Nekromanti Vilka är mäktigast, nazister eller ninjor?

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
krank said:
De är en fucking internetmem. Lägre än så kan man liksom inte sjunka.
Dunno, faktiskt. Det hela handlar om en strid mellan en internetmem och ett gäng AFK-troll... Project Chanology (NSFW) bevisade ju att memer blir betydligt mer patetiska när de flyttar sig AFK. Basically internetmem > AFK-trollande = Ninjor > Nazister.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
GnomviD said:
Dunno, faktiskt. Det hela handlar om en strid mellan en internetmem och ett gäng AFK-troll...
Mja, fast internetmemen bygger ju på ett gäng grabbar som visserligen var duktiga och så men knappast är de supervarelser memen vill få oss att tro, medan nazisterna faktiskt var mäktiga (vilket är vad topicen frågar) på riktigt, även om de bara var så under ett ganska kort tag.


Sedan är det bara töntigt att bassa ner på nynassarna. De är väl ganska exakt som pre-maktövertagandet-SA? Ett gäng sköna flåbusar med inte så lite homosexuella tendenser som gillar att spöa blattar och kramas i grupp - och sen har vi SD, som ju är typ som nazistpartiet - återigen, innan maktövertagandet. Liksom, att dagens nazister inte lyckats ta över amkten än är ju inte en anledning att förneka dem den latenta potentialen. När SD (eller folkpartiet, vilka som nu hinner först) tar över landet ska ni nog se att det blir svarta uniformer med dödskallar igen.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Nejnej, alla framtidssettingar med självrespekt är ju proppfulla av cyberninjor av olika slag. Cybernazister är däremot ganska sällsynt.

- Ymir, påpekar
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Whoa, seriousness alert. Vad gäller dagens nassar har du såklart helt rätt, men det är väl inte relevant. Diskussionen handlar inte så mycket om faktiska ninjor (vilket, afaik, det inte ens finns några säkra historiska källor för att de ens existerat i deras romantiserade form) eller nazister. Att det var en oseriös diskussion kring de moderna memerna kring nazister och ninjor tog jag som självklart iom steampunk-ninja-nazisten från helvetet i OP. :gremwink:
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Alltså, som jag ser det så har Ninjor lyckats med konststycken som att smyga runt obemärkt, lönnmörda folk, använda fet magi, klyva massiva saker med små svärd och liknande. Strikt taget så har Nazis gjort detsamma, i och med att det finns Nazininjor. Vad Nazis har lyckats med som Ninjas aldrig gjort dock är att skapa världskrig, boosta den teknologiska utvecklingen på samma sätt som helt vanliga steroider boostar en fjortonårings muskelmassa.

Sedan att en Ninja när han ska döda dig går igenom ungefär sjutton olika katas samt voltar och hjular tre varv runt rummet innan gör dem också klart fjantigare än Nazis, som väljer mellan luftbombning medelst världens mest teknologist avancerade flygplan, bombning medelst världens mest teknologiskt avancerade raketer, jämna kvarteret med marken medelst den sjukt största kanonen någon någonsin sett ever eller att göra om dig till durkslag med hjälp av världens enda (och mest teknologist avancerade) SMG.

Nazi - Ninja, 2-0
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Heja Folkpartiet! :gremgrin:

Nåja, Fp har ju redan vunnit (vilket förklarar hur de kunde gå från att vara det klart största borgerliga partiet till ett litet), och det redan nångång på sent 60-tal... finns ju inga stora partier i Sverige som inte innerst inne är de mesiga socialliberaler som Fp är. ALLA har ju anammat deras ideologi, egentligen. :gremgrin:

Slut på OT.

Jag betvivlar högaligen att de nånsin skulle ha uniformer... om inte de var designade av Melka och Gudrun Sjöden då...
 

Hellectrician

Veteran
Joined
29 Aug 2003
Messages
152
Location
Lapplands Väsby
krank said:
Sedan är det bara töntigt att bassa ner på nynassarna. De är väl ganska exakt som pre-maktövertagandet-SA? Ett gäng sköna flåbusar med inte så lite homosexuella tendenser som gillar att spöa blattar...
...och som blev grymt utmanövrerade av SS vilket kulminerade i de långa knivarnas natt. VAM/SMR/NSF är mao lika coola som 1930-talets nollor som utrotades av de egna leden.

krank said:
...och kramas i grupp
Vad är det för fel med det då?

krank said:
När SD (eller folkpartiet, vilka som nu hinner först) tar över landet ska ni nog se att det blir svarta uniformer med dödskallar igen.
yay! Coola synt-uniformer! Trist bara att folkpartiet är mindre än piratpartiet numera... Säga vad man vill om pirater, men kråsskjorta, bandana och ögonlapp är inte min stil!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
HellCop said:
yay! Coola synt-uniformer! Trist bara att folkpartiet är mindre än piratpartiet numera...
Till medlemsantalet, kanske. Tyvärr är en lite för stor del av PP's väljare mjäkiga, slöa fildelarungdomar som likförbannat inte kommer att resa sig från WoW-komen för att rösta.

