Nekromanti Vilka moduler bör man äga?

Gwindor

Veteran
Joined
26 Mar 2003
Messages
16
Jag undrar vilka moduler man bör skaffa om man kör med i princip bara människor. Jag har Mundana , Monster & Varelser och Mystik & Magi .

Funderar dock att skaffa Dvärgar med...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Vilka sorters äventyr kör du?

Jag ser Legender & Hemligheter som oerhört onödig (gillar inte kombinationen Mundana+High Fjantasy), men om man förstår tongångarna på forumet så finns det en del som uppskattar den.

Jag skulle dock rekommendera Asharien & Soldarn, eller Consaber. Bättre än Dvärgar, om du nu bara spelar med människor.

Men det beror på vilka sorters supplement du är intresserad av.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Dom du känner att du kan/kommer ha nytta av.

Kan lungt säga att alla moduler nyttjas olika flitigt, och i vår spelgrupp är det nog rasmodulerna och monstermodulen som nyttjas minst, mest Geografica Mundana. Men inte för inte, alla nyttjas då och då, och jag skulle inte vilja vara utan tidigare nämna moduler, även Consaber och Asharien & Soldarn är mycket användbara, om man speler i de områdena...
 

Bastjeman

Veteran
Joined
26 Jan 2003
Messages
87
viktigaste enligt mig

det är ju lätt asharien och soldarn, consaber,pirater och sjöfare och den nya mundana boken. för att kunna utnyttja mycket av världen tycker jag man bör ha det och inte en massa krims krams.. som dvärg, alv och tirak boken.vad behöver man mer veta om dom igentligen? jaja det är min åsikgt.
 

PimPim

Veteran
Joined
1 Feb 2003
Messages
120
Location
Halmstad
Re: NÅN HÄR SOM ÄGER ALLA

Japp vår förening äger alla böcker som släppts till eon.
Dom böcker vi använder mest när vi spelar e Grundreglerna Krigarnas och Mystik & Magi........
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Re: NÅN HÄR SOM ÄGER ALLA

ja, vi har alla. (utom Mundana)
De som jag själv använt mig mest av är Geografica, Legender & Hemligheter, Vandöda & Nekromanti, Asharien & Soldarn & Krigarens Väg.
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Re: Vilka sorters äventyr kör du?

Är fortfarande emot att Legender & Hemligheter skulle klassas som High Fantasy. Monster & Varelser däremot är en bok som vi total-iggar (förutom de vanliga varelserna då) pga av dess "High-Fjantasy"-stämpel.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Jag äger alla förutom...

Spelarens Handbok och den helt nya S&P, eftersom EB Games/Tradition inte har fått in den än. GM är väldigt användbar, vi använder även KV och M&M rätt mycket. Många moduler är väldigt bra (Alver, dvärgar, tiraker mf) men används tyvärr inte så mycket.

Mvh Victor Palm...

...Så är det!
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: NÅN HÄR SOM ÄGER ALLA

Alla utom S&P som jag skall inhandla någon gång nästa vecka, samt DFSH som en polare hänger fast vid.
Annars har jag alla inklusive Mundana och Krigarens Väg som snart blir klassade som rariteter inom Eon världen :gremwink:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jag skulle nog säga Geografica, eftersom det står mer i den än i Mundana. Sedan skulle jag även säga Vandöda & Nekromanti, men jag antar att det bara är jag.
Alver och Dvärgar är roliga - Tiraker med.

Köp alla! Lättast så :gremwink:
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: NÅN HÄR SOM ÄGER ALLA

Mina två favoriter är Geografica Mundana och Mystik & Magi.

Jag kan dessutom nämna två moduler som jag inte tycker om. Dessa är Jarla och Monster & varelser.

/Emil
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Vilka sorters äventyr kör du?

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Den innehåller kommande apokalyps, kamp mellan ont & gott, med totala omvälvningar mellan eoner. Sidan med onda egenskaper var det värsta av allt. </font></td></tr></table>

Monster är lite high det med. Men inte lika farligt.
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Re: NÅN HÄR SOM ÄGER ALLA

Har inte eon deluxe 1 varken i mjuk eller hårdpärm sen har jag the rest. Vi använder KV, M&M, S&P, V&N och A&S

Gillar inte M&V (bara trollen)

Mvh coZcin
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Re: Vilka sorters äventyr kör du?

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Varför helt pötsligt en kamp mellan gott & ont? Vilken sida är den onda respektive den goda?
& vad menar du med "Onda egenskaper"? Vart står det?
För övrigt tycker jag att det är mer High-Fantasy med Hyggelmonster än med undergång, men där klyvs väl våra åsikter. </font></td></tr></table>
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Re: NÅN HÄR SOM ÄGER ALLA

Jamen. Använder Geografica, A&S, M&M och KV mest. Använder Jarla och M&V minst, då jag inte gillar de två modulerna särskilt mycket.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Vilka sorters äventyr kör du?

Sida 12. Jag vet att det på sidan påpekas att det är subjektivt, men summan av vad som står blir jag besviken på. Läs själv.

Ja, jag vet att hyggelmonster är lite speciellt. Men de påverkar inte Mundana som helhet så mycket. Det gör däremot ondska, mörker å sånt.
 
Top