Vilka andra hobbys har du förutom rollspel?

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,985
Location
Göteborg
Utan inbördes ordning:

Rollspel (skapa, spela)
Gå på krogen (100+ krogar inom 1000 meter... hmmm))
Göra rollspelskartor i Photoshop och Illustrator (uppe i mer än 200 kartor)
Spela Hearthstone (försöker dra ner)
Samla på gamla vapen, kartor och andra antikviteter (mest blankvapen och liknande)
Film (samla och titta)
Musik (konserter och hemmalyssnande)
Göra musik (på datorn - kan inte spela så bra)
Mat i olika yttringar (laga mat, äta ute, näringslära)
Psykologi (kanske mer "intresse"?)
 

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
119
* Rollspel
* Datorspel
* Film och TV-serier
* Långdistanslöpning
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,308
Location
Kullavik
Trots att tråden heter: Vilka andra hobbys har du förutom rollspel? Så svarar alla "rollspel" ändå.
Det är ganska kul.
Inklusive jag som tråd-startare :D. Anledningen är att jag halvvägs in i inlägget kom på att det skulle vara intressant att se hur högt man prioriterade rollspel som hobby jämfört med andra eventuella hobbys.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,570
Trots att tråden heter: Vilka andra hobbys har du förutom rollspel? Så svarar alla "rollspel" ändå.
Det är ganska kul.
Men vi skulle ju rangordna också. Om rollspel inte får vara med i listan blir ju rangordningen fel, eller borde vi ha lämnat blankt där rollspelen placerade sig? :unsure:
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,035
Location
Sthlm
Just nu målar jag minis och kollar videos på / provspelar inde datorspel. Minis intresset håller på att gå över till att bygga terräng och fantatsier om att måla med olja och airbrush på duk men vi får se vart det tar sig.
Är intresserad av serietidningar, fina trycksaker, bra journalistik och wierd ficiton som bara den också - men det spelagar mer vad jag köper in än vad jag faktiskt ägnar tid åt just nu.

Har spelat magic, ägnat mig åt scouting och vildmark, tangentbord, vetenskaplig skepticism, skrivit noveller, japanska kampsporter och en massa annat under årens lopp. Och såklart vart på massor av konserter, har sett i princip alla band jag är intresserad av live utom de där artisterna dött innan jag blev intresserad och The Devils Blood som han lägga ner innan jag lyckades se de,

Just det: en av mina närmaste vänner spelar gammal jamaikansk dansmusik, så jag har ägnat väldigt många tillmar till att dricka öl och lyssna på baktakt.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Utöver rollspel så är jag en naturmänniska. Jag älskar att vara i naturen, på hajk, eller bada, eller bara sitta i skogen och njuta av atmosfären.

Jag tittar även mycket på film. Jag tycker om att se dokumentärer om filmer och behind-the-scenes. Jag följer mycket filmnyheter och håller mig uppdaterad.

Jag tycker också om att laga mat och göra saker själv. Jag odlar mycket grönsaker och kryddor varje år och jag tycker om att göra egen kombucha och liknande.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Spela Musik
Dansa
Läsa (räknas det?)
Spela brädspel

Ingen rangordning egentligen. Jag är en sådan där extremt extrovert människa så jag gillar att göra det mesta som innebär social kontakt
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Tennis (händer oändligt mycket för sällan)
Brädspel (varit en rejäl svacka senaste halvåret/året)
Programmeringsprojekt (rollspelstema eller ej)

Att gå till gymmet ser jag nog mer som en måste-aktivitet snarare än en hobby. Kroppen mår bra av det och då blir jag glad, men det är inte roligt att gymma.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
523
På min lista finns:
Lajvande och har även varit inne och nosat en del på reenactment.

Friluftsliv


En del brädspel blir det också.

Tv-spel om jag får spel med eller mot människor i samma fysiska rum som mig själv.

Är på det hela taget väldigt social och träffar gärna folk oavsett om det innebär grillmiddagar, kaffe och kaka eller konjakskvällar.

Den läggar jagen del tid på träning och tv-serier men jag vet inte om jag skulle klassa det som hobbys.
 
Top