D&D Vilka av WotCs annonserade böcker för 2023 är du intresserad av att köpa?

Vilka av WotCs annonserade böcker för 2023 är du intresserad av att köpa?

  • Ingen, jag bojkottar WotC efter OGL-gate

    Votes: 11 13.4%
  • Ingen, för ingen av de är intressanta för mig

    Votes: 53 64.6%
  • Keys from the Golden Vault

    Votes: 5 6.1%
  • Glory of the Giants

    Votes: 2 2.4%
  • The Book of Many Things

    Votes: 2 2.4%
  • Phandelver Campaign

    Votes: 6 7.3%
  • Planescape

    Votes: 16 19.5%

  • Total voters
    82

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,988
Location
Ett häxkräl
Så 60 svar, det är ärligt talat mer än jag trodde givet att det inte är så många som deltar i DnD-diskussionerna här. 13 eller 21.7% är intresserade av Planescape, vilket kanske inte förvånar så mycket?

Sen framkommer att 8% av de svarande inte längre kommer att köpa saker WotC ger ut pga OGL-gate. Lek med tanken om denna proportion skulle vara representativ deras 13 miljoner spelare - de har i så fall förlorat 1 miljon kunder på OGL-gate.
 
Last edited:

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Är nyfiken på Planescape. Men jag är pessimistisk och förväntar jag mig inte att WotC har förmågan att göra något bra av det. Så om jag har fel då är det väl bara bra.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Planescape låter ju spännande oavsett edition av D&D, men jag har nog tröttnat lite på 5E också utan de tråkiga skandalerna som nu verkar omge varumärket. Blir boken snygg kanske jag köper den ändå, som ett sorts referens-ex.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,988
Location
Ett häxkräl
Planescape låter ju spännande oavsett edition av D&D, men jag har nog tröttnat lite på 5E också utan de tråkiga skandalerna som nu verkar omge varumärket. Blir boken snygg kanske jag köper den ändå, som ett sorts referens-ex.
Den med det alternativa omslaget tycker jag ser väldigt fin ut.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,988
Location
Ett häxkräl
Ja, nu fick vi just veta vilka produkter WotC planerar fram till juli 2024. Hur blev det för er som svarade på den här undersökningen? Köpte ni något? Och vad tyckte ni om det i så fall?

Jag har varken köpt Bigbys eller Planescape. Har inte ens tid att läsa dem, och böckerna är ju fruktansvärt dyra nuförtiden. Har nog med hyllvärmare. Oklart om jag ens kommer att köra något längre med 5e ens.
 
Last edited:

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Stod och klämde på en Planescape-slipcase häromdagen, men blev att jag struntade i den. Känner inget jättebehov av att köpa saker till 5E alls. Enda jag är lite småsugen på är Strixhavenboken, men den är ju inte ny alls. :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,988
Location
Ett häxkräl
Stod och klämde på en Planescape-slipcase häromdagen, men blev att jag struntade i den. Känner inget jättebehov av att köpa saker till 5E alls. Enda jag är lite småsugen på är Strixhavenboken, men den är ju inte ny alls. :)
Det gamla blir ju inte nödvändigtvis sämre med tiden. Mitt senaste (sista?) 5e-köp - vilket ägde rum i år - var Isvinddal - frontmöns frost.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,988
Location
Ett häxkräl
Man, jag trodde jag skulle köpa Planescape… Men jag bara kände inte för det.
Är det OGL-gate?

Jag har en känsla av att vi har passerat peak 5e. Men jag vet inte om den stöds av något i verkligheten. De senaste modulerna ska väl iofs ha sålt rätt dåligt, påstod någon på Internet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,482
Är det OGL-gate?

Jag har en känsla av att vi har passerat peak 5e. Men jag vet inte om den stöds av något i verkligheten. De senaste modulerna ska väl iofs ha sålt rätt dåligt, påstod någon på Internet.
Jag blev bara inte hype på det. Jag vet inte, jag såg Brennan Lee Mulligan reklamerna och spelade lite Planescape Torment och… Köpte inte de nya böckerna. De lyckades liksom inte sälja till mig vad jag får från de nya böckerna om jag redan läst 2ed. Jag kommer inte använda 5ed som system om inte någon annan spelleder så jag behöver inte stats… Det kändes bara inte värt det. Senaste jag köpte av 5ed grejerna var Dragonlance som var bra. Så det är inte som att kvalitén sjunkit heller.

Det är skumt för Planescape är min jam.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Man, jag trodde jag skulle köpa Planescape… Men jag bara kände inte för det.
Var verkligen samma för mig. När jag väl stod där och petade på deras förvisso svinsnygga slipcase kände jag att jag redan har det och att namnkunniga nytolkningar helt enkelt inte är min grej. Planescape har redan haft sin storhetstid. På något sätt vet jag inte vem en 5E-version är till för.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
Har inte köpt nåt alls. Tajt med pengar och inget är sådär jävla "wow, i spel nu direkt!" att jag skulle trilla dit. Planescape skulle jag vilja spela i, och 5e låter finfint som regelsystem, och det hade varit skönt med allt färdigt att köra, för sandbox-stuk-kampanj. Men jag såg illos tidigare och de såg toktråkiga ut och ja. Det finns helt enkelt en massa annat som jag är sugen på att spela och jag är inte säker på när jag skulle hinna peta in Planescape. Det lyckas inte trycka sig längst fram i kön helt enkelt.
 
Top