Bra tråd, här kommer mina svar.
Lycan said:
* Vilka du spelar med? Någon som hänger på forumet?
Spelar inte med någon från forumet, men:
Spelleder en Eongrupp om fem personer: 2 tjejer, 3 killar (+mig själv).
Spelleder även en Warhammer Fantasy Roleplay (3ed) även den på fem personer.
Kommer möjligen spela Warhammer Fantasy Roleplay via MapTools och Skype.
Är spelare i en Hunter: The Vigil-grupp som knappt kommit igång och spelar dessutom Trail of Cthulhu på då-och-då-basis.
Lycan said:
* Vad har du för aktiva rollpersoner eller favoritrollpersoner?
Aktiva:
Warhammer Fantasy Roleplay: Om vi börjar spela via nätet kommer jag spela en sigmarfanatisk Zealot med flagelantambisioner. Galen som få och full av vilja att spöa på kaoskultister.
Hunter: En social, rik snubbe som donerar pengar till skolor men egentligen är ganska snål.
Trail of Cthulhu: Olika varje gång nästan, senast en vetenskapsman som slutade hängande från en takbjälke med ett tentackelmonster växande ur magen.
Favorit genom tiderna: Borde vara min otroligt turliga alv, som alltid mirakulöst lyckade ta sig ur knipa på ren och skär tur, trots att han hade sämst värden i gruppen. Han var så tursam att han inte bara hade tur i spel, utan även i kärlek.
Det slutade dock med att han råkade släppa lös en demon och då hjälpte ingen tur i världen.
Det var min första Eon-rollperson för en herrans massa år sedan, men det var otroligt kul.
Lycan said:
* Hur kännetecknar din spelgrupp, er spelstil, bild av Mundana osv?
Hmm...
Karakteristiskt för spelgruppen skulle väl vara att de gör en massa goda saker (räddar världen och så) men sedan är ganska suspekta vid sidan av (smugglar slavar, knarkar osv.).
Bilden av Mundana är väl ganska rakt ur böckerna till största del.
Lycan said:
* Vad spelar/spelleder du för eonkampanjer just nu? Vad kännetecknar dem?
Kampanjen kännetecknas av det antågande mörkret som spelgruppen hela tiden försöker motsätta sig, men oftast lyckas de med "en liten seger" mot mörkret här och där.