Finns inget som hindrar att dra ned ledaren ska vara en grej, framförallt sedan diplomacy-uppdateringen, men det Àr bara att vi inte gör det alls i vÄrt meta. Jag har vid nÄgra tillfÀllen försökt uppmana till strategiska allianser men dÄ i bÀsta fall inte fÄtt gehör och i sÀmsta fall en omedelbar backstabTvÄ reflektioner:
De borde göra nĂ„got för att fixa de genererade kartorna och/eller startpositioner pĂ„ âcontinentsâ. Jag hade rĂ€tt rejĂ€la fördelar med min startplats.
Det Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rt att göra nĂ„got Ă„t en spelare som börjar fĂ„ lite försprĂ„ng. I ett spel som subterfuge upplever jag det nĂ€stan som en nackdel att ligga först, dĂ„ alla andra lĂ€tt kan teama upp och ha ihjĂ€l dig. I Polytopia kĂ€nns det inte som âteama upp och spöa ledarenâ riktigt kan vara en grej.
Nu Àr jag vid din kust igen. SÀtter du pÄ kaffet?@Tant Ragnar ! Nu har det gÄtt nÄgon runda sedan jag fick kasta stenar pÄ dina bÄtar. Dags att besöka kusten igen kanske?
Ska bara samla ihop kaffeveden förstNu Àr jag vid din kust igen. SÀtter du pÄ kaffet?