Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Race as class!Skrivit en Outlander klass nu så man kan spela Ewoks!
Race as class!Skrivit en Outlander klass nu så man kan spela Ewoks!
Spelade Noble i SWd20 en gång. Helt menlös rollfigur i den kampanjen.Vad gör en diplomat i ett pulp action äventyr som inte täcks av Scoundrelen? Vad gör dem kul att spela?
Edit: Inte meningen att mitt svar här ska kännas som ”Varför?”. Men jag vill förstå vad du tycker diplomaten som klass tillför![]()
Race as class!
Spel
Spelade Noble i SWd20 en gång. Helt menlös rollfigur i den kampanjen.
Det är väl någon slags simulationism i botten. Spela Leia.Spel
Spelade Noble i SWd20 en gång. Helt menlös rollfigur i den kampanjen.
Typ så. Man mekar, flyger, smyger, slåss, lyssnar på onda skurkmonologer.Min upplevelse är att Noble alltid är meningslös. För man är ute på pulpäventyr och gör inte storpolitik i rollspelen
Tycker nog prisjägare är bättre än Mandalorian som är mer specifikt. Sen kan det vara en ren beskrivning eller subklass (eller hur man nu vill styra det) om man är Mandalorian eller ig-enhet.Mandalorian, täcker det in Bounty Hunter?
Tycker nog prisjägare är bättre än Mandalorian som är mer specifikt. Sen kan det vara en ren beskrivning eller subklass (eller hur man nu vill styra det) om man är Mandalorian eller ig-enhet.
Måste du ha ras som klass? Finns ju många raser som är ganska ikoniska (sullister, mon calamari, twi lek, wookie för att nämna ett urval). Och man vill nog kunna spela dessa även som annat än "bara" sin ras. Sabran force user eller twi lek scoundrel...
Det är ju av den här anledningen man/många spel har den typen av uppdelning.
Jag hade kännt mig begränsad av uppdelningen givet hur många olika sorters varelser som presenteras i filmer och serier. Men det beror ju helt på vad du skall ha det till och gruppens förväntningar.
Cog.
Min tanke är att nästan alla aliensen är så nära människor att det inte behövs några regler för det. Är du en Twilek är du bara en normal klass och säger att du är en Twilek.
Hade jag spelat detta hade jag velat vara mekaniker (eller droid)!Mekaniker
Först och främst : JAAA jag har saknat ett Starwars OSR och inte kännt mig insatt nog för att orka skriva ett.
Sen tror jag också på att hålla Species som en flavour snarare än att det ger stats.
Inga egentliga åsikter om de klasser som räknats upp, tycker de flesta arketyper täcks in bra. Frågan är bara: kommer lasersvärd att vara OP eller typ boffersvärd i styrka?
Är inte @luddwig s Världsrymdens Vagabonder SW-OSR med serienumret bortfilat?Först och främst : JAAA jag har saknat ett Starwars OSR och inte kännt mig insatt nog för att orka skriva ett.
Sen tror jag också på att hålla Species som en flavour snarare än att det ger stats.
Inga egentliga åsikter om de klasser som räknats upp, tycker de flesta arketyper täcks in bra. Frågan är bara: kommer lasersvärd att vara OP eller typ boffersvärd i styrka?
De är som svampar. White Star är också ett: https://www.drivethrurpg.com/en/pro...x-science-fiction-roleplaying-swords-wizardryÄr inte @luddwig s Världsrymdens Vagabonder SW-OSR med serienumret bortfilat?
Snorungen var väl till och med en färdig arketyp i gamla Star Wars? Långt innan Gnällanakin dök upp på film. Jag har bestämt för mig att jag sett den klassen, om inte i grundboken så någon annanstans.Snorunge.
marknadsföringsavd. tror vi kommer sälja x10 plastljussablar om vi har med en unge i filmen.
Nä, men skämt åsido, ungar som Anakin, Short Round, Jim Hawkins, Joey, Newt, Will Robinson