "på gång" dom senaste 5-10 åren nu?

Den har man väntat länge på nu, synd att det nästan aldrig blir något eon spelande häromkring längre :/
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Hmm...

Jag är visserligen glad över att det kommer ett nytt uppdaterat Eon 4. MEN, jag måste erkänna att det hade känts roligare om de böcker som man väntat på länge hade blivit prioriterade och kommit innan Eon 4. Nu kommer man sitta med en mängd böcker ifrån Eon 3 som är "kompatibla" med Eon 4, men som ändå hör till Eon 3. Det känns som att det kommer inte bara vara att ändra på några små egenskaper för att konvertera 3:an till 4:ans regler, utan att det kommer kräva en del.

Inte meningen att verka negativ men risken finns ju annars att vi sen sitter med en del Eon3 böcker en del Eon4 böcker och sen släpps Eon 5 :gremtongue:
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Alltså är inte det resonemanget lite invalid. I dagsläget sitter jag med EonIII men jag har ju en hel massa böcker som gjordes till EonI och EONII.

Och sedan så utvecklas ju böckerna utav ett gäng olika privatpersoner som vill just skriva den boken, men saker kommer ivägen och rollspelskrivande är inte direkt prioritet för de flesta.
Medan de böcker som håller på att skrivas, kommer ju självklart uppdateras till EONIV regler. Liksom är ju kinda dumt att släppa demoner ett par veckor före EONIV och den inehåller EonIII regler. Som exempel alltså.


/Poseur
 

bozar_UBBT

Warrior
Joined
21 Mar 2009
Messages
226
Location
Norrköping
Poseur said:
Alltså är inte det resonemanget lite invalid. I dagsläget sitter jag med EonIII men jag har ju en hel massa böcker som gjordes till EonI och EONII.

Och sedan så utvecklas ju böckerna utav ett gäng olika privatpersoner som vill just skriva den boken, men saker kommer ivägen och rollspelskrivande är inte direkt prioritet för de flesta.
Medan de böcker som håller på att skrivas, kommer ju självklart uppdateras till EONIV regler. Liksom är ju kinda dumt att släppa demoner ett par veckor före EONIV och den inehåller EonIII regler. Som exempel alltså.


/Poseur
Köper ditt argument men tycker att böcker som vi väntat på i 10 år, som neogames dessutom hänvisat till trots att de inte finns, borde släppas helt till Eon III. Sen kan Absolon, Sylfens vrede och framtida magimoduler osv bli enbart Eon IV kompatibelt.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Så du menar att man ska släppa nästa uppdatering utav regelsystemet men fortfarande släppa patcher till det gamla?
 

bozar_UBBT

Warrior
Joined
21 Mar 2009
Messages
226
Location
Norrköping
Poseur said:
Så du menar att man ska släppa nästa uppdatering utav regelsystemet men fortfarande släppa patcher till det gamla?
Jag säger släpp de nästan färdiga böckerna först när de ändå varit i princip klara i 2 år. Sen släpp Eon 4 och konvertering. Då vill alla köpa allt.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Tycker det låter grymt kontraproduktivt. Hellre då släppa EonIV först och sedan släppa de nästan klara böckerna till IVan. Hellre liksom "yeah ny uppdatering, och oj nice nya böcker nästan direkt", hellre än "Oh nya böcker till IIIan, fuck yeah... Wait a minute, vafan! Varför släppte de böckerna nu för till ett system som är gammalt en månad senare! Så jag lär sitta och krångla med konvertering"



/Poseur
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,089
Eftersom jag inte räknar med att använda mig av Eon4 (orka hålla på och konvertera om alla värden ifrån alla gubbar, slp:s och moduler man redan har) så håller jag med om att det är synd att så många av sde moduler man väntat på i alla dessa år ska skrivas eller redigeras om efter de nya reglerna, och kanske än värre, den nya demografin.
 

bozar_UBBT

Warrior
Joined
21 Mar 2009
Messages
226
Location
Norrköping
Räknar som Evokee inte med att jag kommer använda Eon IV och jag tror risken är stor att jag ogillar nya reglerna så för mig kommer det bli jävligt bökigt att konvertera tillbaka alla data till Eon III vilket jag dessutom förmodar Neogames gör svårt för att sälja nya böcker.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Well jag tror Neogames kommer få fler nya spelare än antalet som droppar av faktiskt. Och att inte utveckla sitt spel för att några bakåtsträvare är ivägen är inte riktigt rätt väg att gå. Och jag tror inte det kommer bli vidare svårt eller krångligt att konvertera tillbaka till EonIII för dem som hellre spelar trean. Liksom EonIII ligger på en nivå som var okej på slutet av 90-talet början på 2000-talet, det har gått framåt en hel del och det är bra att inse detta för att få flera spelare och modernisera sitt spel utan att lämna sina rötter givetvis.


/Poseur
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,089
Sen lär det inte bli lätt att kränga det som finns kvar av dom gamla böckerna när man vänt upp och ner på regelsystemet ("för att det är häftigare att slå med många tärningar") och världen (för att demografin är "overklig")
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Äh, det är ju självklart att man väntar med modulerna och ger ut dem till fyran istället. Allt annat måste ju ses som korkat av ett seriöst företag. Jag menar, Eons regler var ju möjligen förlåtna för kanske 15 år sedan när man inte visste bättre, men det håller inte idag. Jag hoppas de gör om rejält och jag hade helst sett att ob-slagen försvann också.

Dock hoppas jag att väsentliga moduler kommer snabbt efter att fyran kommit ut. Framför allt Jargien och magiboken. Inom ett halvår hoppas jag, men Neogames har ju inte precis imponerat med sin höga utgivningstakt den senaste tiden.
 
Top