God45
#PrayersForBahakan
Jag har grävt upp ett uråldrigt OSR Star Wars rollspels projekt och petar på det. Vilka klasser ska jag ha med i det är en fråga dock. För olika Star Wars spel har gått i helt olika riktningar.
Just nu har jag:
-Force User - Det här är min wannabe Jedi/Sith klass där man har force powers och svingar ett lasersvärd.
-Mandalorian - Vad det låter som
-Soldat - Allt från rebell soldater till Storm Troopers
-Teräs Käsi - Måste ha med rymd karate
-Droid - Klassen där man spelar en robot
-Scoundrel - Han Solo klassen. Men så bred att spelar man någon som kan snacka eller är bra på brott funkar den. Så man kan spela Leia med den också.
Jag tänkte ha en klass för att spela icke-mänskliga aliens men jag får inte till det. Jag har inte ”ras” i spelet för det känns fel. Nästan alla är bara estetiskt annorlunda människor. Men jag ville att man skulle kunna spela Chewbacka eller en Hut. Men får inte till det.
Något jag missat man vill spela?
Just nu har jag:
-Force User - Det här är min wannabe Jedi/Sith klass där man har force powers och svingar ett lasersvärd.
-Mandalorian - Vad det låter som
-Soldat - Allt från rebell soldater till Storm Troopers
-Teräs Käsi - Måste ha med rymd karate
-Droid - Klassen där man spelar en robot
-Scoundrel - Han Solo klassen. Men så bred att spelar man någon som kan snacka eller är bra på brott funkar den. Så man kan spela Leia med den också.
Jag tänkte ha en klass för att spela icke-mänskliga aliens men jag får inte till det. Jag har inte ”ras” i spelet för det känns fel. Nästan alla är bara estetiskt annorlunda människor. Men jag ville att man skulle kunna spela Chewbacka eller en Hut. Men får inte till det.
Något jag missat man vill spela?