Vi spelar Polytopia!

Tant Ragnar

Gamle usling
Superfin allians för dig eftersom vi inte är grannar precis. Så kan vi andra slå oss blodiga medans du vässar ryggstickarknivarna?
nejdå. jag tänker - till skillnad från vissa andra jag skulle kunna nämna vid namn - dra mitt strå till stacken för att hindra en spelare från att bli ostoppbart mäktigt och vinna.

kom igen nu @Vimes och @Basenanji, låt oss kämpa ihop mot de hiskeliga drakarna!

Basenanji

Basinixus
Jag kmpar hårt mot drakelden! Xyas har planterat spioner i mitt land och har jag otur (och för få trupper) kommer han sluka mig i ditt väldiga gap.

Tant Ragnar

Gamle usling
Då är det blod och strid och död som gäller. Sorry Xyas, dina drakar är ett hot mot hela vårt fyrkantiga land som inte kan ses mellan fingrarna på.

Basenanji

Basinixus
Nåja, @Xyas nog har dina spioner hållt på lite varstans i tidigare partier?

Sedan @Vimes visst är det bra knark att både spela varulvsspel och Polytopia?!

Basse, hög på livet

Basenanji

Basinixus
Det jag gillar med 20k-partier är att de blir som en mix av Glory och Might. Tyvärr kom jag för sent in i matchen den här gången så nu blir jag nog sist igen, men vafan ”skam den som…”osv

Xyas

Swashbuckler
Det jag gillar med 20k-partier är att de blir som en mix av Glory och Might. Tyvärr kom jag för sent in i matchen den här gången så nu blir jag nog sist igen, men vafan ”skam den som…”osv
Eller så skickar du bara en vänförfrågan till mig så blir vi kompisar och krossar ragnar tillsammans 😊

Xyas

Swashbuckler
Ja jag lutar nog åt att 20k på lite större karta är roligast (men andra format är också kul).

Vimes

Gallerix
Ja jag lutar nog åt att 20k på lite större karta är roligast (men andra format är också kul).
Det blir ett annat spel med lite andra överväganden (som jag inte riktigt fattat ännu tror jag). Frågan "när är det dags att börja kriga?" är ju superviktig i det här upplägget, medan jag som cymanti-king har ryggmärgsreflexen att svara "från runda 3" (när första spindeln är ute). Men eftersom det inte håller i de här partierna hamnar jag i någon form av fred med alla som jag inte vågar bryta typ. Och det vinner man inga partier på.