Vi spelar Polytopia!

Det här blir extra viktigt mtp att man vinner på poäng. Har ni frågor om hur man vinner genom frid, anmäl er till @Xyas masterclass 🙂
Ja det är ju inte rocket surgery. Vill man vinna på poäng, så hamrar man inte på nån förrän alla andra poängmöjligheter torkar ut. Pengar till nya trupper är pengar som inte kan växa ekonomin. När man väl dänger till en granne, ser man till att att komma med överväldigande kraft så det inte blir segt och utdraget malande.

Jag har överseende att du snodde byn som min soldat stod precis bredvid @Xyas. Allt för den storslagna freden mellan 🕷️ och 🦄

Fred i vår tid (gammalt spindelordspråk)

Okej @Leon : ska vi låta gamla oförrätter ligga bakom oss och köra på fredlig samexistens? Jag är nog mer sugen på att utforska havet än att lägga pengar på en utdragen konflikt till lands.

Jag har ett enkelt erbjudande till alla er levande:
- Om ni håller er på er kant, undviker våra nekropoler och inte klottrar på gravarna: GRIFTEFRID
- Om ni försöker slåss, bråka eller titta snett på våra mangifika revben: SKONINGSLÖS HÄMND

Valet är ert

Aimo tycker att ni alla andra kan strunta i haven. Blicka hellre in i er själva och utforska själens oändlighet genom fridfull meditation.

Rent praktiskt går det till så här:

1. Det blir din tur.
2. Säg ”ååååmmmm” på utandning.
3. Tryck på ”End Turn”
4. Andas in och känn friden.

Gör så här tio-tolv rundor för maximal harmoni. Har ni tur möts ni av meddelandet ”Aimo has reached the 15k limit and won the game!”

😇

Aimo tycker att ni alla andra kan strunta i haven. Blicka hellre in i er själva och utforska själens oändlighet genom fridfull meditation.

Rent praktiskt går det till så här:

1. Det blir din tur.
2. Säg ”ååååmmmm” på utandning.
3. Tryck på ”End Turn”
4. Andas in och känn friden.

Gör så här tio-tolv rundor för maximal harmoni. Har ni tur möts ni av meddelandet ”Aimo has reached the 15k limit and won the game!”

😇

Vi är så lika! Du söker efter Nirvana. Jag söker efter Naraka.

Jag tycker vi möts till havs så skall jag hjälpa dig uppnå det!

@Vimes Ber om ursäkt för mikroaggressionen mot din tappra insekt i byn. Föreslår att vi båda vänder alla krafter norrut och låter fred råda mellan våra riken.

Kamrater @Vimes, @Tant Ragnar, @Leon!

Mina tappra utforskare har kommit fram till att vi fyra trängs på en tredjedel av världen. Förslag att vi hjälps åt att befria land och områden norrut.

Det blir en win win. De norra rikena får det lite lättare iom att de inte behöver må dåligt över all denna yta. Och vi får i gengäld lite mer utrymme för våra inklämda folk.

Kamrater @Vimes, @Tant Ragnar, @Leon!

Mina tappra utforskare har kommit fram till att vi fyra trängs på en tredjedel av världen. Förslag att vi hjälps åt att befria land och områden norrut.

Det blir en win win. De norra rikena får det lite lättare iom att de inte behöver må dåligt över all denna yta. Och vi får i gengäld lite mer utrymme för våra inklämda folk.
Ursäkta att jag lägger mig i, men jag tror bestämt att det bara kan finnas en kung i norden.

Jag råder er att hålla er i södern! Norrut finns kärr, myggor, BLOD och DÖD. Samt en och annan enhörning.

Tl;dr, bättre i södern...

Hur länge ännu, o Nord, skall du missbruka vårt tålamod? Med dina snöstormar, myggiga somrar och smältande glaciärer. Nog! Dags för HÄMND!

Go north, young skeleton

Back