Nekromanti Vilka moduler bör man äga?

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Re: NÅN HÄR SOM ÄGER ALLA

Jag har alla moduler. Använder mest; Geografica Mundana, Consaber, Krigarens Väg, Asharien & Soldarn, Sjöfarare och Pirater. Dessa är enligt min mening de viktigaste (utöver grundreglerna förstås) för att skapa en levande och realistisk värld.

Därefter i nämnd ordning; Dvärgar-Alver-Tiraker, Mystik och Magi, Legender och Hemligheter, Riddaren, Vandöda och Nekromanti.

De som jag använder minst är Monster och Varelser samt Religioner. Direkt onödiga tycker jag att Spelarens handbok och Jarla är. Jarla känns lite "omundanisk" med en dvärg som är fd legopirat(!), värdshus med bardisk som i Cheer's m.m.

Högst personlig lista, vi har inte särklit mycket magi i vår kampanj därför hamnar M&M samt V&N så långt ner.

Tycker också att det nu börjar bli lite rörigt i det stora utbudet av moduler. Vill man ha information om en stad får man ofta bläddra igenom 2-4 moduler för att hitta all info och det är svårt att komma ihåg var man läste vad(eller så är det bara jag som är disträ :gremsmirk:)

PalMer
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: NÅN HÄR SOM ÄGER ALLA

Ja, jag äger minst fyra ex av varje bok. ,-)

(vissa undantag dock - exempelvis Eon Deluxe Softback)
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Re: Vilka sorters äventyr kör du?

okej, det var den sidan jag antog att du syftade på.
Men okej, jag tycker dock fortfarande som jag tycker & antagligen gör du likaså.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Ehum det här är ju inte direkt den första tråden om detta ämne, men jag antar att den behövs för att dryfta L&H :gremsmile:

Men vilka moduler man ska ha beror ju på vad/var/hur man vill spela. Rasmodulerna verkar ju rätt roliga...

Då framförallt Dvärgar. Dvärgarna är coolast.
 
Top