Nekromanti Viktigast?

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Count me in! (Sååååååååååååå OT)

<I>Man kan skita i alla spelare så kan alla SL:are sitta och spela själv.</I>

Har faktiskt hänt. På ett MittKon var det ett lag som aldrig dök upp till sitt spelpass; spelledaren satt och väntade på dem i en halvtimme... sen ledsnade han och satte sig och SL:ade igenom hela äventyret utan dem. (-:

--
Åke
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
Viktigaste

det viktigaste är att spelarna är bra..
Utan bra spelare blir det inge kul.
Men med bra spelare kan nästan vilket rollspel och vilket quest bli kul..

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Der_Wald

Veteran
Joined
12 Jul 2001
Messages
41
Location
Östersund
Re: Viktigaste

Fast det hänger väll litte på vilken Sl man har också.
Du vet vem jag menar Mambo.
Han kan ta död på vilken spelglädje som hälst.

"Jag är dyslektiker så klaga inte på min stavning"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
prat

igår hade alla rätt kul åt mig när jag spelade min neotech karaktär från hong kong.. han är inte så bra på franska som pratades av de andra spelarna så jag bröt på kinesiska.. dessutom så ingick det dåliga grammatik kunskaper och taskigt ordförråd..

att han dessutom var 40cm kortare än alla andra och inte tålde alkohol, men var graft beroende av xtc hjälpte till också..

det enda problemet var väl att han inte riktigt passade in i den övriga noir stämningen.. men men :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Huh?

Vadå bry sig om att SL har roligt? De kan väl inte sitta och spela för att göra SL nöjd. När jag är SL skulle jag inte vilja att spelarna sitter och försöker göra det roligt, antingen så blir det så att jag har roligt eller så tycker jag att det har varit lite tråkigt, även om spelarna haft roligt. Det är inte mer med det, visst om spelarna går in för att göra så att SL har tråkigt, genom att skita i att spela sin karaktär för att spola äventyret osv. är det ju fel, men det är inte det vi pratar om.
Som SL har jag roligast när mina spelkompisar har skitkul, tack vare att jag gjort en häftig plot, förhöjt spelupplevelsen etc. Om de har roligt har jag roligt, det är inspirerande att se att saker man lägger ned sin själ i (isch!) gör ens vänner glada.
Sen kan det också vara roligt när det händer dråpliga saker och folk slänger ur sig roligheter (även om det eg. inte är stämningshöjande).

Tack för mig.

weatherman
------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Paralyserad

För mig så är det så olika för varje gång. Det är ingen spec. "typ" av lycka i spelmötet. Lyckat det blir det för mig, när mötet är över, och jag kommer på mig själv med att ha suttit som i trans och verkligen ha "sett" och agerat (utan att behöva tänka anstränga sig) utefter min karaktär. Man blir RP'n. "Det var så jäkla skoj!"/images/icons/tongue.gif

Som SL är det en helt annan sak. Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är som är kul med att SL'a. Kanske så enkelt som att man får glädja andra.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Viktigast för mig...

Det är helt klart att man måste ha lite överdrivna slp:n ... det blir grymt tråkigt om alla är som vanliga mänskor...
Jag har oxå försökt med det att säga hur RP:na känner sej... ibland funkar det, ibland förstör det stämningen, det beror helt på situationen... men det är ändå bäst att göra så tror jag.. höjer stämningen och förbättrar rollspelandet...

"I may be small but I can still kick your ass!"
 
Top