Jag håller med om att Mos Mosel är riktigt bra. Däremot är jag inte övertygad om att det är ett fullt lika bra introäventyr. Jag minns det åtminstone som att spelledaren kan behöva fylla ut en del för att det ska funka.Uppdrag i Mos Mosel är en klassiker av en anledning.
Läsförståelsen är svag så här på morgonkvistenDune är inte så svenskt dock (inte för att märka ord, men för att tråden inte ska spåra ur).
Ett grymt introäventyr i sf-miljö är dock Welcome to the Ring till Death in Space.
Ett smart upplagt introäventyr introducerar också regelkoncepten ett i taget, från det enklaste till det mest komplexa.Ett bra intro berättar väl mest hur man spelar spelet/stilen, mer än att det är allmänt bäst … även om det kanske bidrar.
Puckad fråga, förresten: Är det Mos-Mósel eller Mos-Mosél (eller för all del Mós-Mosel, men det verkar mer långsökt)?Uppdrag i Mos Mosel är en klassiker av en anledning.
Och hur gick det till när Emmaboda i sydöstra Småland fick det här namnet?Puckad fråga, förresten: Är det Mos-Mósel eller Mos-Mosél (eller för all del Mós-Mosel, men det verkar mer långsökt)?
(Det är svårt att inte tänka på vinet när vi ska till uttalet.)
Vinterskogens hemlighet gör det i alla fall.Hur många av ovanstående ger introinstruktioner till en oerfaren spelledare?
Eld över Alamas / Storvättens Håla /Demopaket 1 gör det och gör det dessutom riktigt bra.Hur många av ovanstående ger introinstruktioner till en oerfaren spelledare?