Vilka kreativa aktiviteter är en del av ditt rollspelande?

Vilka av följande aktiviteter har varit en del av ditt rollspelande?

• Skriva RPs bakgrundshistoria

Votes: 35 61.4%
  • Husregla

Votes: 40 70.2%
  • Världsbygge

Votes: 46 80.7%
  • Rita rollperson

Votes: 25 43.9%
  • Skriva krönika/spelrapport

Votes: 31 54.4%
  • Rita kartor

Votes: 44 77.2%
  • Göra spellistor med rollspelsmusik

Votes: 25 43.9%
  • Göra handouts (spelardokument, etc.)

Votes: 38 66.7%
  • Måla miniatyrer

Votes: 9 15.8%
  • Göra fysiska props/rekvisita för spelarna

Votes: 14 24.6%
  • Klä ut dig/Cosplaya

Votes: 2 3.5%
  • Bygga terräng för miniatyrspel

Votes: 7 12.3%
  • Skriva hela rollspel

Votes: 30 52.6%
  • Inget av ovanstående

Votes: 3 5.3%
  • Skriva äventyr

Votes: 35 61.4%

• Total voters
    57
Jag har såååå många genomtänkta bidrag till "dragonburn" utmaningarna på dod/dragonbane discorden.... Men jag har aldrig fått ner något färdigt på "papper" och skickat in. "Damn you ADHD" :P
Det du @Professor T ;)

Rollspel är nog den enda anledningen till att jag har ritat någonting de senaste åren. Planritningar till platser RP:na kommer att besöka. En plan och elevation av det stora burkliknande Lapis-observatoriet på Hot Springs Island. Där kände jag mig tvungen eftersom scenariokonstruktören skrivit gång på gång att det handlade om ett torn, men måtten på våningsplanerna visade tydligt att det rörde sig om en cylinder som var kortare än sin diameter.

Ja, det där med att klä ut sig är intressant. Populärt här, men jag har svårt för det. Jag har nog en liten Jante på axeln, och en peruk t.ex. är minsann alldeles för utstickande för lilla normala jag...
Jag hade en Vampire-spelledare en gång, som gav ut lite bonus-XP om man hade med sig något till bordet som tillhörde rollpersonen. Det kunde vara något ganska litet – jag började med en zippotändare, om jag minns rätt.

Och det gick spelgruppen igång på. Men sedan eskalerade det, även utan ytterligare exp för ytterligare grejer – sedan satt vi där i skinnrockar och grejer, efter några spelmöten.

Sen tror jag kanske att det hjälpte att flera av oss spelare lärt känna varandra genom en ungdomsteater-förening; det sänkte nog också tröskeln lite. Men just det här med att skapa en liten ingång, som ligger ganska långt under peruknivån, det tror jag på.

(Många av mina små inlevelseförstärkande småknep har jag snott skamlöst från just den spelledaren; han var t.ex. den som lärde mig att hålla noga koll på veckodag och klockslag för att skapa närvarokänsla, och att köra en kort liten "portal" i början av spelmöten där man blundar och tänker sig in i, och får svara på ett par frågor som, rollpersonen)

Back