Nekromanti Vilka är mäktigast, nazister eller ninjor?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Diskutera.

EDIT: La till bilder som man kan diskutera runt.






 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Ninjor är tramsiga typer i pyjamas, som haussats av alldeles för många semiironiska nätnördar.

Nazisterna försökte bygga flygande tefat, dödade miljoner, och hade snygga uniformer.

Nuff said.
 

Jenin

Veteran
Joined
1 May 2008
Messages
37
Mäktigast är helt klart Nazisterna!
De lyckades få en jäkla massa miljoner att tro att de bara ville gott, medan de startade det största kriget någonsin.
Jämfört med det så har ninjorna kanske lite coolhetsfaktor, men att kunna smyga sig på vem som helst om natten är faktiskt inte lika coolt som att kunna smyga på HELA VÄRLDEN ett världskrig^^

/Jenin, som tycker att åsikter är viktiga att framföra även om sammanhanget inte är så viktigt =)

[För övrigt så är det väl lite orättvist att ninjorna bara fick två bilder? =/]
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
"men att kunna smyga sig på vem som helst om natten är faktiskt inte lika coolt som att kunna smyga på HELA VÄRLDEN ett världskrig"

Ok, det här avgör.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Ninjor är tramsiga typer i pyjamas, som haussats av alldeles för många semiironiska nätnördar.

Nazisterna försökte bygga flygande tefat, dödade miljoner, och hade snygga uniformer.

Nuff said.

Kunde inte sagt det bättre själv.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,189
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Alltså, det här är faen inte rättvist. Diskussionen var avgjord långt innan den började. Det är nästan så att jag tycker synd om ninjorna, liksom

That being said så, tillochmed nazisterna hade kunnat vara ännu mer awesome:



I övrigt har ju Bobby en poäng, dock, tillochmed ninjor är koolare än vad nynazister är. Skalliga, obildade drägg i vita t-shirtar och hängslen som villkorslöst dyrkar en förlegad ideologi...nej, jag vet inte. Det får mig inte riktigt att gå igång.

- Ymir, seg
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Ninjor jämförs ofta med pirater och vinner ibland jämförelserna, ibland inte. Det säger en del om vilken nivå ninjor ligger på.

Nazister behöver inte ens finnas för att orsaka hemskheter. Visar man en nazistsymbol blir det ett himla liv. Nämner man nazisthärskaren förlorar man automatiskt debatten. En nazist kan vara ninja som en bisyssla, men det är inte ninjadelen som gör folk oroliga.

Nazist kommer före ninja i uppslagsböcker och ordböcker. Saken är klar.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vilken jävla fråga. Nazisterna vinner ju vilken dag som helst, dels för de ypperliga skäl som redan nämnts i tråden av högt aktade debattörer, men dessutom för att de polade med så mycket coolare folk än vad ninjorna gjorde. Musse och Hotte, menar jag.




Storuggla, no contest
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Nazister är SÅ grymt mäktigare än ninjor. Ninjor är, som nämnts i tråden, fåniga killar i pyjamas som flyger mellan loftgångar, nazister är onda megalomanimuppar i grymt sexiga uniformer.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,657
Location
Värnhem, Malmö
Krille said:
Nä, ninjorna har aldrig fått stryk. Det är bara Japan som fick, och det för att ninjorna inte var med.
Ninjorna var med. Jag har sett en massa världskrigsfoton där de gör det de gör bäst -- att inte synas.
 

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
Obersturmbannführer Karl Ruprecht Kroenen (andra bilden nedifrån) säger väll egentligen allt. Det ultimata är utan tvekan masochistiska vandöda nazininjacyborger som får sina krafter genom en blandning av stempunkteknologi och svart magi.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Om jag får vara lite tråkig, så var de inte med under andra världskriget, eftersom de inte fanns kvar i japan då.. dead and gone.

(Om de ens funnits överhuvudtaget på de sätt som de beskrivs i populärkultur ...hursomhelst är de där svarta pyjamasdräkterna en myt, de kommer från kabuki-teatern... om ninjor fanns så använde de antingen ungefär samma vapen och rustningar som samurajer, eller så såg de ut som vilka bönder som helst...).
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Om jag får vara lite tråkig, så var de inte med under andra världskriget, eftersom de inte fanns kvar i japan då.. dead and gone.
Nej nej nej, som redan sagts så ska man bara se bristen på bevis på att de var med som bevis på deras framgång på området att inte synas! :gremgrin:
 
Top