Vi spelar Polytopia!

@gamerdad , har du gjort som jag brukar göra och genomfört alla dina drag men sedan inte klickat på end turn?
Nä. Jag fipplade lite och sen var jag tvungen att göra i ordning för resa.
Förresten noterade jag det ovänliga bemötandet mina vänliga ryttare fick vid Bardur-Bardur gränsen.

Ja det måste man förstå att de måste ut och röra lite på sig, de där jättarna. Mina ryttare kommer hålla ett öga på gränsen för att säkerställa att jättarnas stora fötter inte för i fel riktning.

På ett annat ämne, är det inte fasligt trångt här uppe?

Ge Xyas lite slack. Jag är den första att pinga på en saktfärdig spelare, men just den här helgen har han full rimlig frånvaro.

Annars är det här ett väldigt trevligt parti! Tror inte jag har utbytt hårda ord med någon spelare. Fred, välstånd och frihet är förvisso ett sjukt ovant sätt att spela på, men det verkar ju fungera v

Annars är det här ett väldigt trevligt parti! Tror inte jag har utbytt hårda ord med någon spelare. Fred, välstånd och frihet är förvisso ett sjukt ovant sätt att spela på, men det verkar ju fungera v
Verkligen. Om man med fungera menar att man får sitt lilla rika gradvis uppätet av sin Bardurgranne.

Men jag klagar inte. Som mitt första multispelarparti någonsin är jag nöjd trots den hårda läxan jag får av Vimes. Som i Schack är det förlusterna man lär sig mest på.

Last edited:
Verkligen. Om man med fungera menar att man får sitt lilla rika gradvis uppätet av sin Bardurgranne.

Men jag klagar inte. Som mitt första multispelarparti någonsin är jag nöjd trots den hårda läxan jag får av Vimes. Som i Schack är det förlusterna man lär sig mest på.
Varmt välkommen in i vårt trevliga gäng. Med vissa bardurstammar får man hårda ord, katapultstenar och knivar. Men på andra sidan havet lever bardur och fisk sida vid sida i välstånd och kärlek!

Jag har lite dåligt samvete för det bryska välkomnandet faktiskt. Är egentligen en snäll kille bakom ytan av tusentals katapulter, kanonbåtar, stampande jättar, brutal militär aggression och utrotningspolicy.

Jag har lite dåligt samvete för det bryska välkomnandet faktiskt. Är egentligen en snäll kille bakom ytan av tusentals katapulter, kanonbåtar, stampande jättar, brutal militär aggression och utrotningspolicy.
@Vimes är en juste kille. Trevlig och snäll. Han bara råkar gilla att vinna lite för mycket! Precis som @Xyas och @Tant Ragnar. De vill inte vara vansinniga mördarmaskiner som rämnar världen. Det bara råkar bli så. 🤷‍♂️

Dåligt samvete ska du inte ha. Som jag skrev har jag lärt mig mycket redan. Skillnaden är jättestor i att köra mot människor istf bottar. Framförallt har jag varit tvungen att ta reda på mycket av mekaniken, där jag tidigare kunnat lunka på mer som Forest Gump. Kommer bli bättre parti för parti. 🙂

Dåligt samvete ska du inte ha. Som jag skrev har jag lärt mig mycket redan. Skillnaden är jättestor i att köra mot människor istf bottar. Framförallt har jag varit tvungen att ta reda på mycket av mekaniken, där jag tidigare kunnat lunka på mer som Forest Gump. Kommer bli bättre parti för parti. 🙂
Jag tycker att det är superkul att du vill vara med och stångas med oss!

Och vi är ju ett glatt gäng som har varit med på det här tåget ett tag - första inlägget i den här tråden är snart fyra och ett halvt år gammalt, och vi har väl kört (från och till) sedan dess. Så, liksom, om det är något du undrar över med regler, strategi, taktik eller metagamet så är det bara att fråga :D .

En lite småkass startposition räddades lite grann av Basses blunder, men sen tog ragnar ALLA byar runtomkring mig innan jag hann med så det såg ganska mörkt ut. Men sen lät han mig leva! Vilket misstag! 😉

En lite småkass startposition räddades lite grann av Basses blunder, men sen tog ragnar ALLA byar runtomkring mig innan jag hann med så det såg ganska mörkt ut. Men sen lät han mig leva! Vilket misstag! 😉
Kommer inte att göra om det - lovar :D !

Back