Nekromanti Vilka Eon moduler vill ni se efter Eon4?

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Arfert;n62056 said:
En stadsmodul med en kampanj där man spelar tjuvar och annat pack.
En tjuvar och lönmördare vore väldigt najs, som i Svenska DoD!

Ett annat alternativ, som kanske vore Eon IV mer i handen, vore att släppa sju stycken mjukpärmsböcker/PDFer på typ 10-15 sidor var, med djupdykningar i de olika Arketyperna.

Typ ,
Donare - Sjömän och bönder
Krigare - Vapenmästare och legoknektar
Ledare - Makthavare och härskare
Lärd - Helare och lärare
Mystiker - Häxor och besvärjare
Skugga - Tjuvar och spejare
Underhållare - Kurtisaner och gycklare

Lite specialregler, kanske en alldeles egen tabell att rulla på, djupdykningar i vad de här personerna kan ha för sig, vilka som matchar ovanligt bra med vilken ras, nya val för utrustning/resurser som fördel vid karaktärsskapande samt om man vill vara riktigt snäll, exempel på de olika typerna inom filmens/böckernas värld.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,096
Swedish Chef;n61962 said:
Om jag läser Facebook inlägget rätt verkar det vara Ödesväven och Damarien som kommer först.
Det känns som Damarien borde kommit till Eon3 som var mer fokuserat på Ashariana-halvön. Å andra sidan är Damarien daakiskt och passar på så sätt in med Jargien.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Evokee;n62292 said:
Det känns som Damarien borde kommit till Eon3 som var mer fokuserat på Ashariana-halvön. Å andra sidan är Damarien daakiskt och passar på så sätt in med Jargien.
Jag tror nog att Eon IV's fokus på Jargien är såpass starkt att de inte kommer ge ut annat material. Som jag uppfattade så skulle Jarigenfokuset vara i regelboken och initialt med äventyren. Jag menar, resten av Mundana och dess kosmos är en ganska stor bit att ignorera.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,096
Efter att ha tagit intryck ifrån tråden ser min prioriteringslista ut såhär

- Magibok
- Absalon med äventyr
- Vapenmästaren
- Jargienboken
- Fristående äventyr
- Monsterbok
- Västerländerna
- Ödesväven
- Schamaner och drömtydare
- Gnaar Muur
- Tjuvar och lönmördare
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Magibok/böcker
Jargienboken
Religionsbok/böcker (utförliga beskrivningar av alla större religioner och välkända kulter samt tillhörande mysterier)
Folkslagsböcker
 

SnabelMats

Veteran
Joined
19 Jul 2009
Messages
13
Vi behöver mer skepp och båtar, med massor av tillval och påbyggnader. Specialbyggnader för sjöfart och handel, typ varv och fyrar. Information om handel, handelslagar och varor. Vart ligger hamnkaptenens kontor? Mer händelser till sjöss, bra och dåliga. Språkbarriärer och regelverk runt det, särskilt för handel. Regelverk/verktyg för att öppna ditt eget handelshus eller en bank. En lista över andra handelshusfurstar, bankirer och pirater/kapare med utförlig bakgrundsbeskrivning, som man kan tävla med.

En sån bok vill jag ha. =)
 

Thyliab

Guldlurker
Joined
7 Jun 2008
Messages
18
Nu med ett nytt pdf-släpp för crowdfunders så ångrar jag mig i mitt tidigare inlägg. Istället för magi och jargienbok vill jag omgående ha konverteringsregler för "Tomtar och troll - Hjältarnas Återkomst" så att det går att köra i Jargien. Vad har t.ex Ljusalver och Aslan för attributbonusar och förmågor? ;-)

Allvarligt talat var det en sjuk kul nostalgitripp att läsa igenom det. Spelade aldrig Tomtar och Troll, men det gav känslan från en annan tid tillbaka. (Lite OT, men jag ville ge CJS klenod lite cred också...)
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Mystik & Magi II
Lönnmördare & undre världen (eller något liknande)
Vapenmästaren II (gärna med helt nya vapen och stridskonster)
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
-Damarien
-Demoner och Demonologi
-Schamaner och Drömtydare

Wait what, väntar inte alla på de tre böckerna?

/Luna Lovegood
 
Joined
25 Nov 2014
Messages
82
JARGIEN!
Jag har väntat sedan 2004 på att den skall komma ut. Det var till och med INNAN jag hade barn. Det känns som en evighet sedan. Jag deltog dessutom som frilansare till Jargien, vilket gör mig ännu mer sugen på modulen, fast jag tror inte mina texter är med längre. Skulle bli mycket förvånad isåfall. Jargien är dessutom väldigt viktig i vår kampanjs världs-politik och är ett mycket intressant rike som man bara vill veta mer och mer om. Men som det har visat sig alltmer; är grisodling valspråket hos Helmgast, vad det verkar. Så kanske blir vi bara superbesvikna. Men jag har väntat i 11 år nu, så Jargien måste jag nog köpa ändå, även om jag inte köper EON IV.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Magiboken, som naturligtvis borde varit en del av grundboken redan. Men det måste till att magireglerna förenklas radikalt. Ett slag ska räcka för en besvärjelse, om man ens ska behöva slå alls.

Jargienboken. Har alltid tyckt det är lite konstigt att riket som antagligen har mest inflytande på övriga länder inte fått en bok, när struntriken som asharien/soldarn fått det.

Religionsboken. Den gamla är ju helt värdelös och oinspirerad, så en bok som tar en noggrannare titt på de större religionerna och de som följer dem vore välkommet. Gärna att man skriver om religionerna en hel del också så det inte känns fullt så kopierat från kristendom i Daaks fall t.ex.
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Oglaf-modulen!!! Give me!
Har väntat hur länge som helst på en sådan. Jag vill ha snusk och kött i mängder och inga moraliska kakor om dittan och dattan.

Ps. Vet ni inte vad Oglaf är så googla. Men det är NSFW om än tecknat.
 

Rioteyes

Veteran
Joined
7 Jul 2014
Messages
11
Magi vill jag ha!
Vad är livet utan magi?!?!

Jävligt tråkigt, om ni frågar mig;)!!!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag vill ha en Skugglandsmodul, och en andeplanet-modul i någon form (tex Schamaner & Drömvandrare). Och så givetvis Västlanden och Stora arkipelagen. Och en Forion-modul skriver av ermine, det vore sjukt fett. Och sist men inte minst: en ny religionsmodul. Snälla?
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Ymir;n66427 said:
Jag vill ha en Skugglandsmodul, och en andeplanet-modul i någon form (tex Schamaner & Drömvandrare). Och så givetvis Västlanden och Stora arkipelagen. Och en Forion-modul skriver av ermine, det vore sjukt fett. Och sist men inte minst: en ny religionsmodul. Snälla?
Hur kunde jag glömma en skugglandet modul? Gaah, vill ha!

/Luna Lovegood
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Luna Lovegood;n66564 said:
Hur kunde jag glömma en skugglandet modul? Gaah, vill ha!

/Luna Lovegood

Okej! Efter Oglaf så får det bli skugglandet!!
 
Top