Vi spelar Polytopia!

Sträcker ut ett spindelben i fred och broderskapets tecken
Fred och broderskap var det ja. Får man upp sin första jätte senast drag 7 så verkar man ha en chans med Vimes som närmsta granne. Jag lär mig så sakteliga. :)

Nu ska vi inte gå miste om chansen att prata strunt parallellt med att partierna pågår.

Några rubriker från Daily Poly

Vad hände med Xyas i ”The Garden of Love”?

Xyas är forumets självklara stjärna med massa vunna matcher på sin meritlista. Men även solen har fläckar tycks det, för nu har en robot fått ta över. Vi låter hälsa att roboten fortfarande är med i spel och hejjar lite på den i smyg.

Spindlar och bågskyttar i stark allians. Ska Yadakk ta lärdom?
Trots att Hoodrick visat sig vänliga och aktivt låtit bli att stöta sig med de stolta vägbyggarna, blev man brutalt nedgjord av den grymme Tant Ragnar, världars förstörare. Låt detta bli en dyrköpt läxa Tant Ragnar hälsar de muntra bågskyttarna!

Från Polytopiamässan i Polyburg kan vi låta meddela att nya trender väntar!
*Jättar är lite vulgära och skvallrar mest om dålig fingertoppskänsla. Håll stilen och bygg en klubbgubbe tycker smakeliten!

*Low-tech är det nya high-tech! Vem behöver illaluktande smedjor och väderkvarnar som gnisslar i vinden när man kan nöja sig med en småfuktig vedstuga i skogen? Våga downsiza din ekonomi och kom närmare det lilla livet!

*Starta krig? Eller bygg allianser? En alltför aktiv utrikespolitik avslöjar bara att du är ivrig och oerfaren. Våga istället spara dina få stjärnor och tryck på ”End turn” lite slarvigt snabbt för att coolt visa omvärlden hur lite du bryr dig om att Aimo snart har sju städer och all tech.

Last edited:
Spindlar och bågskyttar i stark allians. Ska Yadakk ta lärdom?
Trots att Hoodrick visat sig vänliga och aktivt låtit bli att stöta sig med de stolta vägbyggarna, blev man brutalt nedgjord av den grymme Tant Ragnar, världars förstörare. Låt detta bli en dyrköpt läxa Tant Ragnar
Nyfiken fråga. Denna starka allians, uppstod den genom någon form av privat kommunikation? Frågar eftersom spelet inte verkar erbjuda någon form av enskilda samtal. Intresserad av hur ni brukar sköta sånt.

Nyfiken fråga. Denna starka allians, uppstod den genom någon form av privat kommunikation? Frågar eftersom spelet inte verkar erbjuda någon form av enskilda samtal. Intresserad av hur ni brukar sköta sånt.
All kommunikation och trashtalk brukar vi köra i öppna kanaler - använd tråden här, eller joina vår discord, vrållådan.

Det finns också en tech i spelet som tillåter dig att skicka förfrågningar om allianser (men inte mer kommunikation än så).

Nu (tror) jag inte att någon inblandade tar spelet på så stort allvar att man håller på med privata meddelanden mellan enskilda spelare, men kör på det om du vill också!

All kommunikation och trashtalk brukar vi köra i öppna kanaler - använd tråden här, eller joina vår discord, vrållådan.

Det finns också en tech i spelet som tillåter dig att skicka förfrågningar om allianser (men inte mer kommunikation än så).

Nu (tror) jag inte att någon inblandade tar spelet på så stort allvar att man håller på med privata meddelanden mellan enskilda spelare, men kör på det om du vill också!
Tack för bra svar.
Då föreslår jag, TantRagnar, att vi balanserar deras fred med en egen, oss emellan. Jag brottas med spindlarna i väster, och gör mitt bästa för att hålla Vimes i schack. Jag har inga anspråk på Ronures förstås.

Nej inga privata medellande, förutom de enstaka gånger vi kört 2vs2 med lag uppgjort från start. All diplomati (such as it is) får köras öppen 🙂

Och lite inte på allianser med @Tant Ragnar som faktiskt tragiskt nog är medicinskt inkapabel att hålla ett fredsavtal 😢

Nej inga privata medellande, förutom de enstaka gånger vi kört 2vs2 med lag uppgjort från start. All diplomati (such as it is) får köras öppen 🙂

Och lite inte på allianser med @Tant Ragnar som faktiskt tragiskt nog är medicinskt inkapabel att hålla ett fredsavtal 😢

Ja ... Tyvärr finns det få spelare som talar med så kluven tungan som @Tant Ragnar ... @gamerdad , vill du ha en deal är det bara att säga till!

Ja ... Tyvärr finns det få spelare som talar med så kluven tungan som @Tant Ragnar ... @gamerdad , vill du ha en deal är det bara att säga till!
Nja. Det hade underlättat för mig att tro gott om dina avsikter om inte två av dina maskar trampade runt på mina städer. Börja med att flytta ut dessa.

Jag väljer att tro att @Tant Ragnar är rationell och ser fördelar för egen del med att inte falla min nation i ryggen. :)

Nja. Det hade underlättat för mig att tro gott om dina avsikter om inte två av dina maskar trampade runt på mina städer. Börja med att flytta ut dessa.

Jag väljer att tro att @Tant Ragnar är rationell och ser fördelar för egen del med att inte falla min nation i ryggen. :)

Vi har, som du märker, en härlig jargong i det här lilla gänget. Och med härlig jargong menar jag såklart att Xyas och Vimes tvärljuger för nya spelare! Lyckligtvis verkar du för begåvad för att falla för sånt pladder!

Självklart är vi kompisar i partiet ”the garden of love”. Som du kommer att märka behöver man pakta tidigt och hårt mot spindlar och drakar i det här spelet!

Vi har, som du märker, en härlig jargong i det här lilla gänget. Och med härlig jargong menar jag såklart att Xyas och Vimes tvärljuger för nya spelare! Lyckligtvis verkar du för begåvad för att falla för sånt pladder!

Självklart är vi kompisar i partiet ”the garden of love”. Som du kommer att märka behöver man pakta tidigt och hårt mot spindlar och drakar i det här spelet!
Härlig var ordet. Då får du ett litet tips, kompis. Om din jätte som är sydväst om Gate of Power går ett steg sydväst till så hittar han en oägd liten by. Ser den men det känns inte realistiskt att jag nånsin kommer åt den, upptagen som jag är med att brottas med spindlar.

Tant Ragnar! Får man vara så djärv att föreslå fred även i Glorious Legends? Nu borde vi vara kvitt efter att ha hamrat ihjäl var sin gubbe för varandra. Tänker att vi båda har bättre för oss. Jag backar och lämnar byn till dig i så fall.

Jag vill inte tala illa om andra spelare, men skulle jag vara du skulle jag akta mig för @Tant Ragnar , @gamerdad . Det finns få spelare vars hjärtan är så fyllda av svek som hans. För honom är en vän och allierad bara en front dit han tillfälligtvis inte behöver skicka sina blodtörstiga trupper och för honom är ett löfte bara luft, den sista pusten utandningsluft från hans slaktade fiender. Ta mitt utsträckta spindelben och upplev sann Polytopia-vänskap.

Back