//Krank, emot alla som går med eller röstar av slentrian eller utan engagemang
 

Hellectrician

Veteran
Joined
29 Aug 2003
Messages
152
Location
Lapplands Väsby
krank said:
Tyvärr är en lite för stor del av PP's väljare mjäkiga, slöa fildelarungdomar som likförbannat inte kommer att resa sig från WoW-komen för att rösta
Hey! I ena andetaget menar du att inte underskatta knuckle-dragging-Klas-Lund-wannabees, men sen är du rätt kvick att själv underskatta en politisk rörelse!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
HellCop said:
Hey! I ena andetaget menar du att inte underskatta knuckle-dragging-Klas-Lund-wannabees, men sen är du rätt kvick att själv underskatta en politisk rörelse!
Man ska inte underskatta skinheads ur ett rent historiskt perspektiv (SA hade ju en roll att spela i valet, liksom), medan jag inte har några problem alls att tro att PP haussar sig själva lite väl mycket. Vi trodde vi skulle få fler röster än typ Hitler, Kalle Anka och Elvis i senaste valet, men vi hamnade ändå där i närheten snarare än att ha nån rejäl chans. Det är ju det man lever på nu när en massa självgoda mongon påstår att man gav borgarna segern genom att rösta piratflagg.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Ja, lägg där till att Chuck Norris är kreationist, värdekonservativ, jänkare, och polar med Mike Huckabee. Senast jag kollade var det saker som sammanlagt gav en gogol minuspoäng eller så.

- Ymir, spär på inflationen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Ymir said:
Ja, lägg där till att Chuck Norris är kreationist, värdekonservativ, jänkare, och polar med Mike Huckabee. Senast jag kollade var det saker som sammanlagt gav en gogol minuspoäng eller så.
Och det är sjuttio resor värre än nazism, eller? Lökigt argument inom ramarna för diskussionen.
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
Min herre, du gjorde just min dag(/kväll).

Tiotusen internetnördar hade inte kunnat klippa ihop en bättre film, på min ära.

Dock är Bruce Lee undantaget som bekräftar och samtidigt styrker, regeln.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja, nazisternas grej är ju i stort utagerad, den kan man ha distans till. De ytterligt få nazister som finns kvar är mest skrattretande, det är typer som Chuck Norris som är nazisternas verkliga, och farliga, arvtagare idag. Det är också sagda distans som möjliggör att utan kval betrakta nazisterna som koola, medan samma sak inte direkt fungerar med Chuck Norris. Det liksom bara lyser osexighet och fundamental brist på awesomeness om honom.

That being said så, visst du har en poäng; diskussionen har onekligen derailat en smula, och jag hjälpte väl inte direkt till att få den på rätt kurs igen.

- Ymir, erkänner
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lite fler argument för ninja-sidan i diskussionen:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Z9t-LvA8JZ4&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Z9t-LvA8JZ4&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

(sen kan man ju kolla resten av videosarna också, men omnibusarna är bäst)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Eftersom den här tråden ninjamuterade från något vagt rollspelsrelaterat till politik så flyttade jag den till OT-forumet.
 
Joined
28 Apr 2009
Messages
16
Location
Stockholm
Om min grundskolematematik inte är helt åt skogen får jag det till sammanlagt 10 stycken ninjor med diverse kaststjärnor, nun-chakas, samuraisvärd och annat japanskt smått & gott.

Sen ser jag även två stycken amerikanska whitetrashbönder som försöker påkalla servitrisen att dom vill ha mer kall Budweiser. Så dom räknar jag inte med i ekvationen mer än att dom har god ölsmak.

Sen ser jag även Karl Ruprecht Kroenen, han är ju fruktansvärt cool så han räknar jag in i en klass för sig.

Sen har vi en bild på ja.. ett par tiotusentals svart-vita hängivna nazister från 30-talet.

Svaret torde vara rätt enkelt.

Karl Ruprecht Kroenen kan ju med en hand förgöra både ninjorna, bönderna och alla tiotusentals Hitlerister medans han med andra handen brer en macka med Brie-ost.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: Musikaliskt då?

"Fast å andra, skillnaden var kanske inte så stor:"

Jo, bortsett från att DDR aldrig baserade hela sitt samhälle på rasism, aldrig använde sin armé för att invadera hela Europa och aldrig bedrev industriell slakt av hela etniska folkgrupper i syfte att säkra den ”germanska rasens” renhet och världshegemoni så var det nog rätt likt Nazityskland.

Att NVA:s yttre attribut som uniformer, marscher etc. liknar Nazitysklands är för att båda staterna hämtade dessa militära traditioner från samma gamla tyska/preussiska källa. Själva organisationen och taktiken samt den militära utrustningen inom NVA kom ifrån DDR:s big daddy Sovjetunionen.

Och för att vara on-topic så håller jag med 90% av tidigare skribenter som säger att nazister äger ninjor sju dagar i veckan. Min nippofili är att betrakta som kliniskt död vid det här laget, ninjor är bara tönterier.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Re: Musikaliskt då?

Makku, jag tänker inte diskutera DDR med dig. Arfert got my point, you didn't. Så är verkligheten beskaffad och jag har inga problem med det.
 
Top